Mitä postin työntekijä tekee lunastamattoman kirjeen sisällölle?
Kirjeen kannessa ei lähettäjän tietoja, entä jos ei sisälläkään? Jos kirje sisältää rahaa, mitä rahalle työntekijä/posti tekee?
Kommentit (31)
^ Ei ollut lähettäjää ja työntekijä vastasi vain, että kirje menee avattavaksi.
Jäin miettimään, että jos kirje sisältää rahaa niin mitä rahalle tapahtuu? ap
Menee eka avattavaksi ja sitten tuhottavaksi, jos sisältäkään ei selviä mitään. Helsingissä on tietty porukka joka saa tehdä tätä. En tiedä ottaako ne rahat tms jonnekin erikseen.
Eli lähettää kirjeessä rahaa jollekin ilman osoitetta, tai lähettäjän tietoja.
Joulupukille ne palautetaan.
Vierailija kirjoitti:
Menee eka avattavaksi ja sitten tuhottavaksi, jos sisältäkään ei selviä mitään. Helsingissä on tietty porukka joka saa tehdä tätä. En tiedä ottaako ne rahat tms jonnekin erikseen.
Tuo juuri tässä mietityttää, koska mullehan ne rahat periaatteessa kuuluisi. ap
Vierailija kirjoitti:
Eli lähettää kirjeessä rahaa jollekin ilman osoitetta, tai lähettäjän tietoja.
Joulupukille ne palautetaan.
Kirjekuoressa on vastaanottajan nimi ja osoite, mutta ei lähettäjän. Ja jos kirjeen sisälläkään ei ole lähettäjän tietoja vaan pelkästään rahaa niin mitä rahoille tapahtuu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mullehan ne rahat periaatteessa kuuluisi? :'DDD Ehkä joo, mutta jos kirjeestä ei sisältä eikä ulkoa löydy pientäkään vinkkiä lähettäjästä, niin kristallipallollako ne sinun yhteystietosi etsitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mullehan ne rahat periaatteessa kuuluisi? :'DDD Ehkä joo, mutta jos kirjeestä ei sisältä eikä ulkoa löydy pientäkään vinkkiä lähettäjästä, niin kristallipallollako ne sinun yhteystietosi etsitään.
Kirje on osoitettu minulle. Kuoressa nimi ja osoite. Eikös silloin kuoren sisältö ole minulle kuuluva kaiken järjen mukaan.
Voisitko nyt avata tätä vähän lisää? En oikein ymmärrä mitä ajat takaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kirje on osoitettu minulle. Kuoressa nimi ja osoite. Eikös silloin kuoren sisältö ole minulle kuuluva kaiken järjen mukaan.
No silloin toki, mutta nyt meni vähän ohi se, että jos sinun omat tietosi ovat vastaanottajan tietoina niin miksi kirje ei sinulla olisi vaan jossain muualla ja mietit mitä sille sitten tapahtuisi.
Miksi teit taas uuden keskustelun? Eilen kyselit samaa.
Vierailija kirjoitti:
No siis postissa on mulle osoitettu kirje, joka täytyisi lunastaa. Kuoressa ei ole lähettäjän tietoja. Kysyin työntekijältä mitä kirjeelle tapahtuu. Hän vastasi, että se menee avattavaksi. Jäin miettimään, että jos lähettäjän tietoja ei löydy kirjekuoren sisältäkään, mitä kirjeen sisällölle tapahtuu ja varsinkin, jos sisältö on rahaa. ap
Rahaa ei saisi edes postittaa. Jos menetät rahat on moka sinun omasi.
No mene hakemaan se kirje, niin ei tarvii ihmetellä mitä sille tapahtuisi...? Vai mikä tässä nyt on ongelma?
Mikä ihme tässä on ongelmallista? Menet postiin, lunastat kirjeen, sillä sipuli. Ei siellä postissa kuka tahansa perustyöntekijä mitään kirjeitä availe ja laita löytyneitä rahoja taskuunsa. Menet vaan reippaasti nyt sinne postiin että saat rahasi. Henkkarit mukaan ;)
Vierailija kirjoitti:
No mene hakemaan se kirje, niin ei tarvii ihmetellä mitä sille tapahtuisi...? Vai mikä tässä nyt on ongelma?
No minä olen se, jolla oli varattuna 100 euroa jouluksi, mutta pankki vei 92 euroa eli käytänkö kahdeksasta eurosta 3,10 euroa kirjeen lunastukseen tietämättä mitä se edes sisältää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No siis postissa on mulle osoitettu kirje, joka täytyisi lunastaa. Kuoressa ei ole lähettäjän tietoja. Kysyin työntekijältä mitä kirjeelle tapahtuu. Hän vastasi, että se menee avattavaksi. Jäin miettimään, että jos lähettäjän tietoja ei löydy kirjekuoren sisältäkään, mitä kirjeen sisällölle tapahtuu ja varsinkin, jos sisältö on rahaa. ap
Kyllä sinun itsesi on päätettävä, lunastatko kirjeen vai et (lunastusmaksu ei voi olla kalleinta kirjemaksua suurempi, koska paketteja ja postiennakoita ynnä muuta ei oteta kyytiin ilman lähettäjätietoja). Postissa ei ole semmoista palvelua, että ensin katsotaan kirjeen sisältö ja vasta sitten vastaanottaja päättää, haluaako sen vai ei. Ja jos et ota kirjettä vastaan, ei se sisältö kuulu sinulle enää edes "periaatteessa".
Jos pelkäät, että kirje sisältää joko rahaa tai pernaruttoa, ilmoita poliisille.
:D kaikenlaisia ihmisiä niitä on! Uskon että siellä on vain joulukortti.
Posti oikeasti lähettää lunastuslappuja noista kirjeistä joissa ei ole postimerkkiä?
Outo kysymys. Jos kirje on semmoinen, mikä täytyy käydä postista noutamassa, niin eikö siinä silloin ole aina lähettäjän tiedot päällä?