Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

50e ruokaa jouluksi ja loppukuuksi, miten selviämme?

Vierailija
16.12.2015 |

Voi vitun vittu että voi ahdistaa !! Ei saada edes kinkkua ostettua, puhumattakaan mistään muista jouluruoista. Ostetaan perunaa ja jauhelihaa ja tehdään jauhelihakastike :(

Saisipa edes 40euroa jostakin, että olisi edes joulun ajaksi, mutta ei ole kavereita, eikä ole koskaan ollutkaan, joilta voisi lainata. Sukulaisten kanssa en ole koskaan ollut tekemisissä. Vanhemmat tulevat jouluksi ja hävettää, kun ei ole oikein mitään, mitä tarjota??

Mitä ihmettä teen? Ei olisi hätää muuten, mutta 97e meni auton osamaksuun juuri viime hetkellä ja se oli pakko maksaa, kun oli jo pitkään ollut maksamatta.

Koitamme ettiä miehen kanssa halvempaa asuntoakin ja kaikesta mahdollisesta olemme koittaneet säästää. Mies käy töissä mutta ulosottoon menee iso summa rahaa ja minä olen pitkään ollut työtön.

En saa nukuttua, oon valvonu jopa 24h putkeen ja sitten nukkunu muutamia tunteja, kunnes taas herään ja heti kauhea stressi päällä.

Yhdeltä aika kaukaiselta tuttavalta koitin pyytää tuota 40euroa tänään aamulla ja sanoin jopa, että tehdään joku valtakirja vaikka jos se hänen oloaan helpottaa, että luottaa siihen, että maksan kyllä takaisin. Mutta ei suostunut lainaamaan.

Joo, olen säälittävä ihminen :( Onneksi ei ole lapsia tässä kurjuudessa.

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
16.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi vitun vittu että voi ahdistaa !! Ei saada edes kinkkua ostettua, puhumattakaan mistään muista jouluruoista. Ostetaan perunaa ja jauhelihaa ja tehdään jauhelihakastike :(

Saisipa edes 40euroa jostakin, että olisi edes joulun ajaksi, mutta ei ole kavereita, eikä ole koskaan ollutkaan, joilta voisi lainata. Sukulaisten kanssa en ole koskaan ollut tekemisissä. Vanhemmat tulevat jouluksi ja hävettää, kun ei ole oikein mitään, mitä tarjota??

Mitä ihmettä teen? Ei olisi hätää muuten, mutta 97e meni auton osamaksuun juuri viime hetkellä ja se oli pakko maksaa, kun oli jo pitkään ollut maksamatta.

Koitamme ettiä miehen kanssa halvempaa asuntoakin ja kaikesta mahdollisesta olemme koittaneet säästää. Mies käy töissä mutta ulosottoon menee iso summa rahaa ja minä olen pitkään ollut työtön.

En saa nukuttua, oon valvonu jopa 24h putkeen ja sitten nukkunu muutamia tunteja, kunnes taas herään ja heti kauhea stressi päällä.

Yhdeltä aika kaukaiselta tuttavalta koitin pyytää tuota 40euroa tänään aamulla ja sanoin jopa, että tehdään joku valtakirja vaikka jos se hänen oloaan helpottaa, että luottaa siihen, että maksan kyllä takaisin. Mutta ei suostunut lainaamaan.

Joo, olen säälittävä ihminen :( Onneksi ei ole lapsia tässä kurjuudessa.

Vanhempasi tulevat jouluksi eivätkä osallistu mitenkään ruokakustannuksiin? Nyt puhelinta käteen ja sanot, että tuovat kinkun ja joulukalat tullessaan. Sinä keittelet perunat.

Vierailija
22/46 |
16.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuolla rahalla saat seuraavat:

Porkkanapussi 1, 5

Perunoita 2

Punakaali 2

Kilo riisiä 1,5

Täysmaitoa riisipuuron 2

Pala lohta 10

Pari purkkia ruokakermaa/kermaa 4

Hiivaa 1

Jauhoja 1,5

Siirappia 2

Kinkkua siivuina esim. leikkelehyllystä ( ei ehkä kannata ostaa koko kinkkua kun teitä on niin vähän) 5

Omppuja 2 soppaan, jälkkäriin, syötäväksi ja koristeiksi.

Rahaa vielä jäljellä, jotakin mieleistä lisävettä sillä.

Sitte joulumenu:

Aamulla riisipuuro ja omenakanelisoppaa

Illallinen:

Kinkkua

Perunoita

Haudutettua punakaalta

Porkkanalaatikko

Graavilohta (osasta olet kiusausta jo ennen joulua)

Itse tehtyä leipää, limppua ( jouluinen siirapilla) ja vaikka sämpylöitä

Jälkkäriksi kaneli siirappi uuniomenat ja

kermavaahtoa

Lopusta punakaalesta, porkkanasta ja riisistä kaalilaatikkoa joulun jälkeen, sekaan jauhelihaa, jos on vielä rahaa. Kinkkukeittoa myös joulun jälkeen.

Lohi ehkä vähän hintavaa, mutta se on listalla sen vuoksi, että aivosi aivan selvästi tarvitsevat hyviä rasvahappoja stressitilan vuoksi. Halvat raaka-aineet nyt kaupasta ja leipomaan, se rauhoittaa sinua. Laatikoita saa kyllä kaupasta, mutta itse tehtynä saat samalla rahalla enemmän. On sitten jotakin, mitä syödä joulun jälkeen. Muilta saat varmasti lisää ideoita. Tsemppiä ja voimia!

Voih.. Kiitos sinulle tästä :) Kuulostaa hyvältä listalta! Alanki heti suunnittelemaan tätä jo vähän valmiiksi :)

AP

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
16.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillekin tulee sukulaisia jouluksi.

Ihan ollaan sovittu että kuka tuo mitäkin mukanaan. Isovanhemmat kinkun, veli kalaa (kalastaa sitä joten on hänen bravuurinsa), sisko leipoo joulukakun, appivanhemmat tuovat namia, itsetehtyä sinappia ja pikkuleipiä, vanhemmat tuovat lihapullia ja katkarapuja.

Jos vanhemmat tulevat jouluksi niin kyllähän heiltä voi tuomisia pyytää?

Tiedät itsekin että teillä on liian suuret menot. Lopeta stressaaminen. Ei se joulu kaadu vaikkei olisi sitä kinkkua! Ajattele vaikka lapsiasi. Jos äiti stressaa ja surkuttelee koko ajan niin heeidän joulunsa menee pilalle?

Nyt päätät että teille on tulossa kiva joulu. Olisiko jossain lähikirkossa kauneimpia joululauluja-konserttia? Jos menisitte koko perhe sinne? Tai jouluisia näyteikkunoita? Vaikka ei ole paljon rahaa niin joulun ajasta saa silti nauttia!

Vierailija
24/46 |
16.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Sukulaisten kanssa en ole koskaan ollut tekemisissä. Vanhemmat tulevat jouluksi ja hävettää, kun ei ole oikein mitään, mitä tarjota??"

Öh?

Huoh... Joka ikinen sana ja lause otetaan suurennuslasin alle :) Tarkoitin sukulaisilla muita kuin vanhempiani. Eli siskot, veljet, serkut jne. Niiden kanssa en ole tekemisissä koskaan ollut, emme ole ikinä olleet läheisiä. Pahoittelut, kun en tarkentanut keitä sukulaisilla tarkoitin... Huoh.

AP

Vierailija
25/46 |
16.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edelleen... Vanhemmat tuovat kyllä monta kassillista ruokaa, ovat aina tuoneet kun tulevat kyläilemään. Siitä ei siis ole murhetta eikä kysettä, etteivätkö he toisi mitään. Päinvastoin, tuovat liikaakin että oikein itseä nolottaa kun meillä ei ole tarjota niin paljoa ruokaa mitä he tuovat.

AP

Vierailija
26/46 |
16.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse eroaisin noin epäluotettavasta miehestä. Rakkaus ei riitä jos luottamusta ei ole. Olet varmasti onnellisempi yksin tai tulevaisuudessa kun löydät vastuuntuntoisemman miehen. 

Vierailija
27/46 |
16.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Edelleen... Vanhemmat tuovat kyllä monta kassillista ruokaa, ovat aina tuoneet kun tulevat kyläilemään. Siitä ei siis ole murhetta eikä kysettä, etteivätkö he toisi mitään. Päinvastoin, tuovat liikaakin että oikein itseä nolottaa kun meillä ei ole tarjota niin paljoa ruokaa mitä he tuovat.

AP

Miksi siitä pitäisi nolostua? Mä olen hyvätuloinen, siskoni on hyvätuloinen ja vanhempani ovat hyvätuloisia, mutta kun vietämme joulua yhdessä, joulun järjestäjä hoitaa vaan järjestelyt, kattaukset ja siivouspuolen, "vieraat" tuovat tarjottavat. Eikä ketään nolostuta. 

Vierailija
28/46 |
16.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaisi vakavasti harkita miehen vaihtamista.

Tässäpä oikea Av-mamman taloudenpitovinkki! Parempaa elättäjää kehiin vaan. Itse kyllä melkein tahtoisin ottaa itse vastuun elämästäni, enkä vaan ruikuttaa, miten kaikki on huonosti ja miehen vika. Eli JSSAP ja töihin.

Vierailija
29/46 |
16.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi että :( Jos tuntisin sinut, voisin ostaa sinulle kassillisen ruokatarvikkeita.

30/46 |
16.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otitko vastaan tuon yhden kirjoittajan joulukinkkutarjouksen? Koska saat työttömyysrahaa? Oletko hakenut sossusta? Kuulostaa tosi surulliselta. Oletko hakenut töitä? Facessa on se tarjotaan kotiapua tjt sivusto. Siellä voi korvausta vastaan vaikka hoitaa lapsia. Missä asutte?

Viekö miehesi kaikki rahasi? Maksatteko puoliksi? Mies kuulostaa tuhlarilta joka ei tule muuttumaan 😞

Vierailija
31/46 |
16.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lanttu, porkkana ja punajuuri on nyt joka kaupassa 1€/3kg. Loppukuun juurekset on siinä ja vielä jäi 47€ muuhun.

Vierailija
32/46 |
16.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset sinä käy töissä?

Vierailija
33/46 |
16.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP

Eli mikä siis on perinpohjainen ongelma? Vanhemmat tuovat ruoat. Teillä on lisäksi 50e. Sua nolottaa, oliko muuta?

34/46 |
16.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmat varmasti arvostaa jos teet itse laatikot ja jos otat ton kinkun vastaan mitä joku tarjosi, niin tarjottavat on siinä! Saat vielä jonkun suklaarasian vanhemmille tai haet kirpparilta molemmille vaikka kirjat 😊

Kannattaa myös leipoa leipää jos rahat vähissä. Tulee halvaksi. Ja syötte itse tän kuun keittoja yms.

Lohdutukseksi voin sanoa, että meillä on rahaa kuin roskaa mut kaikki menee silti päin helvettiä 😆😁 Köyhinä aikoina nautittiin toisistamme ja aina saatiin jotenkin junailtua rahat riittämään. UO-velat kannattaa miehen hoitaa pian pois.

Vierailija
35/46 |
16.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy vaikka hurstilta hakemassa (tai jostain muusta leipäjonosta) perus elintarvikkeita niin voit käyttää rahasi sitten jouluruokaan.  http://www.hurstinapu.net/Auttamisohjelma

Vierailija
36/46 |
16.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap mitä itse ehdotat ratkaisuksi tähän?

Vierailija
37/46 |
16.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaisi vakavasti harkita miehen vaihtamista.

Tässäpä oikea Av-mamman taloudenpitovinkki! Parempaa elättäjää kehiin vaan. Itse kyllä melkein tahtoisin ottaa itse vastuun elämästäni, enkä vaan ruikuttaa, miten kaikki on huonosti ja miehen vika. Eli JSSAP ja töihin.

Ap:n miehen tässä sietäisi ottaa kunnolla vastuu elämästään, ja lakata "yllättyvänsä" saamistaan karhulaskuista.

Mutta kyllähän sinä sen tiesitkin trollailustasi huolimatta.

Vierailija
38/46 |
16.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äh, en vaan voi olla toteamatta vaikka itse viisastelua inhoankin: Miten se joulu tulee joka vuosi niin monelle yllättäen?

Ymmärrän tapauksia joissa talo palaa, toinen irtisanotaan, kortti varastetaan + tili tyhjennetään, leskeksi jääminen, yllätyserot jne. oikeasti yllättävät vastoinkäymiset, mutta auton osarimaksunkin luulisi olleen tiedossa jo hyvän aikaa...

Miksi teillä muuten on auto jos on noin tiukkaa?

Vierailija
39/46 |
16.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äh, en vaan voi olla toteamatta vaikka itse viisastelua inhoankin: Miten se joulu tulee joka vuosi niin monelle yllättäen?

Ymmärrän tapauksia joissa talo palaa, toinen irtisanotaan, kortti varastetaan + tili tyhjennetään, leskeksi jääminen, yllätyserot jne. oikeasti yllättävät vastoinkäymiset, mutta auton osarimaksunkin luulisi olleen tiedossa jo hyvän aikaa...

Miksi teillä muuten on auto jos on noin tiukkaa?

Nyt vasta huomasinkin ap:n tarkennuksen asiaan...

Mutta joo, muuta pois. Jos ei muuta niin ainakin asumusero, jolloin kumpikin pitää huolta omasta budjetistaan. Jos toiseen ei voi taloudellisesti luottaa, niin aika hataralla ollaan.

Vierailija
40/46 |
16.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi tienaan 55k vuodessa ja tarvii vain oma napa elättää. Sisäfilettä päivittäin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kahdeksan