Siis wtf, kenen mielestä elokuvissa eturivi on paras?!
Itseni, perheeni ja kaveriporukkani mielestä elokuvissa paras paikka on suht takana. Tietty pikkusalissa voi olla edessäkin, mut varsinkin isoimmassa salissa takarivin paikat ovat parhaimmat.
Nyt olin treffeillä pojan kanssa, joka oli varannut meille "aivan järkyttävän hyvät paikat". Ja oltiin rivillä 2. Isoimman screenin edessä...
Selasin nyt pojan instaa (on siis aika leffafriikki ja kuvia monista elokuvalipuista löytyi) ja kaikki hänen istumapaikat ovat olleet riveiltä 2-4.
Wtf.
Tää on iso asia mulle ja en varmaan treffaa tota enää :D
Kommentit (25)
Mun tämänhetkinen treffikumppani paljasti että se juo Ingmanin maitoa Valion sijaan. Mä en usko että enää ikinä haluan nähdä sitä! :/
Lienee aika sokea poitsu. Et kysynyt siltä miksi se haluaa olla niin lähellä valkokangasta?
Kerran olin eturivissä ja vielä aivan reunassa elokuvissa, kun ostin lipun liian myöhään. Ei pahemmin naurattanut, piti melkein maata tuolissa että näki koko kankaan eikä kokemus siltikään ollut erityisen miellyttävä. Ehdottomasti koko teatterin paskimmat paikat, ehkä jo ensimmäinen rivi olisi vähän kauempana kankaasta niin ei olisi ongelmaa.
Istun mieluummin edessä kuin takana, mutta asia ei ole kovin merkittävä. Näössäni ei ole mitään vikaa.
Ehkä haluan illuusion yksityisyydestä, en kaipaa ihmismassoja kulttuurikokemukseen.
No... miksi sitten en katso vain kotona. Siksi, että leffateatterissa on kuitenkin tunnelmaa ihan eri tavalla. Se tunnelma on minulle parhaimmillaan eturiveissä.
Mun leffafriikki poikaystävä istuu myös aina eturivissä :D Mutta syynä on se, että hän on todella pitkä ja edessä saa jalat minne vaan.
Ludwig Wittgensteinin.
Sanoi että siinä tuntuu kuin olisi suihkussa.
Idiootit istuu edessä.
Enemmistön mielestä takarivissä on parasta, nehän paikat aina varataan ekana loppuun.
On muuten tosi ärsyttävä paikka tuo eturivi! Olen kans joskus viime tipassa mennyt ja eturiviin joutunut. Hankala seurata leffaa kun joutuu tarkentamaan katsettaan milloin millekin sivulle valkokankaasta. Taaempaa näkee koko screenin päätään kääntämättä.
Takimmaiset paikat varataan ekana, ne on siis ilmiselvästi suosituimmat. Nykyisen miehen kanssa istutaan usein puoltaväliä hieman edempänä, riippuu salin koosta myös. Se, että paikat on keskellä riviä, on tärkeempää kuin rivinumero. Ja kenenkään kaksmetrisen hujopin takana en halua istua koskaan.
Yksi syy, miksei mennä vielä Star Warsia kattomaan, on, etten halua istua täpötäydessä salissa kaikkien niiden pälättävien, karkkia rapistelevien, älypuhelintaan räpeltävien ja penkkiä potkivien teinien kaa. Kun menee vähän myöhemmin, on salissa usein tilaa paremmin.
Mut joo, alkuperäisestä väitteestä vielä: eturivi ei ole paras muuta kuin erityisen pitkäjalkaisille penkissä röhnöttäjille, vaikee tarkentaa tekstiin ja kuvaan, kun on "liian lähellä".
Eturivi on paras koska silloin ei ole sataa hujoppia edes tukkimassa näkymää.
Vähän asian vierestä: miksi kaksimetriset hujopit eivät mene takapenkkiin! Raivostuttavaa!
Mä taas en suostu katsomaan leffaa missään muualla kuin takarivissä. Ihan sama vaikka olisi reunimmainen paikka, mutta takarivi sen olla pitää.
Mua ahdistaa jos takana istuu porukkaa, ja yritän kaikkialla muuallakin aina päästä istumaan taaimmaiseen riviin. Raskasta.
Takapenkille mennään treffeille ja ei ole väliä sillä leffallakaan.
Mitä järkee on istua takana? Eihän sieltä näe mitään, on ahdasta ja on muutenkin liian korkealla suhteessa kankaaseen.
Lähinnä ravunsyöteiksi kelpaavat kusipäät ottavat pihvinsä kypsänä ja valitsevat takarivin paikat leffateatterista. Jos tietää vähänkin audiovisuaalisesta elokuvakokemuksesta, niin on varmasti selvää, että valkokankaan pitää täyttää koko näkökenttä, EI olla 50 metrin päässä normaalin telkkarin kokoisena. Tämä siis tarkoittaa sitä, että sinä, hyvä AP, olet se dorka tässä. Oikeasti elokuvista jotain tietävät valitsevat AINA, siis AINA paikat keskeltä tai etummaisen rivikolmanneksen takimmaiselta riviltä. Tällöin myös surround-ääni pääsee oikeuksiinsa.
Ihan sama joku surround-ääni, elokuvateattereissa ei muutenkaan edes ole mitkään loistavat äänentoistovehkeet. Eturivissä istuessa pitää valita joko kuvan katsominen tai tekstien lukeminen, taaempaa sentään näke koko kankaan ilman että pitää liikuttaa päätä ja katsetta koko ajan.
Pihvini syön mediumina.
Vierailija kirjoitti:
Ihan sama joku surround-ääni, elokuvateattereissa ei muutenkaan edes ole mitkään loistavat äänentoistovehkeet. Eturivissä istuessa pitää valita joko kuvan katsominen tai tekstien lukeminen, taaempaa sentään näke koko kankaan ilman että pitää liikuttaa päätä ja katsetta koko ajan.
Pihvini syön mediumina.
No niin näkee myös keskeltä koko valkokankaan. Miksi mennä leffaan jos haluaa katsoa pieneltä näyttävää kuvaa? 50-tuumaisen telkkarin optimaalinen katseluetäisyys on noin 2,5 metriä. Idiootit tietenkin katsovat 10 metrin päästä huoneen toisesta päästä.
Paras paikka on yleensä edestäpäin katsottuna n. 1/3 riveistä taaksepäin. Eli esim 20-istuinrivisessä teatterissa 6.-7. rivi. Äänissä on tilantuntu kohdillaan ja kuva täyttää riittävän suuren osan näkökentästä ja on sopivalla korkeudella. Ja keskellä riviä tietysti.
Eturivi on kyllä huono, mutta ei takarivi juuri sen parempi ole. Toki jos menee vain kutemaan, eikä katsomaan leffaa niin sitten.
Vierailija kirjoitti:
Mitä järkee on istua takana? Eihän sieltä näe mitään, on ahdasta ja on muutenkin liian korkealla suhteessa kankaaseen.
Miten niin ei näe? Valkokangas on super iso, aivan hyvin näkee.
Ja miten niin on ahdasta? Ihan samanlevyiset penkit takana on kuin muuallakin.
Ja takaa näkee hyvin, ei tarvi liikuttaa päätä oikealta vasemmalle ja ylhäältä alas koko ajan, kun kankaan näkee kerralla hyvin.
T Ap, joka syö pihvin mediumina.
Up