Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaupungin asunto

16.12.2015 |

Moro, sain Stadin asunnoilta asuntotarjouksen Itä-Helsingistä. Asunto on 40 neliöinen kaksio ja vuokra 500e. Jos olisitte minä niin ottaisitteko asuntotarjouksen vastaan vai odottaisitteko parempaa tarjousta? Mitä mieltä olette tosta vuokran suuruudesta verrattuna neliöihin? Kiitos.

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
16.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täh, minä kun luulin että Helsingissä on kallis vuokrataso kun sitä joka paikassa toitetaan? :D Eihän tuo ole kallista nähnytkään vaan hyvinkin kohtuuhintainen minusta. Kyllä täällä böndelläkin saa maksella kaupungin vuokrakämpistä lähes samanlaista hintaa.

Kallis vuokrataso koskee yksityisiä markkinoita. Kunnallisten asuntojen vuokrat määräytyvät kustannusten mukaan. Helsingissä ongelmana on se, että kunnallisia vuokra-asuntoja on kysyntään nähden liian vähän, jolloin yksityiset vuokranantajat voivat pyytää tosi kovia vuokria ja silti asiakkaita riittää.

Vierailija
22/36 |
16.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täh, minä kun luulin että Helsingissä on kallis vuokrataso kun sitä joka paikassa toitetaan? :D Eihän tuo ole kallista nähnytkään vaan hyvinkin kohtuuhintainen minusta. Kyllä täällä böndelläkin saa maksella kaupungin vuokrakämpistä lähes samanlaista hintaa.

Onhan toi kallis. Meillä on velattomassa 5-6h+k+s rivarissa yhtiövastike 320 €/kk Espoossa. Riippuu siis vähän siitä mihin vertaa.

Yhtiövastikkeen ja vuokran vertaaminen keskenään ei kyllä ole millään lailla relevanttia (aika kova vastike teillä kuitenkin)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
16.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohiksena, jos en tahdo muuttaa missään nimessä itä-helsinkiin, niin en voi saada kaupungilta asuntoa mistään muualtakaan? Miksi heidän sivuillaan on sitten se aluevalinta, jos sitä ei kerran saa edes käyttää?

Vierailija
24/36 |
16.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ohiksena, jos en tahdo muuttaa missään nimessä itä-helsinkiin, niin en voi saada kaupungilta asuntoa mistään muualtakaan? Miksi heidän sivuillaan on sitten se aluevalinta, jos sitä ei kerran saa edes käyttää?

Saa sitä käyttää. Eikä joudu jonon hännille. Parempi niin, kuin kieltäytyä tarjotusta asunnosta. Toki nopeiten asunnon voi saada, jos ilmoittaa, että kaikki käy.

Vierailija
25/36 |
16.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko täällä HEKAn kämpissä asuvia? Kuinka saitte asuntonne?

Vierailija
26/36 |
16.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sori nyt, mutta on ihan käsittämätöntä saada tarjous kaupungin asuntoon Helsingissä. Tunnen monia asunnottomia, jotka eivät ikinä saa tarjousta. Itsellänikin oli asunnottomuuden uhka, eikä todellakaan tullut tarjousta, sain sitten yksityiseltä. Jos joku edes harkitsee hylkäystä ei tarvitse kaupungin asuntoa. Juurihan tästä oli uutisissa, että voidaan heittää hyvästit tasapainoiselle asukasrakenteelle ja alkaa syntyä gettoja. No, mut meillä on unelma.

Vierailija
27/36 |
16.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun kaupungin kämpässä Itä-Helsingissä ja parempaa kämppää saa etsiä. Hekalla kaikki toimii. Huolto tulee viimeistään seuraavana päivänä vikailmoituksesta, roskat viedään harva se päivä, rappukäytävät on siistejä, pesutupa ilmainen, vesi sisältyy vuokraan, naapureista ei kuulu juuri mitään. Olet idiootti jos hylkäät tarjouksen! Mulla on muutto kohta edessä ja harmittaa jo nyt jättää tämä kämppä. Itä-Helsingissä ei ole mitään vikaa, paitsi jos haluaa hengata paikallisbaareissa. Niihin en kyllä astuisi jalallanikaan.

Vierailija
28/36 |
16.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kaverini taasen sai kämpän Kivikosta. Mitä mieltä olette kyseisestä alueesta?

Vierailija
29/36 |
17.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika hölmösti teet, jos et ota vastaan:

Pakolaistulvan uusi seuraus Helsingissä: Kaupungin asunnot loppuvat?

http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1450162124768.html

voi hitto! eikä tuo kaupunginasuntojen loppuminen ole se pahin asia vaan se että nyt vuokranantajat voi korottaa jo muutenkin liian kalliita vuokria entisestään.. kohta saa siitä 20 neliön kopista maksaa sen 700-1000€/kk halvimmillaan

30/36 |
17.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites sitten esim. jos haluaisin vaihtaa toiseen kaupungin kämppään? Pitääkö minun odottaa vuosi että pystyn tehdä niin? Entäs kuinka helppoa on saada uudiskohde?

Vierailija
31/36 |
17.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kokemuksia vuosilta 1997-1999,jona aikana meille tarjottiin neljä eri kaupungin kämppää, eikä mikään niistä kelvannut. Eka tarjous tuli 3/97 (kiertopalkintokämppä, muutto olisi ollut jo 6pv kuluttua ilmoituksen saapumisesta). Toinen tarjous 2/98, kolmas kesällä 98 ja viimeinen kesällä 99.

Vierailija
32/36 |
17.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla kokemuksia vuosilta 1997-1999,jona aikana meille tarjottiin neljä eri kaupungin kämppää, eikä mikään niistä kelvannut. Eka tarjous tuli 3/97 (kiertopalkintokämppä, muutto olisi ollut jo 6pv kuluttua ilmoituksen saapumisesta). Toinen tarjous 2/98, kolmas kesällä 98 ja viimeinen kesällä 99.

Minä kans muistan, kuinka 60-luvulla maito oli muovipusseissa, mutta sitten myöhemmin se laitettiin pahvitölkkeihin.

Vierailija
33/36 |
17.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uudiskohteisiin hakee usein yhteen taloon jopa 60000 ihmistä asumaan. Valinnan osuminen omalle kohdalle voi olla siis aika säkä.

Stadilla ei ole oltava pienet tulot vaan suosivat etenkin maksukykyistä työssä käyvää, jolla ei ole paljon omaisuutta. Perheelliset etusijalla ja nuhterton tausta.

34/36 |
17.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kellään ole omakohtaisia kokemuksia? Kuulostaa siltä että kaikki on arvailua.

Vierailija
35/36 |
17.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on käynyt lottovoittoon verrattavissa oleva tuuri kun on asuntoa edes tarjottu. Jos et sitä ota niin olet käsittämättömän typerä. Kaupungille jonottaa jatkuvasti n. 15 000 hakijaa erittäin kiireellisenä. Siitä voit päätellä kuinka suurella todennäköisyydellä sulle tarjotaan toista kertaa. Itse olen ollut 3 vuotta erittäin kiireellinen -statuksella jonossa enkä ole yhtä ainutta asuntotarjousta saanut. Mutta hylkää toki tuo asunto, jospa vihdoin vaikka mulle tarjoisivat tuota niin puolittaisin asumiskuluni.

Vierailija
36/36 |
17.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaiettu totuus on, että kyllä se vaikuttaa, onko tuttuja valitsijoina. Ainakin täällä Helsingissä. Kaveripariskunta sai Käpylästä ison kaupungin kaksion, vaikka heidän edellinenkin kämppä oli hyvä eikä heillä mitään asunnottomuuden vaaraa ollut. Mutta tunsivat valitsijat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi yksi