lapsi seurustelee, ahdistaa
Tilanne on outo ja uusi. Koen ahdistusta. Tyttö on nyt 15 vuotias. Viettävät aikaa tytön huoneessa ovi suljettuna ja minua ahdistaa ja pelottaa. Tyttö on vanhin lapsi ja tilanne on uusi.
Miten päästä yli ahdistuksesta? Miten ajatella asiaa?
Kommentit (26)
Huoh. Anna lapsesi elää, senkin idiootti. Jos alat määräilemään häntä ja keksimään turhia sääntöjä niin siinä käy pian niin että karkotat hänet. Kai säkin oot joskus ollut nuori. Nuorena tehdään tyhmyyksiä, kokeillaan uusia juttuja, yms. Ja se on ihan fine.
Tyttöäsi voi myöhemmin kaduttaa neitsyyden menetys, joten äitinä yrittäisin puhua siitä. Ymmärrän, että teineillä hormoonit hyrrää ja seksiä tekee mieli, onhan se uutta ja outoa. Olisin itse toivonut näin jälkeenpäin ajateltuna pitäneeni neitsyydestä kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä sinua erityisesti ahdistaa ja pelottaa?
Ahdistaa koska tyttö on oikeasti vielä niin lapsellinen mutta on alkanut pukeutua seksukkäästi ja käyttäytyä niin. Minusta se on kuin roolia.
Pelottaa mitä tästä seuraa. Pitääkö minun kohta antaa yökyläillä, miten minun tulisi suhtautua. Asunto on pieni ja kaikki kuuluu.
Olethan jutellut tytön kanssa ehkäisyasioista ja siitä, että hän osaisi arvostaa itseään? Muutenkin kannattaa jutella tuntemuksista rehellisesti, osoittaa tytölle että myös sinulle voi puhua jos joku painaa mieltä. Yökyläilyihin ei tarvitse suostua jos se vain vähänkin epäilyttää. Mutta muistathan, että tyttökin varmasti tietää että asunto on pieni ja kaikki kuuluu, eikä yökyläilyjen aikana (sitten kun se on ajankohtaista) tapahdu mitään saman peiton alla nukkumista kummempaa.
Joku todellakin painaa mutta ei tytön mieltä ;)
Miten minä muistelisin lukeneeni vastaavan aloituksen joku aika sitten? Äitiä ahdisti tyttären ensimmäinen seurustelusuhde ja se kun tytön huoneen ovi sulkeutuu, tytön huoneesta kuuluvat äänet ja vähän kaikki.
"Nykyään?"