Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Piltin soseessa sokeria. Miksi vauvojen soseeseen pitää lisätä sokeria?

Vierailija
19.12.2015 |

Kaiken lisäksi pääraaka-aineena vesi. Olen pettynyt.

Kommentit (60)

Vierailija
1/60 |
19.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niimpä. Ja kuolleeksi steriloitua muusia muutenkin. Kannattaa ostaa mielummin tehosekoitin.

Vierailija
2/60 |
19.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ehkä maun vuoksi? Vaikka luulen että ei niihin ole lisätty sokeria, vaan niissä ravintosisällöissä näkyvä sokeri on hedelmän omaa sokeria tai hiilihydraattien sokeria. Vai onko ihan makeutettu sokerilla?

Suurin osa soseesta voi olla vettä ja tärkkelystä, eli oikeaa ravinoa niissä ei juurikaan ole. Tee soseet itse tai osta Ella's Kitcheniä tai Hippiä, jotka ovat ehkä pikkasen parempaa. Ainakaan Ellas soseissa ei ole tärkkelystä tai vettä, vaan aitoa tavaraa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/60 |
19.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi koska sosevalmistajat haluavat myrkyttää lapset!

Ja mikä kamalinta, myös tarhassa lapsille tarjotaan sokeria sisältäviä ruokia! Tarhantädit vihaavat lapsia!

Vierailija
4/60 |
19.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niissä ole lisättyä sokeria.

Sokeit,jotka on ilmoitettu on hedelmän omaa sokeria.

Lukee kyllä siinä purkin kyljessä..

Ja itse kun viittii nähdä vähän vaivaa,niin saa kyllä helposti ja nopeesti paljon paremmat soseet kuin ne kaupasta saatavat vesilitkut.

Vierailija
5/60 |
19.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sokeri on hyvä ja halpa energian lähde. Lisäksi se maistuu hyvältä.

Vierailija
6/60 |
19.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makuaisti se on pienelläkin.

Vierailija
7/60 |
19.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä toi lisätty sokeri pitäisi kieltää alle 1-vuotiaiden valmisruoista. Olin kans ihan järkyttynyt kun tuon huomasin, meni Piltit roskiin enkä varmasti osta kyseiseltä merkiltä yhtikäs mitään, edes sokeroimatonta.

Vierailija
8/60 |
19.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sit osaan on merkattu sokeroimaton? Hedelmäsokeria niissäkin on. Ihan oikeasti niihin on lisätty sokeria

Vierailija
9/60 |
19.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ehkä maun vuoksi? Vaikka luulen että ei niihin ole lisätty sokeria, vaan niissä ravintosisällöissä näkyvä sokeri on hedelmän omaa sokeria tai hiilihydraattien sokeria. Vai onko ihan makeutettu sokerilla?

Kyllä on ihan makeutettu sokerilla.

Vierailija
10/60 |
19.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko kuullut hedelmien sisältämästä sokerista?

Vierailija
11/60 |
19.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaiken lisäksi pääraaka-aineena vesi. Olen pettynyt.

No toivottavasti petyt niin suuresti että lopetat koko purkkiruokien antamisen lapsellesi. Kamalaa moskaa.

Lapset tarvitsevat kotiruokaa (ilman sokeria ja suolaa). Ja mieluiten luomua!!

Vierailija
12/60 |
19.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Komppaaen edellistä!Ei valmisruokia vauvoille.

Ovat kalliitakin.

Vierailija
13/60 |
19.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvolassa minulle sanottiin että piltit on ihan yhtä hyviä kuin itsetehdyt. Eivät sisällä lisättyä sokeria. Ja oma kokemus on että monet vauvat tykkää enemmän vedellä laimennetusta kuin liian vahvasta mausta.

Vierailija
14/60 |
19.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet hedelmät on niin happamia, että makeaan äidinmaitoon tottuneet vauvat tarvitsevat niihin makeutusta. Makea on ihmisen ensimmäinen makuaistimus.

Vierailija
15/60 |
19.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monet hedelmät on niin happamia, että makeaan äidinmaitoon tottuneet vauvat tarvitsevat niihin makeutusta. Makea on ihmisen ensimmäinen makuaistimus.

Tuo oli kyllä uutinen, että äidinmaito on makeaa?!?!? Miksei sitä ole jo kielletty ja korvattu makeuttamattomalla korvikkeella?

Vierailija
16/60 |
19.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi sit osaan on merkattu sokeroimaton? Hedelmäsokeria niissäkin on. Ihan oikeasti niihin on lisätty sokeria

No sokeroimaton ja sokeriton ovat eri asioita.

Vierailija
17/60 |
19.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun vauvani ovat kasvaneet jo isoiksi. Ostin muuhun ruoanlaittoon yhden purkin. Tiedän hedelmäsokerin, en ole ihan uuno, mutta purkin kyljessä lukee "sokereiden kokonaismäärä 9g/100g, josta 3,6g on lisättyä". ap

Vierailija
18/60 |
19.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monissa kaupan hedelmäsoseissa sokeri lukee ainesosaluettelossa eli on lisättyä...

Vierailija
19/60 |
19.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hullu juttu kyllä...kai se on maun takia ja toisaalta lisäämällä sokeria saadaan halvasti nostettua tuotteen energiapitoisuutta.

Vierailija
20/60 |
19.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Neuvolassa minulle sanottiin että piltit on ihan yhtä hyviä kuin itsetehdyt. Eivät sisällä lisättyä sokeria. Ja oma kokemus on että monet vauvat tykkää enemmän vedellä laimennetusta kuin liian vahvasta mausta.

"Piltit yhtä hyviä kuin itsetehdyt". (!!??)

Jos todella olet sellaista tietoa saanut neuvolasta, niin se on täydellisen edesvastuutonta!

Logiikka jo sanoo että huolella valmistettu kotiruoka laadukkaista raaka-aineista on parasta mitä lapselle voi antaa.

Miksi luulet että parhaat ravintolat painottavat hienoja raaka-aineitansa? Purkkiruokaahan heidän(kin) pitäisi tarjoilla neuvolan logiikan mukaan.

Kuinka monesta vauvasta sinulla sitten on omia kokemuksia? Ihmetyttää vähän. Minun kokemukseni sanovat että vauvat tottuvat juuri niihin makuihin joihin sinä ne opetat. Karhunpalveluksen teet jos opetat lapsesi suosimaan liian makeita.