Miksi jotkut työpaikallani tuntuvat suunnilleen vihaavan minua kun taas jotkut ovat aivan valloittuneita?
En näe mitään selvää syytä sille miksi minua pitäisi vihata. En sano kenellekään pahasti, en puhu kenestäkään pahasti edes selän takana, viihdyn yksin, olen introvertti enkä siis kovin sosiaalinen. On kuitenikin tullut ilmi että herätän joissain ihmisissä suurta vihaa. Mistä tämä voisi johtua?
N28
Kommentit (49)
Vierailija kirjoitti:
Olen itse sellainen ihminen, joka herättää hyvin vastakkaisia tunteita myös.
Jotkut rakastavat ja toiset vihaavat. Kenellekään ilmeisesti ole "mukava" ihminen, sellainen neutraali, josta ei oikein ole mitään sanottavaa.
Miksi näin?
Oletan sen johtuvan siitä, että olen hyvin rohkea ottamaan kantaa. Tämä tietysti viehättää niitä, jotka ovat samanmielisä ja osittain tietysti joitain muitakin.
Toisella puolella pidetään ehkä sitten röyhkeänä ja "vaarallisena" persoonana. Samalla tavalla olen reilu kuin sinäkin kuvailet olevasi. Sanon edessä päin tai en sano ollenkaan.
Juurikin tuollaiset tyypit v*tuttaa eniten! Työpaikka on vain työpaikka ja siellä ei ole tarpeellista olla kärkäs ja esittää mielipiteitänsä suureen ääneen muita ärsyttääkseen. Ei tarvitse kysellä, että miksi teitä inhotaan, juurikin siksi, että kukaan ei halua tuollaisia riidankylväjiä ja "mielipiteen esittäjiä" (mielipiteen voi toki sanoa kauniistikin) työpaikalleen.
"Sanon edessäpäin tai en sano ollenkaan" tyypit on kammottavia. Miksi pitää sanoa yleensä missään? Ei selän takana, mutta ei edes edessäpäin. Ketä kiinnostaa jos ihoat jonkun mielipidettä, pidä se omana tietonasi ja anna muiden olla rauhassam
Vierailija kirjoitti:
Jotkut rakastavat ja toiset vihaavat. Kenellekään ilmeisesti ole "mukava" ihminen, sellainen neutraali, josta ei oikein ole mitään sanottavaa.
Miksi näin?
Oletan sen johtuvan siitä, että olen hyvin rohkea ottamaan kantaa. Tämä tietysti viehättää niitä, jotka ovat samanmielisä ja osittain tietysti joitain muitakin.
Toisella puolella pidetään ehkä sitten röyhkeänä ja "vaarallisena" persoonana. Samalla tavalla olen reilu kuin sinäkin kuvailet olevasi. Sanon edessä päin tai en sano ollenkaan.
Jos työnkuva ei vaadi ottamaan kantaa, niin työyhteisö helposti tulkitsee kannanotot tyhjänpäiväiseksi meuhkaamiseksi, joka vie tilan ja ajan muulta yhteiseltä keskustelulta.
Meillä on uusi työntekijä, joka on voimakas persoona ja ottaa voimakkaasti kantaa. Hän käyttää meitä yleisönään, ja sen sijaan että innostuisimme, minusta ainakin tuntuu lähinnä ärtyneeltä, jos koko kahvitunti menee siihen että keskustellaan hänen ehdoillaan. Mutta koska olen aikanaan ollut samanlainen, en kyllä mitenkään vihaa häntä, ymmärrän että tietyssä iässä tietyllä luonteella on vaan hyvin vaikea pitää omia ajatuksiaan omanaan, vaan tarve jakaa niitä voi olla tosi voimakas. Oletan että hänkin oppii, kuten minäkin, kantapään kautta että joskus kannattaa vaan pitää suu kiinni ja juoda sitä kahvia ja tarkkailla että mistä muut oikeasti haluavat puhua ja paljonko antaa itsestään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alapeukutatte, mutta ette kommentoi. Miksi? Ap
Ehkä tuollainen oman navan ympärillä pyöriminen ei kauheasti kiinnosta.
Alapeukutukset ehkä aiheen herättämän tympeyden tunteen takia... en tiedä? En itse ole alapeukuttanut.
Hei ei se ole oman navan kaivamista, jos osa suhtautuu hyvin vihamielisesti ja epäreilusti. Ilkeät sanat voivat pilata koko päivän ja ilmapiirin. Mä koen olevani kiusattu muutaman naisen taholta, mutta 70 % suhtautuu muhun mukavasti ja noin 20 % enemmän kuin mukavasti. Miehistä kukaan ei kiusaa. T, ei ap
Jotainhan sussa on oltava "vialla" jos tuolta tuntuu..
Mua kiinnostaisi tietää, miksi ne jotkut ovat aivan "valloittuneita" hiljaisesta, syrjäänvetäytyvästä introvertista.
Jos keskittyisit työpaikalla enemmän ihan työntekoon kuin oman pikku napasi ympärillä pyörimiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi näin?
Juurikin tuollaiset tyypit v*tuttaa eniten! Työpaikka on vain työpaikka ja siellä ei ole tarpeellista olla kärkäs ja esittää mielipiteitänsä suureen ääneen muita ärsyttääkseen. Ei tarvitse kysellä, että miksi teitä inhotaan, juurikin siksi, että kukaan ei halua tuollaisia riidankylväjiä ja "mielipiteen esittäjiä" (mielipiteen voi toki sanoa kauniistikin) työpaikalleen.
"Sanon edessäpäin tai en sano ollenkaan" tyypit on kammottavia. Miksi pitää sanoa yleensä missään? Ei selän takana, mutta ei edes edessäpäin. Ketä kiinnostaa jos ihoat jonkun mielipidettä, pidä se omana tietonasi ja anna muiden olla rauhassam
Joo, "suorapuheisuus" on kaikkien aikojen valkopesutermi huonolle käytökselle. Useimmiten syynä on epävarmuus.
Sä tarvitsisit jonkin "ravistelevan" kokemuksen.
Sun pitäis joutua todella! pois mukavuusalueeltasi!
Se ei *pim* muuttaisi sua, mutta sysäisi sinut kohti kehitystä oikeampaan suuntaan.
Jos sä olet nainen, niin se että näytät paremmalta kuin kiukuttelijat on se syy. Naiset on haukkuneet sut umpitörkeesti niille miehille, niin että ne ei tiedä miten suhtautua suhun.
Jos olet mies, niin syy on siinä että olet naismainen. Kaikki hyväksyy homot, mutta kimeä ääni tai lantionkeikutus pikkurilli ylhäällä voi ärsyttää.
Täällä yksi samoin kokeva. Tuntuu, että olen usein se, jolle ei juuri puhuta... samat ihmiset sitten juttelevat muille niitä näitä :/ ... Toiset taasen suorastaan hakeutumalla hakeutuvat juttusille.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä on. Minussakin on ja on joskus ollut enemmänkin.
Tunnistan itseni kertomastasi tai sillätavalla minkälainen olin ennen.
Onko kehityksesi häiriintynyt siinä kohtaa, jossa identiteettiä lähdetään etsimään?
Vierailija kirjoitti:
Miksi näin?
Mä olen samanlainen. Tuntuu helpottavan iän myötä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai sitten herättät vihaa niissä jotka vihaavat lähes kaikkia paitsi itseään. Mulla oli entisessä työpaikassa, tosin toisella osastolla eräs nainen, josta mietin että mitähän olen sille tehnyt kun suhtautui muhun niin vihamielisesti. Jonkin ajan kuluttua tajusin, että suhtautui samalla tavoin muihinkin. Jotkut epäilivät sitä hulluksi.
Olen seurannut vierestä näiden "minua vihaavien" käyttäytymistä muita ihmisiä kohtaan ja he todella käyttäytyvät paljon ystävällisemmin ja normaalimmin heitä kohtaan. Minua nämä "vihaajat" välttelevät katsomasta silmiin (ovat miespuolisia). Tosin olen huomannut että joidenkin muidenkin miesten jotka eivät vaikuta vihaavan minua on myös vaikea katsoa minua silmiin. Ap
Jos olet heille liian intensiivinen? Minun itseni on vaikea katsoa liian intensiivisiä ihmisiä silmiin, mutta ei se tarkoita että en tykkäisi heistä.
Toiset ihmiset vaan jakavat mielipiteitä voimakkaasti. Ei sille mitään ole tehtävissä, eikä tarvitsekaan tehdä. Peiliin katsomisen paikka olisi vasta jos 90 % kollegoista ei voisi sietää sinua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi näin?
Saatiinhan se mielensäpahoittaja tähänkin ketjuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi näin?
Mä olen samanlainen. Tuntuu helpottavan iän myötä.
Kyllä, koska identiteetti kehittyy läpi iän.
Vierailija kirjoitti:
Jos sä olet nainen, niin se että näytät paremmalta kuin kiukuttelijat on se syy. Naiset on haukkuneet sut umpitörkeesti niille miehille, niin että ne ei tiedä miten suhtautua suhun.
Jos olet mies, niin syy on siinä että olet naismainen. Kaikki hyväksyy homot, mutta kimeä ääni tai lantionkeikutus pikkurilli ylhäällä voi ärsyttää.
Ulkonäkö jokaisella on mikä on ja niin kauan kuin minua ei pyydetä malliksi Victoria's Secretille en tule olemaan ulkonäöltäni mitenkään massasta poikkeava. Tavallisia tallaajia tässä suurin osa ollaan. Ihan tavallinen naama ja pizzan rakentama lievästi ylipainoinen vartalo. Ihmiset korostavat muutenkin ihan liikaa ulkonäköään puheissaan ja monille oma ulkonäkö merkitsee paljon jolloin he kuvittelevat että se merkitsisi myös muille yhtä paljon - Todellisuudessa suurinta osaa kiinnostaa vain oma ulkonäkö. Tämän kun sisäistää ei tunne enää ollenkaan niin kovia paineita omasta ulkonäöstään. Se miten käyttäydymme kiinnostaa muita, jos kiinnostaa. Ap
Vierailija kirjoitti:
Joo uhrissahan aina vika on. Kiusaajan tarkoitus on saada kiusatulta luulot pois. Lopulta kiusattu syrjääntyy ja alkaa välttelemään myös muitakin. Joku kirjoitti tällä palstalla siitä, miten hän on liian tarkka analysoimaan ihmisiä ja siksi sosiaaliset tilanteet voivat jopa kääntyä vaikeiksi kun näkee toisten läpi. Mulla epäiltiin huonoa kuuloa lapsena. Lääkäri totesi kuuloni olevan liiankin hyvä. Kuulin kaikki hälyäänet ja siksi olin levoton. Joissakin ihmisissä levottomuus ja herkkyys aiheuttaa ärtymystä. Tiedän että osa karttaa mua siksi ja toiset taas ihastuu intensiivisyyteen ja energiaan.
Minäkin veikkaan intensiivistä katsetta jos joku ei pysty katsomaan silmiin. Ne ajattelee että näet niiden läpi.
Ehkä tuollainen oman navan ympärillä pyöriminen ei kauheasti kiinnosta.
Alapeukutukset ehkä aiheen herättämän tympeyden tunteen takia... en tiedä? En itse ole alapeukuttanut.