Mies heitti riidan yhteydessä säilykepurkin otsaani
Ei siitä nyt verta tule enää mutta kuhmu ja mustelma varmasti tulee.
Kun oli rauhoittunut niin sanoi " Ei sen pitänyt suhun osua vaan seinään, halusin vain että sä säikähdät"
Nyt harkitsen vakavasti muuttoa veljen luokse. Vai? Meneekö muiden miehillä hermo noin helposti?
Kommentit (71)
Oliko täysi vai tyhjä purkki? Mitä säilykettä?
Täysi purkki, tonnikalaa. Ei nyt onneksi koko voimallaan viskannut. Olen nyt veljen luona.
Ap
Mun mies ei todellakaan tekisi ikinä mitään tuollaista. Me tosin osataan molemmat hillitä itsemme eikä harrasteta mitään huutokonsertteja. Kun parisuhteessa on kaksi fiksua aikuista ihmistä niin asioista ja ongelmista pystyy keskustelemaan.
Kai sä otit tonnikalat mukaan? Sehän on hyvää vaikka leivän päällä.
Vierailija kirjoitti:
Minä en koskenut mieheen. Riita koski sitä kun hän oli luvannut että yrittää hankkia töitä. Sain selville ettei ollut laittanut yhtäkään hakemusta. Tästä syystä suutuin ja huusinkin hänelle, että jotain pitää tapahtua, en voi elättää aikuista miestä. Sitten mies sanoi "Sinä luulet ämmä tietäväsi kaiken, ei se työn saanti ole niin helppoa" Vastasin että "Ymmärrän, mutta ei sua kukaan tule täältä hakemaan, sun pitää itse lähettää ne hakemukset"
Sitten heitti tonnikalapurkilla.
Ap
Eli kaiken takana oli taas raha, tietysti.
"Halusin vain että sä säikähdät" on todella vaarallinen lause. Kertoo että mies tietoisesti koittaa manipuloida sinua ja pelotella. Mieti ap, haluaisitko sinä itse, missään tilanteessa, saada toisen ihmisen pelkäämään? niinpä. Tuo sama lause on tullut myös exäni suusta ja onneksi erottiin, elämäni on paljon parempaa nykyään ja vierelläni tasapainoinen ja fiksu mies, joka ei ikinä käyttäisi henkistä ja fyysistä väkivaltaa minua kohtaan. Onko ap miehesi nimikirjaimet N.L.?
Mulla oli oli kerran eukko kenen kaa tapeltii alituiseen. Läpsittiin ja heiteltiin toisiamme pulloilla ja huonekaluilla riidän lopuksi päädyttiin kuitenkin aina harrastamaan hikistä sheksiä vessan pöntön päälle.
Mee ap käymään lääkärissä. Siellä kerro rehellisesti mitä tapahtui ja pyydä että tutkivat onko jotain aivovaurioita. Kyllä sen jälkeen kun on saanut kovan iskun päähän olisi hyvä käydä näyttämässä itseään lääkärille. Ja pyydä että valokuvaavat vammat niin että myöhemmin on todistusaineistoa. En usko että tuo oli ekaa eikä varmasti ole vika kerta kun mies käyttää fyysistä väkivaltaa. Kannattaa olla dataa tallessa tulevaisuuden varalta, mitä sitten teetkin.
Kävitkö lääkärissä? Jos et, niin käy. Parempi että on dokumenttia aiheesta.
Väittäisin ettei tuo tuosta helpommaksi mene. Nyt on jo tuollainen kynnys ylitetty, ja mies ilmeisesti on ennenkin heitellyt tavaroita tai yrittänyt pelotella? Normaali ihminen ei heittele muita ihmisiä esineillä. Minä en tuon jälkeen epäröisi ottaa eroa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerropa tarkemmin, esim. vaikka mitä itse teit.
Sillä ei ole mitään merkitystä sen kannalta, että jokainen on itse vastuussa teioistaan ja väkivallasta ei koskaan kuulu syyttää uhria. Luulisi kenen tahansa takametsien urponkin ymmärtävän tämän, mutta ei näköjään.
Eli siis jos toinen lyö ensin ja toinen lyö takaisin, niin ensimmäisen teoilla ei ole väliä, koska pyhä .. v
Mitäs menit nussimaan naapurin rampea?
-Miehesi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sillä ei ole mitään merkitystä sen kannalta, että jokainen on itse vastuussa teioistaan ja väkivallasta ei koskaan kuulu syyttää uhria. Luulisi kenen tahansa takametsien urponkin ymmärtävän tämän, mutta ei näköjään.
Eli siis jos toinen lyö ensin ja toinen lyö takaisin, niin ensimmäisen teoilla ei ole väliä, koska pyhä .. v
Pulustautua saa, eli jos joku lyö sinua ja paetaksesi tilanteesta joudut torjumaan iskuja ja käyttämään lievää väkivaltaa (esim työntymään toisen ohi jne) se on Suomen lainsäädännön perusteella ok. Mutta mikään ei oikeuta kostoksi lyömään. Siitä voi saada itsekin syytteen, on olemassa rikos nimeltä "liioiteltu itsepuolustus".
Kuulostaa häpeäraivolta. Eli miestä hävettää loisimisensa sinun rahoilla (kuten av:llä on tapana ilmaista), ja siitä "kiinni jääminen", ettei edes ole yrittänyt hakea töitä. Suuri osa väkivaltarikoksista tehdään häpeäraivon vallassa. Hannu Lauerma on puhunut tästä, löydät netistä jos kiinnostaa.
Häpeäräraivoon taipuvainen voi olla hengenvaarallinen, nyt pääsit säikähdyksellä.
Miten on, kun yksi minun eksä siis NAINEN veti nyrkillä ainakin kolme kertaa niin että sain mustan silmän. Onko tämä jees koska kyseessä on nainen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pulustautua saa, eli jos joku lyö sinua ja paetaksesi tilanteesta joudut torjumaan iskuja ja käyttämään lievää väkivaltaa (esim työntymään toisen ohi jne) se on Suomen lainsäädännön perusteella ok. Mutta mikään ei oikeuta kostoksi lyömään. Siitä voi saada itsekin syytteen, on olemassa rikos nimeltä "liioiteltu itsepuolustus".
Vitut siitä. Jos ensin loukkaa itse toista, niin aloittaja on syyllinen.
Laki ei siis ole peruste.
Esim. muslimimaissa mies saa ojentaa kuritonta vaimoa (avo)nyrkillä.
Vierailija kirjoitti:
Miten on, kun yksi minun eksä siis NAINEN veti nyrkillä ainakin kolme kertaa niin että sain mustan silmän. Onko tämä jees koska kyseessä on nainen?
Ei tietenkään ole. Toivottavasti teit rikosilmoituksen. T.Nainen
Vierailija kirjoitti:
Laki ei siis ole peruste.
Esim. muslimimaissa mies saa ojentaa kuritonta vaimoa (avo)nyrkillä.
Ei kaikissa muslimimaissa, vain takapajuisimmissa. Ja me asumme Suomessa ja Suomessa tuollainen toiminta on laitonta.
Nyt on vakavan keskustelun paikka. Sun pitää hyvin vakavasti kertoa, että tämmöinen ei ole hyväksyttävää. Et suostu siihen, että sinua kohdellaan näin. Tämä voi olla suhteen purkamisen paikka. Jos mies katuu ja on pahoillaan, olisin valmis vielä antamaan mahdollisuuden. Jos mies vähättelee tekoaan, syyttää sua tms. keräisin kimpsuni.
Joka tapauksessa mies tarvii apua. Työnhakuun, elämän hallintaan, väkivaltaisuuteen. Ennenkuin napsahtaa kunnolla.