Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kilpirauhanen suurentunut mutta ei tulehdusta tai struumaa? Arvot huonontuneet.

Vierailija
15.12.2015 |

Eli mikähän mua vaivaa kun arvot on parissa kuukaudessa huonontunut paljon.
Nyt on TSH 7.6 ja t4v 10.4.
Sitä ennen syyskuussa TSH n. 5 ja t4v n. 14.
Lääkäri sanoi kaulan olevan turvonnut ja kilpirauhasen suurentuneen. Laittoi tpoab kokeisiin ja vasta-aineet olivat viiterajojen sisäpuolella vaikka epäili tulehdusta. Itse menin siis alunperin lääkäriin koska kaulalla oli pari kuukautta kasvanut muutamat imusolmukkeet eivätkä pienentyneet, vieläkään. Lääkäri sanoin imusolmukkeiden liittyvän varmaan tulehtuneeseen kilpirauhaseen.
Ei näemmä ole tulehtunut koska tulehdusarvot ja vasta-aineet ok.
Miksi arvot ovat huonontuneet noin paljon lyhyessä ajassa ja muutenkin aivan paska olo jatkuvasti. Väsyttää, päätä särkee, sattuu ja ajatus ei vaan kulje ja muisti pätkii. Tiedän, että vajaatoimintaa on ollut jo pitkään ja nyt alotin thyroxiinin käytön, toivottavasti helpottais.
Oon vaan huolissani noista imusolmukkeista ja kilpparin suurenemisesta ja harmi kun ei laittanut ultraan.

Lääkäri ei ole kyllä soittanut noista vasta-aineiden tuloksista minulle mutta soitin itse hoitajalle tuloksia ja kun ovat normaalit niin tuskin lääkäri soittaa ja kertoo muita mahdollisia syitä tähän kaikkeen. Vai voiko "pelkkä" vajaatoiminta aiheuttaa tämän kaiken?

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
15.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sun pitäisi vähentää sitä alkoholinkäyttöä myös, eikö sulla ollut ongelmaa myös sen kanssa? Elimistö ei jaksa sitä rasitusta.

Vierailija
22/39 |
15.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sun pitäisi vähentää sitä alkoholinkäyttöä myös, eikö sulla ollut ongelmaa myös sen kanssa? Elimistö ei jaksa sitä rasitusta.

Ei ole ongelmaa mielestäni. Välillä otan muutaman tai saatan vetää jopa kännit mutta melko harvoin.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
15.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa normalisoisit vuorokausirytmin ja lopettaisit tupakan ja viinan käytön sekä hankkisit työtä.

Vierailija
24/39 |
15.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jospa normalisoisit vuorokausirytmin ja lopettaisit tupakan ja viinan käytön sekä hankkisit työtä.

Mitä hittoa? :D

En tiedä tiedätkö, että työnsaanti ei ole aivan niin yksinkertaista. Pätkätöitä ok ihan hyvin ollut. Ei ole kauaa kun jäin työttömäksi, muutama kuukausi ja kuukauden päästä jälleen töihin.

Alkoholia en käytä usein mutta tupakkaa kyllä poltan. Ja mitä sinä tiedät elämästäni ylipäätään yhtään mitään? Miten nuo mainitsemasi asiat jotka olivat lähestulkoon hakoteillä niin liittyvät yhtään mihinkään mitä aloituksessa mietin.

Sinulla on vaan tylsää kun provosoit palstalla porukalle, paistaa suoraan läpi tekstistäsi.

Ap

Vierailija
25/39 |
15.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasta-aineet eivät kuulu diagnostisiin kriteereihin ja tavallaan on yksi ja sama mistä syystä kilpirauhasesi toimii heikosti kun se selvästi niin tekee. Lisäksi: kroonisissa autoimmuunitulehduksissa 20 %:lle ei kehity verestä mitattavia TPO-vasta-aineita, joten testi ei toimi kroonisen tulehduksen poissulkemiseenkaan.

Keskeistä on lääkityksen ja voinnin saaminen oikealle tasolle.

Vierailija
26/39 |
16.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
27/39 |
16.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oloni on aivan kamala. Sattuu kun joku pistelisi tai tökkisi sormella syvälle ihoon. Väsyttää niin vitusti ja on huono olo koko ajan. Heti kun syö niin kaula turpoo enemmän ja nieleminenkin alkaa oleen hankalampaa, täytyy syödä pienempiä haarukallisia. Yskittää ja pienikin kuntoilu ottaa henkeen ikävästi.

Millon tämä paska loppuu? Oon aivan lopen kyllästynyt tähän jatkuvaan paskaan huonoon oloon sekä henkisesti, että fyysisesti.

Thyroxini kun auttaisi tähän kaikkeen niin olisin onnellinen. En tiedä kuinka jaksan kun työt alkavat jos tämä jatkuu.

Ap

Vierailija
28/39 |
16.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
29/39 |
16.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sulla on vakavia oireita tai pelkäät niitä patteja, niin mene lääkäriin.

Tyroksiini vaikuttaa yksilöllisesti. Joillain helpottaa viikossa ja joillakin saattaa mennä vuosi tai pidempäänkin. Etsi netistä tietoa miten voit vaikuttaa kilpirauhasen toimintaan ja helpottaa oloasi. Alkoholi ja tupakka yms. on huono idea siinä vaiheessa, kun kroppa yrittää toipua vajaatoiminnasta.

Kovatehoinen urheilu voi olla pahasta, koska kroppasi saattaa olla vajaatoiminnan takia täynnä stressihormoni kortisolia, joka on katabolisesti vaikuttava hormoni.

Vierailija
30/39 |
16.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut molemmat arvot yli viitearvo, sen yhden yksikön noin kolmen vuoden ajan. Joka kerta mulle on sanottu, että se on normaalia mutta olo on paska kirjaimellisesti sanottuna. Väsyttää koko ajan, keho "herää" vasta iltapäivällä 15 jälkeen jolloin olen energinen, sitä aikaisemmin jos jotain teen niin se on zombien oloisesti tehty. Olen lihonut tän kolmen vuoden sisällä noin kymmenen kiloa. Ei huvita tehdä yhtään mitään. Sänky tuntuu olevan se paras paikka. En jaksa liikkua ja olen alakuloinen koko ajan. En edes muista sitä aikaa millon jaksoin tehdä asioita ja herätä hyvällä mielellä. Oon nyt vaan tottunut tähän zombie oloon.

Vierailija
31/39 |
16.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on ollut molemmat arvot yli viitearvo, sen yhden yksikön noin kolmen vuoden ajan. Joka kerta mulle on sanottu, että se on normaalia mutta olo on paska kirjaimellisesti sanottuna. Väsyttää koko ajan, keho "herää" vasta iltapäivällä 15 jälkeen jolloin olen energinen, sitä aikaisemmin jos jotain teen niin se on zombien oloisesti tehty. Olen lihonut tän kolmen vuoden sisällä noin kymmenen kiloa. Ei huvita tehdä yhtään mitään. Sänky tuntuu olevan se paras paikka. En jaksa liikkua ja olen alakuloinen koko ajan. En edes muista sitä aikaa millon jaksoin tehdä asioita ja herätä hyvällä mielellä. Oon nyt vaan tottunut tähän zombie oloon.

Mitkä sun arvot on?

Vierailija
32/39 |
16.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos sulla on vakavia oireita tai pelkäät niitä patteja, niin mene lääkäriin.

Tyroksiini vaikuttaa yksilöllisesti. Joillain helpottaa viikossa ja joillakin saattaa mennä vuosi tai pidempäänkin. Etsi netistä tietoa miten voit vaikuttaa kilpirauhasen toimintaan ja helpottaa oloasi. Alkoholi ja tupakka yms. on huono idea siinä vaiheessa, kun kroppa yrittää toipua vajaatoiminnasta.

Kovatehoinen urheilu voi olla pahasta, koska kroppasi saattaa olla vajaatoiminnan takia täynnä stressihormoni kortisolia, joka on katabolisesti vaikuttava hormoni.

Ok, kiitos! Hassua jos kilppari aiheuttaa kaiken tän. Olo on niin paska, että sen jatkuva pitäminen saa raivon ja turhautuneisuuden tunteet pintaan. Oikeasti vituttaa suoraan sanoen. Odotan vielä lääkäriin menoa mut rukoilen että thyroxi muuttaa kaiken ja voin elää taas täysillä. Muista koska viimeksi olisin ollut energiaa täynnä koko päivän.

Ap

Vierailija
33/39 |
16.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pitäminen vaan poteminen*

Ap

Vierailija
34/39 |
16.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitkä sun arvot on?

Uusin TSH arvo mikä otettiin tässä kuussa oli 5.16. Sitä aikaisempi 02/15 otettu TSH oli 4.54 ja sitä aikaisempi on 12/2014 oli 5.30. En löydä aikaisempia arvoja kun ei ollut omakanta käytössä silloin. Tämä on vastaus sille joka kysy mun arvoja. T. Se jolla on ollut koholla pikkasen arvot kolmen vuoden ajan.

Vierailija
35/39 |
16.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitkä sun arvot on?

Uusin TSH arvo mikä otettiin tässä kuussa oli 5.16. Sitä aikaisempi 02/15 otettu TSH oli 4.54 ja sitä aikaisempi on 12/2014 oli 5.30. En löydä aikaisempia arvoja kun ei ollut omakanta käytössä silloin. Tämä on vastaus sille joka kysy mun arvoja. T. Se jolla on ollut koholla pikkasen arvot kolmen vuoden ajan.

Miksi ihmeessä et oo saanu lääkitystä? Suosittelisin ehkä meneen yksityiselle koska oireet ja TSH puhuu puolestaan..

Ap

Vierailija
36/39 |
16.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitkä sun arvot on?

Nyt lääkäriin hop hop. Turha se on kituuttaa jos jo ainakin vuoden arvot olleet vajaatoiminnan puolella ja olo on kurja. Vaikka toki et kerrokaan nyt muita kilpirauhasarvoja.

Vierailija
37/39 |
16.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaus Ap:lle ja 36:lle.

12/2014 T4V arvo oli 14 ja 02/2015 T4V arvo oli 13. Ei ole katsottu sitä sen jälkeen.

Kävin just verikokeissa kaksi viikkoa sitten ja lääkäri soitti tuloksista tänään. Sanoi, että se vaikuttaisi vajaatoiminnalta mutta katsotaan sitä nyt. ( kuullut saman lauseen jo yli kolme vuotta >< )

Onko teillä tietoa hyvästä lääkäristä joka osaa hommansa, tähän kilpitauhaseen liittyen? Jos tiedätte niin suositelkaa :)

Syy miksi ei haluta antaa mulle lääkettä on varmaan koska olen nuori? Arvot lähti nousemaan 18 vuotiaana ja sama rumba jatkuu näin kolmen vuoden jälkeen. Ihanaa..

T. Kolme vuotta oireista kärsinyt neiti

Vierailija
38/39 |
16.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene yksityiselle ja vaadi lääkekokeilua. ^

Vierailija
39/39 |
16.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kaksi