Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Suomalaisnaisen tarve olla humalassa

Vierailija
17.12.2015 |

Suomalausnaisen pitää saada olla humalassa lounaalla, töiden jälkeen lasillisella, ruokaa laittaessa, ruokaillessa, siivotessa, lasten mentyä nukkumaan (äidin humalainen hyvänyönsuukko - yööööökkkkkk!), televisiota katsellessa, mirhen kanssa maailmanmenoa pohtiessa, tyttöjen kanssa tavatessa, shoppaillessa, bailatessa...
Humala naamioidaan sellaisten sanojen taakse kuin maistelu, rentoutuminen, arjen pikku luxus, ruokajuoma, viiniharrastus...
Lapsille samaa rentoutumista ei suoda mikä kertoo rentoutumisen todellisesta luonteesta kaiken.
Korkeintaan ollaan pikkusievässä, tuiterissa tai seitinohuessa.
Todellisuudessa humala on humala ja joka muuta väittää valehtelee ja valehtelu on rumaa.
Häpeän suomalaisia humalaisia naisia. Itse ette siihen pysty. N40

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
17.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi aloittaja puhuu pelkästään naisista? Eikö miesten kohdalla asia ole sama, vai onko se naisten tekemänä jotenkin pahempi?

Miesten juominen on käsitelty monessa aiheesaa jo zzz -kertaa.

Käsitellään nyt tätä tbua kerrankin ilman kiihkoilua, kiitos!

Vierailija
22/45 |
17.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin. Minä näen, että humalassa on isoja astevaihteluita. Lasillisen jälkeen on hetken pienessä hiprakassa, se lasillinen palaa noin 1,5 tunnissa pois verestä. Ajokunnossakin on, jos se lasillinen pysyy ravintola-annoksen kokoisena (n. 12 senttiä viiniä, pullo keskiolutta tai 4 senttiä väkevää).

Humalassa nainen on, kun on juonut useamman annoksen parin, kolmen tunnin sisällä. Useammastakaan annoksesta EI mene ajokyky, jos ne juo poispalamisen vauhtiin eli annoksen parissa tunnissa.

Känni on sitten jo sellainen humalatila, jossa puhe on sössöttävää ja kovaäänistä, liikkuminen epävarmaa.

Ja kaatokännissä sammutaan.

Ymmärrän, että ap absolutistina haluaa vetää yhtäläisyysmerkit kaiken alkoholinkulutuksen välille, mutta todellisuuden kanssa sillä ei ole mitään tekemistä. Poleemisena heittonakin surkea.

Tosi on, että ihmisillä on taipumus vähätellä ja kaunistella alkoholinkulutustaan, varsinkin naisilla, joiden alkoholin juominen on yhä paheksutumpaa kuin miesten. Itse koen, että jopa äidit voivat alkoholia juoda, kunhan holtti ja lapsenhoitokyky säilyy. Eli humala ok, känni ei, varsinkaan tietysti kaatokänni.

Jokainen miettii nämä itse. Minusta ap:n kaltainen yleiskattava paheksunta on huono juttu, koska se herättää vain kiukkuisen vastareaktion. Jos ap haluaa saada naiset vähentämään alkolinkulutustaan, tuo on väärä metodi.

Heitän mietittäväksi tämänkin. Jos naisilta edellytetään täysraittiutta siitä lähtien, kun he alkavat miettiä lapsen hankintaa aina sinne saakka kunnes lapsi on aikuinen ja muuttanut kotoa pois, mitä se tekee syntyvyydelle? Aika raskas ajatus, että edes lasillista juhla-aterialla ei sallittaisi. Absolutistille ihan ok ratkaisu, mutta enemmistö naisista tykkää juhlistaa vaikkapa nyt häitä, syntymäpäiviä ja joulua hyvällä ruualla ja juomalla. Pitäisikö lapset kyörätä aina mummolaan ja entä ne lukuisat perheet, joissa mummola-optiota ei ole.

Vai onkohan se sittenkin niin, että maltillista alkoholinkulutusta voi harjoittaa myös lapsiperheissä, ja se ei ole edes mikään kauhea oppi lapsille?

Minusta noin, ap selvästi on eri mieltä ja sallittakoon se.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
17.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se koira älähtää, johon kalikka kalahtaa! Kaikki mielensä pahoittajat, olkaapa kerrankin rehellisiä itsellenne. En tiedä aloittajan motiivia, mutta ymmärrän näkökulman oikein hyvin. Humalainen nainen on riettaampi ja ilkeämpi kuin mies konsanaan. Valitettavasti olen joutunut näkemään jo vuosikymmeniä sitten suvussani juopottelevia naisia (tosin myös miehiä) eikä se tuntunut kivalta. Nuo muistikuvat ovat varmasti vaikuttaneet siihen, että minusta on tullut vähitellen absolutisti ja iän myötä aina vaan tiukkapipoisempi. En pidä miestenkään juopottelusta, mutta naisten juopottelu on vieläkin karmaisevampaa. Veli oli nuorena portsarina ja kertoi, että humalaisten miesten kanssa kyllä pärjäsi, mutta humalaiset naiset olivat monta kertaa hankalampia.

Vierailija
24/45 |
17.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mielestä ap:lta hyvä aloitus. Kyseessä on riippuvuus eikä mikään "maltillinen alkoholin käyttö".

Riippuvuutta on se, että minun pitää ottaa tiettyinä kellon aikoina, iltoina, viikonloppuina ja tiettyinä juhlapyhinä. Eli vakiomaistelua tasaisin väliajoin.

Jolla ei ole riippuvuutta voi olla joulun ottamatta. Ja vaikka uuden vuodenkin. Eikä sitten korvata sitä ottamattomuuttaan tulevana viikonloppuna ja odotella sitä suurta päivää.

Itse juon myös alkoholia, mutta voin olla kokonaan sitä maistamatta vaikka 10 vuotta tai 1 päivän. Jos siihen on aihetta. Nyt olen juonut pullon olutta 1 kk sitten ja jouluna ja uutena vuonna tuskin otan mitään... jos ei satu erityisen hyvä syy, seurue tmv.

Vierailija
25/45 |
17.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun mielestä ap:lta hyvä aloitus. Kyseessä on riippuvuus eikä mikään "maltillinen alkoholin käyttö".

Riippuvuutta on se, että minun pitää ottaa tiettyinä kellon aikoina, iltoina, viikonloppuina ja tiettyinä juhlapyhinä. Eli vakiomaistelua tasaisin väliajoin.

Jolla ei ole riippuvuutta voi olla joulun ottamatta. Ja vaikka uuden vuodenkin. Eikä sitten korvata sitä ottamattomuuttaan tulevana viikonloppuna ja odotella sitä suurta päivää.

Itse juon myös alkoholia, mutta voin olla kokonaan sitä maistamatta vaikka 10 vuotta tai 1 päivän. Jos siihen on aihetta. Nyt olen juonut pullon olutta 1 kk sitten ja jouluna ja uutena vuonna tuskin otan mitään... jos ei satu erityisen hyvä syy, seurue tmv.

Ai että kun on "erityinen syy" niin sinä otat? Riippuvuutta siinä missä muutkin paheksumasi ottamisen syyt. Aika tekopyhä olet.

Vierailija
26/45 |
17.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinun kanssasi olen samaa mieltä mutta aloituksella ei ollut kyllä tälläisen järkevän suhtautumisen kanssa mitään tekemistä.

Vierailija
27/45 |
17.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me kaikki suomalaiset naiset juomme pään täyteen joka päivä, koska emme kestä suomalaisia miehiä. Maksa paukkuu ja rahat menee, mutta ei voi midis. Tämä on kohtalomme  :(

Vierailija
28/45 |
17.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jaa, viimeksi olen tainnut olla humalassa 40v sitten vaikka ruuan kanssa joskus viiniä otankin. Ehkä mun perhe+ystävä+tuttavapiiri on sitten poikkeuksellinen kun kukaan ei koskaan juo humalahakuisesti.

Miinuspeukuttajille tiedoksi että harrastamme hyviä viinejä joita ei todellakaan juoda pullokaupalla. Ja toisaalta - kaapissa on tälläkin hetkellä n 60 pulloa erilaisia alkoholijuomia jotka ei kulu millään, vanhimmat varmaan viime vuosituhannelta:D

Onneksi opin jo teininä ettei ole pakko vetää lärvejä ja oksennella pitkin kyliä....

Vierailija
29/45 |
17.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset naiset ovat ujoja ja kireitä selvin päin ollessaan. Monet suorastaan ihmiskammoisia ja ahdistuneita. Onhan meillä sulkeutunut kulttuuri.

Vierailija
30/45 |
17.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai että kun on "erityinen syy" niin sinä otat? Riippuvuutta siinä missä muutkin paheksumasi ottamisen syyt. Aika tekopyhä olet.

:D No, oikeastaan ei tarvi olla erityinen syy, mutta säännöllisesti ei löydy erityisiä eikä ei-erityisiä syitä kuin vaikka joulu, keskiviikko-ilta, lauantai-illan viinilasillinen. Ei ole mitään riippuvuutta ja säännöllistä ottopäivää minulla alkoholille.

Vierailija
31/45 |
17.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jaa, viimeksi olen tainnut olla humalassa 40v sitten vaikka ruuan kanssa joskus viiniä otankin. Ehkä mun perhe+ystävä+tuttavapiiri on sitten poikkeuksellinen kun kukaan ei koskaan juo humalahakuisesti.

Miinuspeukuttajille tiedoksi että harrastamme hyviä viinejä joita ei todellakaan juoda pullokaupalla. Ja toisaalta - kaapissa on tälläkin hetkellä n 60 pulloa erilaisia alkoholijuomia jotka ei kulu millään, vanhimmat varmaan viime vuosituhannelta:D

Onneksi opin jo teininä ettei ole pakko vetää lärvejä ja oksennella pitkin kyliä....

Harrastamme :D ?? Siis, katselette niitä viinipulloja?

Vierailija
32/45 |
17.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heh heh. Vaikka näin, tässä sinulle ohjeita alkuun http://www.makuja.fi/artikkelit/4738228/ajankohtaista/aloittelija-ala-j…

Tutkimme eri alueiden viinejä - eri rypäleitä, eri kasvualueita, vertailemme samaa rypälettä eri maanosissa jne. Maistelemme, haistelemme ja nautiskelemme. Käymme kursseilla ja maistiaisissa joskus. Matkoilla käymme viinitiloilla (ja myös muilla kuten esim viskitislaamoissa ja konjakkia valmistavilla tiloilla) ja omistamme itsekin pienen siivun viinitilaa Italiassa.

Aika kaukana perinteisestä perjantaipullosta...

Vierailija
33/45 |
17.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalausnaisen pitää saada olla humalassa lounaalla, töiden jälkeen lasillisella, ruokaa laittaessa, ruokaillessa, siivotessa, lasten mentyä nukkumaan (äidin humalainen hyvänyönsuukko - yööööökkkkkk!), televisiota katsellessa, mirhen kanssa maailmanmenoa pohtiessa, tyttöjen kanssa tavatessa, shoppaillessa, bailatessa...

Humala naamioidaan sellaisten sanojen taakse kuin maistelu, rentoutuminen, arjen pikku luxus, ruokajuoma, viiniharrastus...

Lapsille samaa rentoutumista ei suoda mikä kertoo rentoutumisen todellisesta luonteesta kaiken.

Korkeintaan ollaan pikkusievässä, tuiterissa tai seitinohuessa.

Todellisuudessa humala on humala ja joka muuta väittää valehtelee ja valehtelu on rumaa.

Häpeän suomalaisia humalaisia naisia. Itse ette siihen pysty. N40

En tunne yhtäkään ko. kaltaisen naista. Äitini on alkoholisti, mutta hänkään ei juonut arkena.

Vierailija
34/45 |
17.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heh heh. Vaikka näin, tässä sinulle ohjeita alkuun http://www.makuja.fi/artikkelit/4738228/ajankohtaista/aloittelija-ala-j…

Tutkimme eri alueiden viinejä - eri rypäleitä, eri kasvualueita, vertailemme samaa rypälettä eri maanosissa jne. Maistelemme, haistelemme ja nautiskelemme. Käymme kursseilla ja maistiaisissa joskus. Matkoilla käymme viinitiloilla (ja myös muilla kuten esim viskitislaamoissa ja konjakkia valmistavilla tiloilla) ja omistamme itsekin pienen siivun viinitilaa Italiassa.

Mutta ei kaukana alkoholiriippuvuudesta. Harrastakaa vaikka vettä tai maitoa; Suomessa on hyvät mahdollisuudet sen harrastamiseen.

Vierailija
35/45 |
17.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta ei kaukana alkoholiriippuvuudesta. Harrastakaa vaikka vettä tai maitoa; Suomessa on hyvät mahdollisuudet sen harrastamiseen.

Riippuvuutta? Km 2 lasia viiniä/kk. Ok.

Vierailija
36/45 |
17.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja tämän perusteella kuvittelet olevasi parempi ihminen kuin naukkailijat? Tiedoksi, minä en tarvitse sitä ainuttakaan pulloa olutta eikä mikään "seurue" ole minulle tekosyy siemailla uutena vuonna. Kai nyt olen vielä sinuakin parempi ihminen, ja saan täten arvostella ja HÄVETÄ sinua siinä kuin sinä teet samoin kosteammille siskoillesi?

Vierailija
37/45 |
17.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaisilla naisilla on samanlainen tarve olla humalassa kuin suomalaisilla miehillä, yllätys?  Itse olen allerginen alkoholille, ehkä hyvä niin.  Ei silti sulje pois sitä, että elämä näillä leveyspiireillä on ilmojen takia masentavaa. Suurin osa vuodesta pimeää ja kylmää. Ei mitään järkeä. Tehdään valitus ja muutetaan pois.

Vierailija
38/45 |
17.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa aivan älyttömältä. Ja kaapissa 60 pulloa juomakelvotonta kuraa. Huh huh.

Vierailija
39/45 |
17.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja tämän perusteella kuvittelet olevasi parempi ihminen kuin naukkailijat? Tiedoksi, minä en tarvitse sitä ainuttakaan pulloa olutta eikä mikään "seurue" ole minulle tekosyy siemailla uutena vuonna. Kai nyt olen vielä sinuakin parempi ihminen, ja saan täten arvostella ja HÄVETÄ sinua siinä kuin sinä teet samoin kosteammille siskoillesi?

Lue myöhempi postaukseni. Minäkään en tarvitse alkoholia ollenkaan, säännöllisesti, ei tekosyillä eikä millään muullakaan perusteella. Jos siltä tuntuu.

Vierailija
40/45 |
17.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

jokohan näitä aloituksia voisi ilmoitella asiattomiksi. niin monta aloitusta samasta aiheesta...eikö voi jatkaa jotain olemassa olevaa ketjua?

Varsinkin kun on aina samasta naisesta kertovia juttuja, voishan sen kerrallakin uskoa.

Mutta onhan se uutinen, kun ei muita Suomessa ole.  Kaikki haluavat olla valokeilassa ja kertoa sen, kun tietävät asiasta.