Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kissa hyökkäilee kanin kimppuun

Kanikatti
17.12.2015 |

Meidän perheemme hankki ensin aikuisen kollikissan, ja myöhemmin aikuisen naaraskaniinin. Nyt on tilanne se, että aina, kun annamme kanin juosta vapaana asunnossa (useita tunteja vuorokaudessa), kissa tietenkin pyrkii saalistajaeläimenä hyökkäämään itseään pienemmän kanin kimppuun.

Kissa hyökkää yläkautta ja yrittää purra jänöstä niskaan, ja jänönen juoksee karkuun. Kun huudamme kissalle kovalla äänellä kieltosanan, se lopettaa kanin jahtaamisen.

Joskus kissa jopa teeskentelee olevansa kanin kaveri - kun joku perheenjäsen seisoo kanin vieressä, kissa saattaa tulla ja puskea kania päällään, kehrätä ja jopa nuolla kania naamasta! Kani itsessään ei juurikaan pelkää kissaa, vaan suhtautuu sen läsnäoloon välinpitämättömästi kaikkina muina hetkinä paitsi silloin, kun kissa ajaa sitä takaa. MItä tehdä?

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
17.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

KANIN LIHA ON TODELLISTA HERKKURUOKAA! SÄÄSTÄKÄÄ KISSA, SYÖKÄÄ KANI!

Kanipaisti sinappikastikkeessa Lapin à la moutarde

1 1/2 kg:n kani tai jänis

vahvaa sinappia

pippuria

timjamia

(ripaus rosmariinia)

1-2 valkosipulin kynttä

1 tlk (kevyt)ranskankermaa

voita vuoan voiteluun

1.Leikkaa kani palasiksi. Mausta pippurilla ja kevyesti valkosipulilla.Sivele palaset sinapilla.

2.Voitele uunivuoka. Asettele kaninpalat vuokaan. Ripottele päälletimjamia ja hiukan rosmariinia, jos siltä tuntuu. Katso, että sinappipeittää palaset kokonaan. Lisää tilkkanen vettä.

3.Kypsennä paistia noin 175-asteisen uunin lämmössä noin tunnin ajan. Jossinappikuorrutus tummuu liiaksi, peitä vuoka foliolla. Kun kani onterävällä veitsellä koettaen pehmeää, lisää purkillinen kermaa. Anna senimeytyä paistokseen. Tarjoa kokojyväpastan kera.

http://www.hs.fi/ruoka/reseptit/a1349754621389

Vierailija
22/26 |
17.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kissoilta voi poistaa kynnet ja hampaat. Jotkut tekee niin. 

Just. Sairasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
17.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässäkin ketjussa konkretisoituu tutkimusten tulos; kissaihmiset ovat älykkäämpiä kuin muut. Jotenkin sen huomaa kommenteista...

Vierailija
24/26 |
17.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä menen nyt nukkumaan, koska en voi rekisteröitymättömänä vastata tähän ketjuun enää klo. 23 :n jälkeen. Täytyy kuitenkin sanoa, että melko harvoja järkeviä ratkaisumalleja tähän ketjuun on tähän mennessä tullut. Muutama viisas vastaus, muutama mielisairas ja useita trolleja. Hyvää yötä, Jeesus myötä. Ap.

Vierailija
25/26 |
17.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsittämätöntä eläinrääkkäystä! Jos välitätte kanistanne,ette altista sitä enää moisille vaaratilanteille!Vai mitä odotat?Sitä että kani heittää henkensä kissan suuhun? Jos nyt et voi luopua kummastakaan eläimestä,laitat kissan johonkin huoneeseen,kun kani loikkii vapaana.Parempi olisi varmaan,jos luovut molemmista eläimistä.Sen verran huolettomalta eläinten omistajalta kuulostat!

Vierailija
26/26 |
18.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun pisti niin niin vihaksi, kun luin tämän kirjoituksen.

Voisitteko hyvät ihmiset ottaa lemmikeistä selvää ENNEN kuin otatte esim. kaksi näin erilaista eläintä yhteen kuin kissa ja kani.

Totta hemmetissä se kissa hyökkäilee ja varmaan jonain päivänä tappaa sen lemmikki kanin, kun annatte sen jahdata ja juosta kanin perässä.

EN KOSKAAN antaisi tuollaisen tapahtua !

Voitko edes kuvitella mikä stressi kanilla on ?? Kani on saalis eläin ja kissa on luonnostaan saalistaja ja voitko edes kuvitella mitkä fiilikset kaniparalla on olla jatkuvasti jahdattavana.

Ja vit.. annat kissan vielä ottaa niskasta hampailla kiinni ?

Sä oikeesti olet idiootti etkä ansaitse tuota kaniparkaa sinne kotiisi. Mä toivon, että joku sun läheisistä ihmisistä puuttuu tohon idiootti-leikkiin ellet itse tajua.

Mä OLEN NIIN vihanen sen kanin puolesta.

T. kahden kissan ja kanin omistaja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kolme