Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Natan blogi pelkkää mainostusta

Vierailija
16.12.2015 |

Ulkona syömisen tarjoavat lukuisat hipsteriravintolat. Kotona syömisen tarjoavat lukuisat merkit Lidlistä Vaasan leivoksiin, Rajamäen etikoilla saa kätevästi säilöttyä ja viinisponsoreitakin taitaa olla. Jos nämä haluaa yhdistää, voi tilata ravintolaruokaa kotiovelle Woltin kautta. Kosmetiikkaa ja sisustusjuttuja nyt saa jokainen bloggaaja, myös Natalle tulee useammaltakin yhteistyökumppanilta. Näiden lisäksi on tehdään kaupallista yhteistyötä mm. Raha-automaattiyhdistyksen, kahvinkeittimen, kameraliikkeen ja tamperelaisen hotellin kanssa (bloggaaja asuu Helsingissä).
Bloggaajan poikaystävä seikkailee parranajolaitteen mainospostauksissa. Poikaystävä on myös kirjoittanut itse postauksen, jossa kertoo oman työpaikkansa uutuuksista (Finnair).
.
Kaikki listaamani marraskuun ja (vasta puolikkaan) joulukuun aikana. Aikaisemmalle syksylle mahtuisi vielä kaikkea kivennäisvedestä silmälaseihin ja yksityisnäytökseen leffateatterissa. Melkein on enemmän mainospostauksia kuin mainoksettomia.
.
Tämän sain selville, kun kävin pitkästä aikaa vilkaisemassa blogia Bloglovinissa. Eipä tarvitse lisätä lukulistalle. Kysymyksen esitänkin teille, jotka tätä blogia luette - miksi? Miksi tietoisesti luette mainoksia, ettekö muuten näe niitä tarpeeksi? Ihan vilpittömästi ihmettelen.

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
17.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse tykkään nimenomaan lukea mainos- ja arvostelupostauksia. Enemmän minä niistä hyödyn kun jostakin päiväkirjamaisesta "kävin tänään kaupassa" -tekstistä. En sitten tiedä olenko ainut. Mua ei muiden elämät juurikaan kiinnosta, siksi luen ainoastaan kaupallisia blogeja (ja käsityöblogeja myös).

Uskotko muka bloggareiden olevan rehellisiä arvosteluissaan? Ne kehuu kaikkea, jotta saisivat lisää sponssattua kamaa. Eikö ole ihan sama kävellä kauppaan ja ostaa kaikki uudet tuotteet, ilman mitään blogien lukemistakaan. Joku niitä kaikkia kehuisi maksusta kuitenkin.

Vierailija
22/28 |
18.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse tykkään nimenomaan lukea mainos- ja arvostelupostauksia. Enemmän minä niistä hyödyn kun jostakin päiväkirjamaisesta "kävin tänään kaupassa" -tekstistä. En sitten tiedä olenko ainut. Mua ei muiden elämät juurikaan kiinnosta, siksi luen ainoastaan kaupallisia blogeja (ja käsityöblogeja myös).

Bloggaajat kehuvat tuotteita, jotta saisivat lisää ilmaista tavaraa. Ei tulisi mieleenkään sokeasti luottaa maksettuihin kehuihin. 

Mietipä sitä, että jokainen maailman tuote on jonkun mielestä hyvä (kaikelle markkinoilta poistuvalle sonnallekin on omat ikävöijänsä). Jokaiselle tuotteelle löytyy monia ihmisiä, jotka ovat valmiita ylistämään, etenkin jos he saavat jotain palkkioksi. Näin ollen voit mennä kauppaan ja ostaa mitä tahansa, jossain on joku jonka mielestä ostoksesi ovat parasta mitä maa päällään kantaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
18.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Itse luin blogia vielä silloin, kun se oli vähän "kotikutoisempi" ja aidompi. Viime aikojen mainokset ja kaikenlainen stereotyyppinen hipsteriys..."

Minusta ainakin Nata oli enemmän hipsteri silloin Tampereen vuosinaan. Tyyli, harrastukset ja muut mielenkiinnonkohteet olivat omintakeisempia ja valtavirrasta poikkeavampia. Nykyisin Nata on nousukas/perusporvari, joka tykkää kalliista, kaikkien huulilla olevista (=tylsistä) asioista. Tyyli on hyvin kaukana hipsteriydestä. Vaatevalinnat ja sisustusmaku persoonattomia.

Vierailija
24/28 |
18.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Natan lisäksi mm. Mungon ja Stellan blogeissa on nykyisin enemmän yhteistyöpostauksia kuin mainosvapaita kirjoituksia.

Vierailija
25/28 |
18.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vau mikä tyylilyyli Nata oli ennen. Melkein jo unohdin. Ihania värejä, asusteita, kiva meikki plus upeat hiukset. Kauniit kasvonpiirteet pääsivät oikeuksiinsa. Oli fresh, kaunis ja trendikäs. Nykyisin hieman eri meininki...harmi.

Vierailija
26/28 |
18.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minuakaan ei kiinnosta ihmisten päiväkirjat. Luen sellaisia kaupallisia blogeja, joiden sisältöön oikeasti panostetaan, eritoten käsityöblogeja minäkin. Ei-kaupallisilla bloggaajilla on harvoin motivaatiota tarpeeksi: tiedän sen omasta kokemuksesta, vähän aikaa kiinnostaa blogata, mutta koska ei ole mitään varsinaista syytä kirjoittaa säännöllisesti, tulee kirjoitettua milloin sattuu. Postauksissa saattaa olla kuukausien tauko, ja ne saattavat loppua yllättäen ihan kokonaan. Valokuvatkin ovat useimmiten luokattoman huonoja ei-kaupallisissa blogeissa.

Mutta jostain syystä kaupallisista blogeistakin tulee usein laiskoja, ja mainospostaukset ovat suosiolla ratsastamista laiskimmillaan. Vaatii todellista taitoa mainostaa niin, että se sopii blogin sisältöön. Harvalla sellaista taitoa on.

Vierailija
27/28 |
18.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Itse luin blogia vielä silloin, kun se oli vähän "kotikutoisempi" ja aidompi. Viime aikojen mainokset ja kaikenlainen stereotyyppinen hipsteriys..."

Minusta ainakin Nata oli enemmän hipsteri silloin Tampereen vuosinaan. Tyyli, harrastukset ja muut mielenkiinnonkohteet olivat omintakeisempia ja valtavirrasta poikkeavampia. Nykyisin Nata on nousukas/perusporvari, joka tykkää kalliista, kaikkien huulilla olevista (=tylsistä) asioista. Tyyli on hyvin kaukana hipsteriydestä. Vaatevalinnat ja sisustusmaku persoonattomia.

Alkuaikojen Natassa oli asennetta. Nyt tuntuu keski-ikäistyneen. Tuntee tarvetta nousta sosiaalisella asteikolla ylöspäin pikkujulkkisten kautta?

Nata kutsuu itseään lähes joka postauksessa hipsteriksi, mutta itse en näe hipsteriyttä? Ruutupaita+löysät farkut-kombossa ei mitään kahdesti katsomisen arvoista, ruoissa pyörivät samat ainekset ja yhteistyökumppaneina samat firmat kuin muidenkin blogeissa (ne "unohdetut" jotka yrittävät uutta tulemista mainostamalla blogeissa). 

En näe Nataa millään osa-alueella suunnannäyttäjänä. Lähinnä hän toteuttaa niitä massajuttuja, jotka muut ihmiset ovat nostaneet trendikkäiksi juuri nyt.

.

Mutta henkilökohtaisesti en ole bloggaajaa koskaan tavannut, tässä muutamia ajatuksia jotka olen saanut vilkaisemalla blogia.

Vierailija
28/28 |
23.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas on tullut uutta kosmetiikkamainospostausta. Katsoin instagramia, siellä on viikon sisään

- kiitetään joululahjoista lumenea, electroluxia ja h&m, myös parranajokonetta kehutaan täälläkin (noista kuntosaleista ja muista mahdoton tietää/muistaa, ovatko yhteistöitä)

- polleana esitellään lilyn antamaa kunniakirjaa hyvästä postauksesta (se "en äänestä"-postaus), järjetöntä toimintaa lilylta kannustaa tällaiseen 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan viisi