Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljonko te pyydätte rahaa jouluruuista?

Vierailija
16.12.2015 |

Mä olen vuosia pyytänyt 20 € aikuisilta ja 10 € lapsilta jouluateriasta. Nyt ajattelin korottaa 30/15 € kun kaikki on niin kovin kallistunut. Ja vanhin tytär tulee jo puurolle päivällä niin se on vitosen. Minusta aika kohtuullista, eiks vaan?

Ja halutaan antaa lapsen lapsille alkoton joulu, niin juomia ei tarjoilla paitsi vettä ja puolukkamehua.

Kommentit (52)

Vierailija
1/52 |
16.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh, meille on saanut tulla jouluaterialle, jos on varannut etukäteen illalliskortin. Tänä vuonna aikuisilta 45 euroa ja yli 6-vuotiailta 22 euroa. Mutta todellakin on saanut rahoilleen vastinetta! Meillä on aina huolella laadittu menyyy, tänäkin vuonna tarjotaan kinkua, graalilohta ja makaroonilaatikkoa. Jälkkäriksi Valion glögiä (vuosikertaa, jäi viime vuodelta) ja Pirkan piparkakkuja kera tähtitorttusten (itseleivottuja Pyllyn Parhaat lehtitaikinasta).

Vierailija
2/52 |
16.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

AHHAHHAHHAHHAAAAAAAAAAAAAAHHHAHHAHHAAAHHAA!!!!! Päivän paras :´D

Kais muistatte hakea sittenluvat tolle ravintolan pitämiselle ja tilat ja hygieniapassit kuosiin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/52 |
16.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on toistaiseksi ollut vain työpalveluvelvollisuus ennen joulua.

Vierailija
4/52 |
16.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kais muistatte hakea sittenluvat tolle ravintolan pitämiselle ja tilat ja hygieniapassit kuosiin?

Höpön löpön, sukulaisiahan tässä vain kestitään! Unohdin mainita, että jokainen meillä aterioiva myös siivoaa ja tiskaa omat jälkensä illan päätteeksi. Ja tuo omat joululimput mukanaan. Illaliskortin hintaan kuuluu sentään Floora, sitä vähän parempaa Flooraa nimittäin! T. Nro 1

Vierailija
5/52 |
16.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oma perhe eli minä, mieheni ja poikani ja tyttäreni syömme ilmaiseksi. Tyttären ja pojan puolisoilta veloitan 50 euroa. Anoppi saa eläkeläisalennusta, mutta koska hän on laktoosi, ja siten hänen ruokansa on erikoisruokavaliota, maksu on myös 50 euroa. 

Vierailija
6/52 |
16.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpön löpön, sukulaisiahan tässä vain kestitään! Unohdin mainita, että jokainen meillä aterioiva myös siivoaa ja tiskaa omat jälkensä illan päätteeksi. Ja tuo omat joululimput mukanaan. Illaliskortin hintaan kuuluu sentään Floora, sitä vähän parempaa Flooraa nimittäin! T. Nro 1

Joo meillä sama paitsi, että juomat laskutetaan erikseen. Vesilasi on euron, olutpullo (pilsneri) on 6 euroa, ja alkoholitonta viiniä saa 12 € lasi. Tähän päälle vielä sitten tietysti 12% tippiä palvelusta ja jos on auto niin parkkimaksu koko illalta on 15 €. Ollaan hankittu Appleen sellanen pankkikortin lukija tota varten kun nykysin ei ole aina käteistä kaikilla mukana. Sama pätee myös jos käy meillä kahvilla eli kahvikuppi on 4,5 € jos itse laittaa sen astianpesukoneeseen. Muussa tapauksessa laitetaan postissa lasku palvelusta.

Vierailija
7/52 |
16.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hahaha, ihan parasta!

Vierailija
8/52 |
16.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen vuosia pyytänyt 20 € aikuisilta ja 10 € lapsilta jouluateriasta. Nyt ajattelin korottaa 30/15 € kun kaikki on niin kovin kallistunut. Ja vanhin tytär tulee jo puurolle päivällä niin se on vitosen. Minusta aika kohtuullista, eiks vaan?

Ja halutaan antaa lapsen lapsille alkoton joulu, niin juomia ei tarjoilla paitsi vettä ja puolukkamehua.

Vaimolta otan 20 euroa jos tekee itse ne ruoat ja vanhemmalta lapselta kympin. Pikkutaaperolta en ota mitään koska ei se osaa vielä mennä naapuriinkaan syömään kuten nuo muut lompakkoa tyhjentävät verenimijät. Ja lisäksi vaimo saa imettää sitä pientä vielä ellei halua maksaa lisää omasta ruoastaan tai lähteä hankeen nalkuttamaan.

Saakeli vituttaa maksaa muiden ruoat ja vielä omat viinatkin. Kuka mulle antaa jotain Jouluna? Itse saa olla kuin joulupukki lompakko ojossa vaikka pitäisi rauhoittua.

T. Mies

Vierailija
9/52 |
16.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tarjotaan graavilohta, lasimestarin silliä, rosollia, kinkkua, lanttu- ja porkkanalaatikkoa, perunoita, jälkkäriksi jäätelöpuikot. Tulossa on meidän kolme lasta perheineen ja miehen sisko puolisonsa kanssa, mikä tekee yhteensä 270 €. Rahaa tulee sen verran, että voidaan keittää vielä kahvit ja tortut tuohon päälle.

Minusta tämä on hyvä ja reilu tapa, kukaan ei tunne tulleensä väärin kohdelluksi kun kaikki maksaa saman. Ja ruoka on hyvää ja sitä on aina ollut todella paljon eli kukaan ei ole jäänyt nälkäiseksi. Ap

Vierailija
10/52 |
16.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen veli viimeksi pyysi jälkikäteen meidän viisihenkiseltä perheeltä 200 e. Ja oltiin viety viinit ja jälkiruoat 👌

Vierailija
11/52 |
16.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

30 € odotan jo ravintolatasoista buffet pöytään enkä osallistu esim. tiskaukseen yms.

Vierailija
12/52 |
16.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apua! Paljonko sitä makaronilaatikoa pitää varata yhtä henkilöä kohden joulupöytään? Olin häissä, jossa oli aivan ihanan juhlavaa makarunilatikkoa pääruokana, tosi iso annos oli. Mietinkin, että pitäskö joulupöytään olla pienenpi annos, kun on tarkoitus tehä myös karjalan pöystiä.

Vierailija
13/52 |
16.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaimolta otan 20 euroa jos tekee itse ne ruoat ja vanhemmalta lapselta kympin. Pikkutaaperolta en ota mitään koska ei se osaa vielä mennä naapuriinkaan syömään kuten nuo muut lompakkoa tyhjentävät verenimijät. Ja lisäksi vaimo saa imettää sitä pientä vielä ellei halua maksaa lisää omasta ruoastaan tai lähteä hankeen nalkuttamaan.

Saakeli vituttaa maksaa muiden ruoat ja vielä omat viinatkin. Kuka mulle antaa jotain Jouluna? Itse saa olla kuin joulupukki lompakko ojossa vaikka pitäisi rauhoittua.

T. Mies

Onks sun joku pakottanut ottamaan vaimon ja tekemään lapsia?

Vierailija
14/52 |
16.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on sukujoulussa itsestäänselvyys, että maksetaan! Ruuan valmistava perhe maksaa tietenkin ne ateriatarpeet ja tekee ruuat, heiltä maksu on vain 20 e/hlö. Muut maksavat sitten 50 e/hlö, jos haluavat alkupalat, pääruuan ja jälkiruuan, mutta jos siirtyy suoraa pääruokaan (kinkku ja laatikot, ei salaattia vaan tuore kurkku ja tomaatti), saa 12 e alennusta. Konjakista kahvin kanssa veloitetaan erikseen ja tietty santsikupin saa 50 sentillä, kiitos joulunalun kahvitarjousten. Lapset yli 2v vaan ei vielä 9 v maksavat 30 e/hlö huolimatta siitä, mitä syövät. Moni syö pelkkää jälkiruokaa eli puolukkajäädykettä tai suklaamoussekakkua. Maksu etukäteen ja jos ei ole maksanut ajoissa, saa aterian ajan odotella olohuoneen puolella. Omia ruokia ei saa tuoda kylmäkuljetusketjun katkeamisriskin takia. Tietty kaikki ruoka on laktoositonta.

Jokainen huolehti itse tiskeistä ellei sitten maksa 5 euroa talonväelle.

Vierailija
15/52 |
16.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Apua! Paljonko sitä makaronilaatikoa pitää varata yhtä henkilöä kohden joulupöytään? Olin häissä, jossa oli aivan ihanan juhlavaa makarunilatikkoa pääruokana, tosi iso annos oli. Mietinkin, että pitäskö joulupöytään olla pienenpi annos, kun on tarkoitus tehä myös karjalan pöystiä.

No meillä joulun kunniaksi on 210g/annos josta veloitetaan 12,90€. Jauheliha on korvattu soijarouheella ja munamaidossa tisumaitoa seassa. :)

Vierailija
16/52 |
16.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettekö te muut velota vessapaperista? Mulla on paperit piilossa ja velotan 2e/pala. Meillä on ripuloivia vanhuksia, eli tienaan ihan mukavan joulubonuksen. Täytyykin muistaa hakee apteekista risiiniöljyt riisipuuroon.

Vierailija
17/52 |
16.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Mies

Onks sun joku pakottanut ottamaan vaimon ja tekemään lapsia?

Ei mutta miten se tähän liittyy? En kai minä lompakoksi muutu vaikka nussisin vaimon pillun paksuksi? Kaksi kai siihen lapsen tekoon ja perheen rakentamiseen tarvitaan.

Vierailija
18/52 |
16.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

NMeillä on kaksi kattausta, hinnat sen mukaan tietty. Varakkaammille jouluvieraille on katettu hienosti Teema-astiastoon ja Pentikin servetteihin, glögit tarjoillaan sesonkimuumimukeista. Köyhille sukulaisille on sit ihan vaan Ikean halppis atiasto ja talouspaperia, eivät kuitenkaan osaa arvostaa Arabiaa. Tarjouluissakin on tietty huomioitu perittävä hinta mm. mausteissa ja raaka-aineissa. Hävettää vaan, kun asioida Lidlissä tuota halvempaa kattausta varten. :(

Vierailija
19/52 |
16.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surullinen ketju. Monille vähävaraisille ison sukulaisjoukon kestitseminen tuo mukanaan ison huolen rahan riittämisestä. Että naurakaa vaan :(

Vierailija
20/52 |
16.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Surullinen ketju. Monille vähävaraisille ison sukulaisjoukon kestitseminen tuo mukanaan ison huolen rahan riittämisestä. Että naurakaa vaan :(

Nyyhky. Ihan oma moka jos pitää puol sukua ruokkia vaik ei oo varaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kahdeksan