Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

50e ruokaa jouluksi ja loppukuuksi, miten selviämme?

Vierailija
16.12.2015 |

Voi vitun vittu että voi ahdistaa !! Ei saada edes kinkkua ostettua, puhumattakaan mistään muista jouluruoista. Ostetaan perunaa ja jauhelihaa ja tehdään jauhelihakastike :(

Saisipa edes 40euroa jostakin, että olisi edes joulun ajaksi, mutta ei ole kavereita, eikä ole koskaan ollutkaan, joilta voisi lainata. Sukulaisten kanssa en ole koskaan ollut tekemisissä. Vanhemmat tulevat jouluksi ja hävettää, kun ei ole oikein mitään, mitä tarjota??

Mitä ihmettä teen? Ei olisi hätää muuten, mutta 97e meni auton osamaksuun juuri viime hetkellä ja se oli pakko maksaa, kun oli jo pitkään ollut maksamatta.

Koitamme ettiä miehen kanssa halvempaa asuntoakin ja kaikesta mahdollisesta olemme koittaneet säästää. Mies käy töissä mutta ulosottoon menee iso summa rahaa ja minä olen pitkään ollut työtön.

En saa nukuttua, oon valvonu jopa 24h putkeen ja sitten nukkunu muutamia tunteja, kunnes taas herään ja heti kauhea stressi päällä.

Yhdeltä aika kaukaiselta tuttavalta koitin pyytää tuota 40euroa tänään aamulla ja sanoin jopa, että tehdään joku valtakirja vaikka jos se hänen oloaan helpottaa, että luottaa siihen, että maksan kyllä takaisin. Mutta ei suostunut lainaamaan.

Joo, olen säälittävä ihminen :( Onneksi ei ole lapsia tässä kurjuudessa.

Kommentit (46)

Vierailija
41/46 |
16.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teillä on vielä hetki sitten ollut kaksi autoa, vaikka on noin tiukkaa? Ei se kinkku ole jouluna mikään pakollinen ruoka. Kasvisvaihtoehdot ovat paljon halvempia.

Vierailija
42/46 |
16.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on samanverran. Olen kolmen lapsen yh. Ja mun mielestä 50€ riittää mainiosti kinkkuun ja laatikoihin. Riisipuuroa aamupalaksi. Konvehteja saadaan lahjaksi. Leivotaan kääretorttua piparirahkalla ja tähtitorttuja, piparkakkuja. Juomana glögiä. Viime vuonna meidän kinkkurulla maksoi noin kympin. Eihän sitä kokonaista sikaa tarvi jouluna ostaa! Uutena vuotena nakkeja, perunasalaattia, pasteijoita, alkoholitonta kuoharia jota ollaan jo aiemmin ostettu.

Anteeksi nyt, jäikö multa jotain käsittämättä? Ei noita viidelläkympillä saa, siis  neljä henkilöä, joulu + uusi vuosi ynnä muu eläminen. Pasteijat, nakit, perunasalaatit sun muut härpäkkeet tulevat maksamaan. Siitä huolimatta, että leipoo ja tekee itse kaiken minkä pystyy.

Meillä on valmistaikinoita pakkasessa. Perunaa ja porkkanaa myös jo hankittuna. Kinkkuun menee se kymppi. Sitten maito+glögit kymppi. Voita, kermaa, rahkaa, luumumarmeladia ja kananmunia kymppi. Hedelmiä ja juureksia kymppi. Ja sitten viimoinen kymppi kaikkeen muuhun esim. nakit. Kyllä riittää!

T. Kolmen lapsen yh

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/46 |
16.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja autoon on varaa?

Eli älä viitsi.

Vierailija
44/46 |
16.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rupea keräämän tyhjiä pulloja !

Vierailija
45/46 |
16.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No on joulustressi..

Vierailija
46/46 |
17.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä nyt alettu sitäki vänkkäämään, miksi helvetissä tälläsellä paskalla köyhällä on ollu joskus edes auto?! Että kun nyt sattuu olemaan huono elämäntilanne että on rahaa vähän, niin mullako ei ois koskaan saanu elämässäni olla autoa??

Auto on jumalauta ostettu aikoinaan kun olen ollut töissä. Ja sen möin muutama kuukausi sitten rahapulassa ja kun emme tarvitse muutenkaan kuin yhden auton.

Ja sitten vielä ihmetellään, miksi mun miehelläkin pitää olla auto... Ai että silläkään ei sais olla autoa?? Pakko olla, jos meinaa töissä käydä. Kaikki kun eivät asu missään Helsingin keskustassa, jossa bussit kulkee vähän väliä. 

Ja EI, asuntoja EI noin vain löydy että tässä voitaisiin yks kaks muuttaa lähemmäs keskustaan, ettei tarttis välttämättä autoa. Ja auto on miehen, se ei siitä luopuisi vaikka sillä ois viiden minsan matka töihin. Ja se on sitten hänen asiansa. 

Ja sitten sekin, että minä muka sysään miehen syyksi kaiken. Oon vaan totuudenmukainen. Mies on holtitompi rahankäyttäjä kuin minä. Jos se ostelee olutta, tilaa sanomalehtiä, jättää laskuja rästiin maksamatta ja koko mies on ulosotossa korviaan myöten ja minä taasen en ole, enkä jätä laskuja maksamatta, enkä käytä edes alkoholia, enkä ostele vaatteita, enkä tee mitään muutakaan ihmeellistä kuin vaan olen ja hengitän - Niin eikö silloin mies ole ehkä enempi syypää tähän kurjuuteen?!

AP

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kahdeksan