Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

lapsi seurustelee, ahdistaa

Vierailija
15.12.2015 |

Tilanne on outo ja uusi. Koen ahdistusta. Tyttö on nyt 15 vuotias. Viettävät aikaa tytön huoneessa ovi suljettuna ja minua ahdistaa ja pelottaa. Tyttö on vanhin lapsi ja tilanne on uusi.

Miten päästä yli ahdistuksesta? Miten ajatella asiaa?

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
15.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelet silleen että sielä se tytär saa tanaakkaa teinipippeliä pimppiinsä niin että tuntuu ja rukoilette että käyttävät kortsua

Vierailija
2/26 |
15.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mee ja kuuntele oven takana ja räplää itteäs samaan aikaan. Olet sitten rentoutuneempi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
15.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi luoja mitä vastauksia. Onhan tuo ihan ymmärrettävää, että joudut vähän sulattelemaan asiaa. Kai olette ehkäisyasiat käyneet lävitse? Muutenkin seurustelusta on hyvä mielestäni vähän jutella, mikä on ok ja mikä ei jne :)

Vierailija
4/26 |
15.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oot vaan kateellinen ku tyttäresi saa kuudesti laukeavaa teinimelaa. Mahtaa nakertaa elää puutteessa jonku vanhan tuhkamunan kanssa.

Vierailija
5/26 |
15.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoittaako oikeasti aikuiset ihmiset tällaisia kommentteja? Ja yläpeukkuja satelee? Herttinen sentään.

Vierailija
6/26 |
15.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, en ole kateellinen. Enkä pedofiili.

Haluaisin asiallisia vastauksia.

Olisiko ketää kokenutta äitiä antamaan neuvoa? Ap

Vierailija
7/26 |
15.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Av ei kyllä petä koskaan, on tää loistava paikka, ei mulla muuta, jatkakaa, mä jatkan nauramista.

Vierailija
8/26 |
15.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä sinua erityisesti ahdistaa ja pelottaa?

Vierailija
9/26 |
15.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla täyttä paskaa tämä palsta nykyään.

Vierailija
10/26 |
15.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ahdistaa koska tyttö on oikeasti vielä niin lapsellinen mutta on alkanut pukeutua seksukkäästi ja käyttäytyä niin. Minusta se on kuin roolia.

Pelottaa mitä tästä seuraa. Pitääkö minun kohta antaa yökyläillä, miten minun tulisi suhtautua. Asunto on pieni ja kaikki kuuluu.

Vierailija
11/26 |
15.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omalla äidilläni oli samankaltainen ongelma. Sinun on vain yksinkertaisesti hyväksyttävä se, että tyttäresi elämässä on nyt osio, jossa sinä et pidä "lankoja käsissäsi". Niitä tulee aina vain enemmän ja mitä nopeammin hyväksyt sen, sen parempi elämästäsi tulee.

Vierailija
12/26 |
15.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä paskaa te täällä mammat selitätte, että seksi ennen avioliittoa ja parisuhdetta on sallittua? Nyt oletette opettaneet tyttärillenne, että siĺlä ei väliä, voi tehdä niin kuin itseķkin tein. Uuden testamentin "käskyt" on tehty suojelemaan ihmistä. Sry Raamattu vertaus. Seksi kuuluu parisuhteeseen ja sitä kautta avioliittoon. Oikeastaan pelkästään avioliittoon. Kai tämäkin on liikaa rajan venyttämistä.

Vierailija
13/26 |
15.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ahdistaa koska tyttö on oikeasti vielä niin lapsellinen mutta on alkanut pukeutua seksukkäästi ja käyttäytyä niin. Minusta se on kuin roolia.

Pelottaa mitä tästä seuraa. Pitääkö minun kohta antaa yökyläillä, miten minun tulisi suhtautua. Asunto on pieni ja kaikki kuuluu.

Olethan jutellut tytön kanssa ehkäisyasioista ja siitä, että hän osaisi arvostaa itseään? Muutenkin kannattaa jutella tuntemuksista rehellisesti, osoittaa tytölle että myös sinulle voi puhua jos joku painaa mieltä. Yökyläilyihin ei tarvitse suostua jos se vain vähänkin epäilyttää. Mutta muistathan, että tyttökin varmasti tietää että asunto on pieni ja kaikki kuuluu, eikä yökyläilyjen aikana (sitten kun se on ajankohtaista) tapahdu mitään saman peiton alla nukkumista kummempaa.

Vierailija
14/26 |
15.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on ilmeisesti itse jättänyt teini-iän kokonaan väliin kun on niin uutta ja outoa?

Vierailija
15/26 |
15.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttö ei näytä ymmärtävän että kaikki käytös ei ole sopivaa. Kaulassa on jälkiä jne.

Mikä auttaisi hyväksymään tämän asian etten pidä enää lankoja käsissäni?

En osannut varautua että teini kasvaa näin rytinällä ja että äitiä voi ahdistaa muutos näin valtavasti. Ap

Vierailija
16/26 |
15.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap on ilmeisesti itse jättänyt teini-iän kokonaan väliin kun on niin uutta ja outoa?

Kaikki eivät seurustele teini-iässä.

Vierailija
17/26 |
15.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyttö ei näytä ymmärtävän että kaikki käytös ei ole sopivaa. Kaulassa on jälkiä jne.

En osannut varautua että teini kasvaa näin rytinällä ja että äitiä voi ahdistaa muutos näin valtavasti. Ap

esim?

Vierailija
18/26 |
15.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jäljistä kaulassa voit sanoa, etteivät ne ole sopivia. Mutta jos tyttö ja poikaystävä niitä haluavat, niin ei sille oikein mitään voi. Näkyvät fritsut on sellainen asia, minkä tyylittömyyden tajuaa itse myöhemmin, jos on tajutakseen.

Yritä ajatella, että tyttäresi aikuistuu ja kehittyy normaalisti. Ota se positiivisesti.

Vierailija
19/26 |
15.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua vain ahdistaa ihan kaikki! Miten pääsen yli?ap

Vierailija
20/26 |
15.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro ehkäisystä ja myös jälkiehkäisypillereistä. Niitä saa kouluterveydenhoitajalta ilmaiseksi ja tietenkin rahalla apteekista siis jälkiehkäisyä.

Huoli on sinulla oikea. Juuri tutun ihan normiperheen ihan perusnuori 9.luokkalainen kertoi olevansa raskaana. Jo aika pitkällä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän seitsemän