Keskustelukulttuuri muuttunut?
Onko nykyään oikeasti soveliasta räjähtää nettikommenteissa nollasta sataan hetkessä? Netistä löytää paljon keskusteluja joissa suoraan uhkaillaan ja hyökätään ihmisiä kohti.
Kommentit (23)
Vierailija kirjoitti:
Olen huomannut saman. Ja ihan neutraaleihin aloituksiin tulee usein heti alussa ilkeitä ja pilkallisia kommentteja.
En pidä tästä kehityksestä.
Olen huomannut saman. Asia-argumentit jäävät sivuun, hyökätään vain suoraan persoonaan ja toistellaan muutamia nollasisältöisiä fraaseja.
Provoilla ei nykyään ole yhtä paljon aikaa kehitellä tilannetta kuin ennen siksi, että ylläpito poistaa roskat nopeammin. Jos siis haluaa loukata toista ja nauttia siitä niin joutuu tekemään sen lyhyen kaavan mukaan.
Nimimerkkikirjoittajat harvemmin tälläiseen syyllistyvät, ellei ole kyseessä yhden illan riehumista varten tekaistu kertakäyttönimimerkki.
Ei näitä tarvitse sietää. Pistä poistopyyntöä aina kun näet jonkun asiattoman haistattelijan räjähtävän keskustelussa. Kyllä ne hiljakseen oppivat kun kaikki kommenttinsa häviävät. Parhaassa tapauksessa olen poistattanut paitsi alkuperäiset viestit niin myös lainaukset, joissa joku on lähtenyt ääliön kanssa tappelemaan.
Eihän se ole. Me harkintakykyiset ei lähdetä mukaan huonosti käyttäytyvien lammaslaumaan.
Vierailija kirjoitti:
En mä tiedä mut tällä saitilla moderoidaan nykyään rankemmin kuin Pohjois-Koreassa tai NAtsisaksassa. Mitään totuutta ja räväkkää tai provosoivaa ei saa enää sanoa. Pitää etsiä joku muu saitti, saatanan kyrvät.
Please, etsi, sinä jumalan pimppi!
Vierailija kirjoitti:
olen poistattanut paitsi alkuperäiset viestit niin myös lainaukset, joissa joku on lähtenyt ääliön kanssa tappelemaan.
Laittomuuksia ei pitäisi lainata omaan viestiinsä, koska se hankaloittaa poistamista. Kaikki muuten asialliset keskustelijat ei tunnu tajuavan tätä.
Netissä on paljon aidosti heikossa kunnossa olevia ihmisiä, joiden todellisuudentaju on hämärtynyt ja joissa on paljon aiheellista tai aiheetonta vihaa, joka sitten kohdistuu kehen tahansa, kehen se voidaan kohdistaa. On tärkeää että on jotkut säännöt mitä noudatetaan, ei täälläkään saa perseillä sen enempää kuin irl saisi.
ei ole muuttunut anonyymi keskestelu internetissä. Aina ollut samanlaista, tämä palsta on lähinnä hieman hillitympi.
Eikö muuten suora uhkaus ole enää rikos? Lukenut paljon suoria uhkauksia viime aikoina keskustelupalstoilla.
Vierailija kirjoitti:
ei ole muuttunut anonyymi keskestelu internetissä. Aina ollut samanlaista, tämä palsta on lähinnä hieman hillitympi.
Mikä ihmisiä vaivaa? Mietin jos itse kirjoittelisin jotain feissiin ja pomo sais tietää. Tuskin tykkäisi
Vierailija kirjoitti:
Eikö muuten suora uhkaus ole enää rikos? Lukenut paljon suoria uhkauksia viime aikoina keskustelupalstoilla.
Onhan se vieläkin, anonyymillä palstalla vaan ei käytännössä voi käytännössä näitä saada kiinni ja tuomittua. Omalla nimellä tehtyjäkin kyllä tutkitaan aika heikosti näin omasta kokemuksesta.
Totta, nykyisin saa ihan asialliseenkin uutiseen tai kommenttiin heittää ja väittää mitä tahansa, sillä sen voi jälkeenpäin perustella "huumoriksi" tai oikeuttaa sillä, että on ollut kännissä. Mutta ehkä kohta ollaan siinä, että ihmisiä on normaalia huoritella ja uhkailla ihan reaalimaailmassakin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan se vieläkin, anonyymillä palstalla vaan ei käytännössä voi käytännössä näitä saada kiinni ja tuomittua. Omalla nimellä tehtyjäkin kyllä tutkitaan aika heikosti näin omasta kokemuksesta.
Eli käytännössä saa sanoa mitä vain. Great..
"Löysin" tämän palstan vasta pari vuotta sitte,ja järkytyin aluksi tosi pahasti keskustelujen tasosta.Asiallinen aloitus jostakin,ja keskustelu muuttuu tosi nopeasti solvaamiseksi,WT-siiderivalas-lassukka-jauhamiseksi,raiskauksilla ja tappamisella uhkailuksi.Välillä miettii,että minkälaiset ihmiset näitä kirjottelee.Käyttäytyykö ne oikeassa elämässä samalla tavoin.
Yhteiskunnan ilmapiiri on kiristynyt. Ongelmien juuri on uusliberalistinen politiikka joka on tuhonnut ja tuhoaa länsimaissa tavallisen kansan elämän edellytyksiä. Libyan Gaddafkin kuvitteli varmasti olevsnsa ikuisesti vallassa mutta päätti viemäri putkessa piuleskellen. Tarvittaisiin vallankumous jossa kapitalistit ja näiden hännystelijät murskataan ja saatetaan vastuuseen rikoksistaan kuin aateliset Ranskan vallankumouksessa.
Vierailija kirjoitti:
Se on sitä aitoa monikulttuuria. Nauttikaa nyt luomuksestanne
Voi kiesus... Eikö sulla oikeesti mitään muuta päässä liiku?
Minäkään en ymmärrä sitä, että toisia uhataan raiskaamisella ja väkivallalla. Paljon myös huolitellaan jne. Tästä asiasta oli joskus ketju täällä ja olin järkyttynyt siitä, miten jotkut pitävät tälläistä kirjoittelua vain kritiikkinä. Tappamisella uhkailu on kaukana kritiikistä.
Olen huomannut saman. Ja ihan neutraaleihin aloituksiin tulee usein heti alussa ilkeitä ja pilkallisia kommentteja.