Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä postin työntekijä tekee lunastamattoman kirjeen sisällölle?

Vierailija
18.12.2015 |

Kirjeen kannessa ei lähettäjän tietoja, entä jos ei sisälläkään? Jos kirje sisältää rahaa, mitä rahalle työntekijä/posti tekee?

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
18.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Postin työntekijät pitää kaiken kelvollisen itsellään.

Vierailija
22/31 |
18.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Posti oikeasti lähettää lunastuslappuja noista kirjeistä joissa ei ole postimerkkiä?

Mulle on lähetetty 16 euron lunatuslappu, joka koski pakettia jonka tilasin ulkomailta. En muka ollut maksanut postimaksua, vaikka paketti oli ihan asiallisesti leimattu lähtömaassa... :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
18.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Postitoimistoissa ei avata mitään kirjeitä tai lähetyksiä. Lunastamattomat menevät aina eteenpäin selvittelypalveluihin, jossa lähetykset avataan ja hävitetään, edellyttäen tietysti ettei lähettäjän tietoja ole.

Vierailija
24/31 |
18.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

^ Hävitetäänkö rahat ja arvopaperit? Pahintahan tässä on se, että jos joku mun köyhyydestä tietävä on halunnut lähettää avustusta ja tulee joskus myöhemmin kysymään, että mitä pidin yllätyksestä ja joudun vastaamaan ettei mulla ollut varaa kirjettä lunastaa.

Vierailija
25/31 |
18.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ei vieläkään selvinnyt, miksi se kirje on postissa ja miksi se pitäisi avata? Siis oliko se laitettu matkaan liian pienellä postimaksulla / ei merkkiä ollenkaan ja siksi lunastettava? Odottaako ap rahalähetystä postin kautta (mitä ei siis pitäisi kirjeissä edes lähettää)? Vai miksi kyselee, ottaako rahan joku henkilökunnasta?

Kysele sukulaisiltasi, onko rahaa lähettetty, jos et halua lunastaa kirjettäsi.

Vierailija
26/31 |
18.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

^ Hävitetäänkö rahat ja arvopaperit? Pahintahan tässä on se, että jos joku mun köyhyydestä tietävä on halunnut lähettää avustusta ja tulee joskus myöhemmin kysymään, että mitä pidin yllätyksestä ja joudun vastaamaan ettei mulla ollut varaa kirjettä lunastaa.

Jos avustajasi järjenjuoksu on sitä luokkaa, että hän lähettää suuria summia ja arvopapereita nimettömänä ja ilman postimerkkejä eli lunastettavana, hän varmaan suostuu maksamaan sinulle rahamäärän uudelleen. Kerro, että kirje meni Postin lunastamattomien joukkoon tuhottavaksi, joten raha on poistunut kierrosta eikä hän häviä yhtään mitään siinä, että antaa sinulle rahat toiseen keraan.

Vierailija
27/31 |
18.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähetyksessä ei postimerkkiä, niin. Siksi epäilen, että liekö lähettäjän tietoja edes kirjeen sisällä.

Vierailija
28/31 |
18.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No pystyt varmaan miettimään lähipiiristäsi henkilöt, joille voisi tulla mieleen laittaa ilman merkkiä = ei ole muistanut laittaa? Ala kyselemään vanhimmasta päästä, ovatko lähettäneet sinulle jotain.

Vierailija kirjoitti:

Lähetyksessä ei postimerkkiä, niin. Siksi epäilen, että liekö lähettäjän tietoja edes kirjeen sisällä.

Vierailija
29/31 |
18.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja on tainnut saada kirjatun kirjeen eikä lunastettavaa. Nykyisin saapumisilmoituksessa ei mainita lähettäjää, joten kirje on kuitattava vastaanotetuksi ennen kuin sen saa käteensä ja näkee, mistä se on tulossa. Onhan siinä ero, kuittaako saaneensa isotädin rahakuoren vai kirjeen käräjäoikeudesta.

Vierailija
30/31 |
18.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Postihan voi myydäkin hakemattoman tavaran, joten ei ne ny mitään rahaa hävitä.

Veemäinen homma, joku unohtanut laittaa joulukorttiin merkin ja pilaa lopunkin joulun. Tai sitten jos kuitenkin joku on tuntemattomana halunnut laittaa tuhannen markan setelin.

Vierailija
31/31 |
18.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

herranjestas miten jotkut tekevät elämästään vaikeaa.