Äiti matkalle, vauva kotiin isän kanssa?
Onko joku äiti ollut yhtään pidemmällä matkalla vauvavuotena? Minulla olisi mahdollisuus lähteä matkalle neljäksi yöksi ( eli 5 päivää), kun vauva on 6 kk vanha ja hirveästi tuo lähtö houkuttelisi. Mies voisi olla sen aikaa kotona ja varmasti pärjäisi vauvan kanssa.
Onko joku muu äiti matkustellut ilman vauvaansa?
Kommentit (9)
Pääasiallisen hoitajan ei tulisi olla vauvan luota kauempaa pois kuin tunteina vauvan ikä kuukausissa. Eli 6kk ikäinen vauva, kuusi tuntia pois. Onko isä pääasiallinen hoitaja? Silloinhan kaikki on ok, tosin vauva voi ehtiä sinut tuossa ajassa unohtaa.
En imetä enää. Matka on to-ma ja mies voisi nuo viikolle ajoittuvat päivät käyttää lomapäiviään, joita hänellä on käyttämättä paljon. Ja hän siis kannustaa minua menemään.
Ap
Jos asia miehelle ja sulle itsellesi ok ja vauvalle hyvä hoito järjestettävissä, niin lähde ihmeessä matkalle. Kyllä isä lapsensa kanssa pärjää siinä missä äitikin.
Mene ihmeessä. Lapsi ei jää hoitoon, vaan kotiin toisen vanhempansa kanssa. Itsekin olen molempien lasteni ollessa n. 6kk ollut pidennetyllä viikonloppureissulla ulkomailla. Kuopus oppi sinä aikana nukkumaankin paremmin. :)
Antakaa isienkin ottaa lapset vastuulleen. Toivottavasti lähdet reissullesi! Ihana mies sinulla, kun rohkaisee lähtemään. Sinulle itselle se suurin ikävä tulee. :)
http://yle.fi/aihe/artikkeli/2010/10/12/minka-ikainen-lapsi-kestaa-yon-…
Vaikka vauvasi onkin toisen vanhempansa kanssa poissa olosi ajan, niin ei haittaa lukea tätä.
Lähde vaan. Kyllä isä pärjää vauvan kanssa ihan siinä missä äitikin. Tai siis kun ei imetys ole kuvoissa enää.. :)
Ja varmaan ihan kivaa kahdenkeskeistä laatuaikaa isälle ja vauvallekin.
Toi äitimyytti on yhä vahvassa. Että vauva nyt jotenkin menisi pilalle jos äiti ei ole lähellä 24/7. Niinhän se ei ole.
Reissuun vaan! :)
Jos äiti joutuu pariksi yöski sairaalaan vauvan ollessa pieni, niin koko vauvan tulevaisuus on romutettu.
Tuossa linkissä ainakin mainitaan, että isä on tietysti yhtä hyvä ja turvallinen hoitaja kuin äitikin.
Imetätkö? Jos, niin ei mitään mahdollisuutta. Jos et, niin teoriassa onnistunee, mutta onko mies siis pois töistä, että voi hoitaa vauvaa päivin ja öin? Ja mitä mies ajattelee suunnitelmistasi?