mies ei halua että vien lapsemme kirkkoon
Meillä on siis 2 lasta, 3v poika ja 4kk tyttö. Itse uskon jumalaan ja ennen lasten syntymää kävin sunnuntaisin kirkossa. Lasten syntymien jälkeen se on kuitenkin jäänyt, on tullut muita menoja/en ole jaksanut yms. vastaavia tilanteita tullut vastaan, ja 2vuotta sitten myös tänne Italiaan muutto siirsi asian mielestäni kun oli koko ajan niin kova kiire kaikkialle. Nyt kun ollaan kokonaan kotiuduttu ja arki menee sujuvasti eikä kummempaa kiirettä ol, haluaisin alkaa käydä taas kirkossa, kun ihan tossa parin kilometrin päässä olisi sopivasti todella kaunis ja mukavanoloinenkin kirkko. haluaisin ottaa lapset mukaan, mutta miehelleni se on ehdoton ei, ei usko siis itse millään tavalla jumalaan lapsuutensa takia (hänen vanhempana olivat "yliuskovaisia" ) enkä esim. rukoile hänen nähdessään koska aloitaa heti luennon siitä kuinka jumalaa ei ole ja plaaplaa . No tultiin sitten yhteisymmärrykseen että sittwn kun lapset ovat tarpeeksi vanhoja että voivat itse päättää haluavatko tulla kirkkoon vai ei niin sitten, mutta kun itse haluaisin sinne kirkkoon, mutta en voi jättää tyttöämme miehelle kun on tissisä kokoajan vailla, mutta miehelle sekään ei ole ok. Eihän hän tietenkään minua estää voi sinne menemästä mutta en myöskäään haluaisi mitään riitaa tästä, onko keillään muilla kumppani uskovainen/ei uskovainen ja miten ootte tulleet yhteisymmärrykseen?