Jeeee, mä varasin itselleni ratsastuksen aikuisten alkeiskurssin!
On jo pitkään tuntunut siltä, ettei ole oikein omaa aikaa, mutta nyt päätin aloittaauuden säännöllisen harrastuksen. Jännää mennä ratsastamaan ihan vierailla hevosilla.
Kommentit (19)
Onnea uudelle harrastukselle! Mutta varoitus, se saattaa viedä totaalisesti mennessään... 😊 Minut on jo ainakin vienyt. Käyn tytön (12v.) kanssa yhdessä kurssilla, olen ainoa aikuinen tunneilla, mutta ei se mitään. Kaikennäköistä on jo pitänyt ostella ja tekisi jo mieli käydä tallilla useammin kuin kerran viikossa. Ja ne hevoset. 💜
Kannattaa kysyä sieltä paikkakuntasi ratsastuskoulusta. Mäkin kuulin tuosta sattumalta, ilmeisesti on ollut välillä kyselyjä ja nyt yksi ratsastuksenope on sitten kasannut ryhmää. Mäkin oon käynyt tunneilla lapsena ja aikuisiällä maastoillut, mutta en osaa oikeasti ratsastaa, joten päätin aloittaa NYT.
Ap
Siistiä, mä olen aina halunnut kokeilla ratsastusta. Millaisissa hinnoissa tollaiset kurssit pyörivät?
Uskaltaiskohan itsekin:)
Vierailija kirjoitti:
Onnea uudelle harrastukselle! Mutta varoitus, se saattaa viedä totaalisesti mennessään... 😊 Minut on jo ainakin vienyt. Käyn tytön (12v.) kanssa yhdessä kurssilla, olen ainoa aikuinen tunneilla, mutta ei se mitään. Kaikennäköistä on jo pitänyt ostella ja tekisi jo mieli käydä tallilla useammin kuin kerran viikossa. Ja ne hevoset. 💜
Joo, kyllä mut on jo vienyt enemmän tai vähemmän mennessään! Haaveilen, että kun lapset ovat isompia, ostetaan sitten hevonen, jos lapsiakin kiinnostaa silloin vielä ratsastus.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Siistiä, mä olen aina halunnut kokeilla ratsastusta. Millaisissa hinnoissa tollaiset kurssit pyörivät?
Uskaltaiskohan itsekin:)
Katoin just sen hinnan, mutta en muista. Oliskohan ollut 22 e/kerta.
Ap
Kiva! Minäkin olen ajatellut. Ehkä hyvinkin ensi vuonna.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä ap!
Hitsit, tuo olisi minun unelmani. Olen käynyt teininä alkeistason ratsastusleirin, mutten sen koommin ole ratsastanut, enkä muista enää mitään. Rakastan hevosia ja tunnelmaa talleilla. Täällä kotikaupungissani en ole kuitenkaan törmännyt aikuisten alkeiskursseihin. Toki alkeiskursseille pääsee kuka tahansa iästä riippumatta, mutta pelottaa, että olisin ainoa "ikäloppu" siellä teinien ja lasten joukossa.
Kyllä niillä kuulemma käy paljon ihan keski-ikäisiäkin. Sinne vaan!
En pidä hevosista mutta haluaisin joskus käydä ratsastuskurssin. Missään muussa harrastuksessa ei pääse liikuttelemaan ja komentelemaan niin paljon itseä isompaa otusta, joten varmaan jokin kasvattava merkitys silläkin on.
-Mies 29v + 1v-
Onnea ap uudelle harrastukselle! Mulla on ollut aina oma heppa (sama jo 20 vuotta <3) ja nykyään tyttären 12v kanssa touhutaan tallilla kaikki vapaa aika. Ihanaa kun on oman lapsen kanssa niin rakas harrastus ja erityisesti se rakas heppa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uskaltaiskohan itsekin:)Katoin just sen hinnan, mutta en muista. Oliskohan ollut 22 e/kerta.
Ap
Missä noin halpaa on?
Vierailija kirjoitti:
Onnea ap uudelle harrastukselle! Mulla on ollut aina oma heppa (sama jo 20 vuotta <3) ja nykyään tyttären 12v kanssa touhutaan tallilla kaikki vapaa aika. Ihanaa kun on oman lapsen kanssa niin rakas harrastus ja erityisesti se rakas heppa.
Joo, se on ihan parasta, kun saa touhuta sen saman hevosen kanssa ja oppii tuntemaan puolin ja toisin. Kävin ennen ratsastamassa yhden ystävän hevosella, mutta se valitettavasti kuoli muutama vuosi takaperin.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Sä oot varmaan sellanen ylipainoinen akka että sen hevosen selkäkin notkuu..
Säälittää jo polle parkaa..
Kaikki ei ole niin kuin sinä...
Vierailija kirjoitti:
Sä oot varmaan sellanen ylipainoinen akka että sen hevosen selkäkin notkuu..
Säälittää jo polle parkaa..
Tämä ehkä tuli sulle siksi mieleen, että olet itse "ylipainoinen akka". Mä en ole.
Ap
Mies 29v kirjoitti:
En pidä hevosista mutta haluaisin joskus käydä ratsastuskurssin. Missään muussa harrastuksessa ei pääse liikuttelemaan ja komentelemaan niin paljon itseä isompaa otusta, joten varmaan jokin kasvattava merkitys silläkin on.
-Mies 29v + 1v-
Sanoisin näin: jos ei pidä hevosista, edellytykset ratsastukseen ovat aika huonot. Ratsastaminen ei ole niinkään komentamista kuin yhteistyötä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uskaltaiskohan itsekin:)Katoin just sen hinnan, mutta en muista. Oliskohan ollut 22 e/kerta.
Ap
Missä noin halpaa on?
Maalla :)
Ap
Mies 29v kirjoitti:
-Mies 29v + 1v-
"Komentelemaan". Mitähän jos pitäytyisit ihan autossa.
Vierailija kirjoitti:
Mies 29v kirjoitti:
-Mies 29v + 1v-
"Komentelemaan". Mitähän jos pitäytyisit ihan autossa.
No kutsu sitä sitten vaikka ohjaamiseksi. Ihminenhän se ratsastaessa määrittää minne mennään ja miten tai muuten ollaan pulassa.
En halua ratsastuksesta harrastusta, vaan haluaisin vain selvittää senkin haasteen kerran.
-Mies 29v + 1v-
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, kyllä mut on jo vienyt enemmän tai vähemmän mennessään! Haaveilen, että kun lapset ovat isompia, ostetaan sitten hevonen, jos lapsiakin kiinnostaa silloin vielä ratsastus.
Ap
Sulla olikin jo kokemusta ennestään niin tiedät, mitä kaikkea kivaa on odotettavissa. Voih, oma heppa. Olis kyllä mahtavaa, mutta ei ole meillä mahdollista.
Hyvä ap!
Hitsit, tuo olisi minun unelmani. Olen käynyt teininä alkeistason ratsastusleirin, mutten sen koommin ole ratsastanut, enkä muista enää mitään. Rakastan hevosia ja tunnelmaa talleilla. Täällä kotikaupungissani en ole kuitenkaan törmännyt aikuisten alkeiskursseihin. Toki alkeiskursseille pääsee kuka tahansa iästä riippumatta, mutta pelottaa, että olisin ainoa "ikäloppu" siellä teinien ja lasten joukossa.