Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä bakteeri voi auíheuttaa ennenaikaisia supistuksia/synnytyksen?

Vierailija
13.02.2006 |

Onko kellään omakohtaista kokemusta, miten meni raskaus lopuksi?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
13.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

aiheuttaa supisteluja ainakin. Minulla vauva ehti täysiaikaiseksi.

Vierailija
2/10 |
13.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä viikolla sulta löytyi streptokokki jos kuitenkin selvisitte täysiaikaisesksi? Mitenkä sitä hoidettiin ja onnistuiko hoito?

Itse olen rv22 ja mulla on streptokokki juuri todettu ja supistelee aika lailla :(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
13.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

todettiin jo aika alussa, en muista viikkoja. Supistelut alkoivat heti kun oli ihan tosi pieni maha. Esim muutaman sadan metrin kävely pisti supistelemaan niin että piti mennä makaamaan. Töissä kävin kuitenkin koko ajan (myyjänä). Yritettiin hoitaa kolme kertaa antibiootilla, mutta ei lähtenyt. Synnytyksessä sain tippana jonkun antibiootin (tämä on todella tärkeää!) koska streptokokki voi olla vaarallinen vauvalle, jos sitä ei synnytyksessä huomioida.

Vierailija
4/10 |
13.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulla ei ne supistelut aikaistaneet synnytystä ja synnytyskin kesti yli 20h.

Vierailija
5/10 |
13.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä sama vaiva supistelujen kanssa, mitään ei ooikein voi tehdä, heti alkaa supistelemaan. Kiva kuulla että kuitenkin loppuun asti pääsitte!

Vierailija
6/10 |
13.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisessakin raskaudessa tuli supisteluja rv 14 ja streptokokki taas asialla. Tuo raskaus meni loppuun asti. Tosi jouduin täydelliseen vuodelepoon 4 viikoksi osastolle supistelujen ja kohdunsuun pehmenimisen takia.

Vierailija
7/10 |
13.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä viikolla streptokokki todettiin ja kuinka vauvasi selvisi kun syntyi noin aikaisin? Itse olen nyt rv22 ja tällä hetkellä ei kuulema olem itään mahiksia jos syntyy mutta juuri kuulema rv26-27 jos päästään niin olisi jo hyvätkin mahdollisuudet. Näin sanoi lääkäri viime viikolla.

Vierailija
8/10 |
13.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi syntyi 35+5 spontaanin vesienmenon takia. Ihan hyvin pärjättiin. Vasta jälkeenpäin tajusin, että hitto, sehän olisi voinut tulla aikaisemminkin.

Vierailija
9/10 |
13.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Streptokki todettiin, kun synnytys alkoi yllättäen rv26. Kohdunsuu oli auki jo 4cm, mutta supistukset saatiin laantumaan lääkityksellä ja kirjaimellisesti pää alaspäin makaamalla. 5 päivän jälkeen todettiin ettei antibiootit tehonneet vaan tulehdusarvot nousivat ja sektiopäätös tehtiin. Ihan oikealla hetkellä sillä, kun istukka tutkittiin myöhemmin ja strepkokki oli levinnyt jo sinne asti. Onneksi vauva säästyi tuolta ehkä kohtalokkaalta bakteerilta. Alkuhankaluuksien jälkeen kotona on tällä hetkellä terve lapsi.

Vierailija
10/10 |
13.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolla sängyn jalkopäädyn nostamisella ja pää alaspäin makaamisella suuri merkitys siinä, ettei vauva paino rasita kohdunsuuta ja edistä sen pehmenemistä/aukeamista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän viisi