Sain tietää odottavani kolmatta poikaa.
Mitä ajatuksia tämä herättää sinussa?
Kerron sitten kohta mitä mieltä itse olen asiasta.
Kommentit (33)
Meillä on kolme poikaa ja kuopuksena tyttö. Vähän kolmannen kohdalla salaa toivoin tytärtä, mutta se unohtuu hetkessä, kun vauva on rinnoilla synnytyksen jälkeen.
Neljännellä kerralla en uskaltanut oikein toivoa mitään, koska raskaudessa oli ongelmia ja keskitin ajatukseni vain lapsen terveyteen. Mutta kaikki meni loppujen lopuksi hyvin. Hieman pienipainoisena syntyi etuajassa, mutta ei keskonen kuitenkaan.
Ja tyttö :)
Meillä vanhin on tyttö ja kaksi nuorempaa poikaa. Yksi tytär kuollut vauvana. Minulle lapsien sukupuolella ei voisi olla vähempää merkitystä. Kaikista olen kiitollinen, myös kuolleesta tyttärestäni, jonka äiti sain täällä maailmassa hetken olla <3.
Äitiys on jokaisella erilaista, koemme asiat niin eri tavoin, ei toisen kokemusta tarvitse arvottaa saati arvostella. Minulle tyttären syntymä kolmen pojan jälkeen avasi aivan uudenlaisen äitiyden, vaikka jo luulin paljon äitiydestä tietäväni. Se oli tajunnan räjäyttävä juttu, ja kyllä siinä sukupuolellakin jokin osuus on, vaikka monet väittävätkin sen olevan yhdentekevää. Joillekuille on, toisille ei.
Itse aikoinani halusin kolme poikaa. Kahden jälkeen ajattelin, että ois se tyttökin kiva ja tein sellaisen. Sittemmin sain sen haluamani kolmannen pojankin.
Mulla on enkelipoika esikoiseni ja neljä tytärtä. Enpä hirveästi ole ajatusta uhrannut sukupuolelle, toki kun tytöt kasvaa, mietin, millainen poikani olisi, minkä näköinen, mitä harrastaisi ym.
Onnellinen ja kiitollinen lapsistani!
Minulla on kolme poikaa, koululaisia jo, ja olen heistä iloinen ja ylpeä. Varmasti olisin tytöstäkin, mutta hyvä näin. Neljäskin poika meille oli tulossa, mutta hän ei koskaan syntynyt elävänä. Nyt lapsiluku on täynnä ja otan jatkossa vain koiranpentuja hoivattavaksi :)
on sanonta, että yksi äiti hoitaa kymmenen poikaa, mutta kymmenen poikaa ei saa hoidettua yhtä äitiä :O itse olen siunattu sekä tytöllä että pojalla. tytär pitää varmaan myös nuorekkaana, sitten kun se tulee teini-ikään ja muistuttaa itseä. tulee ehkä ostettua nätimpää päälle ja käytyä siellä parturissa tms :D tän ei siis oo tarkotus loukata ketään, tottakai varmasti poikienkin äidit huolehtii itsestä jne
Vierailija kirjoitti:
Mitähän halusit kertoa tällä kirjoituksellasi? Mollata poikien äitejä? Hehkuttaa tytärtäsi? Minulla on myös kolme poikaa sekä tytär enkä voi mitenkään allekirjoittaa noita asioita, joita kirjoitat. Tyttö ja pojat ovat kaikki yhtä rakkaita enkä koe olevani yhtään sen kokonaisempi, vaikka sain tyttären.
Minullakin on kolme poikaa, enkä voi allekirjoittaa ap:n mielipiteitä. Minulle olisi sopinut ihan yhtä hyvin tyttö kuin poikakin, sukupuoli ei todellakaan ole se ratkaisevin ominaisuus omassa lapsessa. Itse asiassa pidän sukupuolen perusteella lasta tai aikuista arvottavia ihmisiä vastenmielisinä. Tälläkin palstalla riittää naisvihaajia eli ns lassukoita, miltä teistä naiset tuntuu joutua vihatuksi ja solvatuksi ihan vaan oman sukupuolen perusteella?
Vierailija kirjoitti:
Haluttiin miehen kanssa esikoisesta poika, sitten hänelle veli, ja tottakai nämä toivoi vielä veljeä ja mikäs sen tärkeämpää kuin lasten ilo, joten olemme olleet tosi iloisia kolmesta pojasta :)
Mutta..... tämä oli tilanteeni 2v sitten, halusimme vielä neljännen lapsen ja sieltä tulikin tyttö.
Eli minä sain tyttären, ja voi sitä onnea! luulin olevani jo todella onnekas, empä tiennyt mitään ennenkuin tytön sain. Sain itseni toisen pojan jälkeen uskomaan että minä en tarvitse tyttöä, mutta empä voinut olla vääremmässä. Tytön kanssa on niin parasta, on niin erilainen kuin noi pojat :)
Ap
Meidän tyttö taas on kuin yksi veljistään, jopa raisumpi.
Vierailija kirjoitti:
Haluttiin miehen kanssa esikoisesta poika, sitten hänelle veli, ja tottakai nämä toivoi vielä veljeä ja mikäs sen tärkeämpää kuin lasten ilo, joten olemme olleet tosi iloisia kolmesta pojasta :)
Mutta..... tämä oli tilanteeni 2v sitten, halusimme vielä neljännen lapsen ja sieltä tulikin tyttö.
Eli minä sain tyttären, ja voi sitä onnea! luulin olevani jo todella onnekas, empä tiennyt mitään ennenkuin tytön sain. Sain itseni toisen pojan jälkeen uskomaan että minä en tarvitse tyttöä, mutta empä voinut olla vääremmässä. Tytön kanssa on niin parasta, on niin erilainen kuin noi pojat :)
Ap
Sun tyttö on siis tärkeempi sulle kun sun pojat?
Vierailija kirjoitti:
No minä ilahduin ja helpotuin sunnattomasti, kun aikoinani sain tuon uutisen. "Tiedän" millainen pitää olla pojan äitinä, en ole ollenkaan varma osaisinko olla tytön äiti:)
Niin, pojathan ovatkin kaikki aivan yhdestä puusta veistettyjä.
Ihan samalla tavalla kuin kaikki tytötkin ovat keskenään samanlaisia ja aikuiset naiset ja aikuiset miehet... eiku
Minulla on tyttö ja poika ja tulen paljon paremmin toimeen pojan kanssa.
Ja luulin olevani "parempi" tytön äiti mutta toisin kävi.
Vaihtelu virkistää ja jos olisin saanut 2 tyttöä niin ehkä olisi tehty 3 lasta...
Usein mies toivoo poikaa. Näin se vieläkin tasa-arvon aikoina vain on.
Kuitenkin isälle läheisimmäksi lapseksi muodostuu varsin monesti juuri tytär. Näin esim. meillä. Kuopus on tytär ja niin isänsä silmäterä kuin ikinä voi olla. Vähän liiankin prinsessa, saa tahtonsa läpi, kun pojat puolestaan elävät kurissa ja nuhteessa.