Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vauvat menivät sekaisin synnärillä; nyt odotellaan DNA-tuloksia, JÄNNITTÄÄ!!!

Unettomia öitä
15.12.2015 |

Tai siis on hyvin vahva epäilys. Huh kuinka jännittää. Tulokset pitäisi tulla heti joulun jälkeen.

Kommentit (50)

Vierailija
21/50 |
15.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

JOS tämä olisi totta niin tyynen coolisti alottaja kyllä asiaan suhtautuu.

"Hupskeikkaa, vauvani on saattanut vaihtua, teenpä aiheesta keskustelun palstalle!"

Vierailija
22/50 |
15.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ihan kuulosta uskottavalta. Lapsen ranteeseen laitetaan tunnistenauha, jota ei saa ilman saksia pois. Ja tuo laitetaan synnytyshuoneessa, jossa ei ole muita lapsia.

Laitetaanko se, jo ennenkuin napanuora on katkaistu.

Aloitukseen en usko minäkään, mutta kyllä meidän lapsella se tunnistenauha oli lähtenyt/otettu irti ja oli sängyssä vauvan vieressä. Loppuajasta sitten siinä nimilapun vieressä. Tämä siis Suomessa 2012. Onneksi meidän vauva oli niin erinäköinen kuin muiden, että omansa tunnisti ;)

Ihan sama, vaikka ottaisi myöhemmin rannekkeen irti, kyllä sen lapsensa on ehtinyt jo siihen mennessä nähdä eikä se voi enää sekoittua muihin lapsiin.

Enpä tuota tiedä.

Kävin synnärillä suihkussa, vauva oli kärrätty sinne muiden kanssa kärryparkkiin. Ajattelin testata, että tunnistaisiko sitä omansa ilman että katsoo niitä nimilappuja. Vähän epävarmaa oli, kyllä ne vaan ovat aika samannäköisiä.

Tosin mun vauvalla oli haikarannokkima isovarvas, siitä sen tunnistin ja varmistin vielä nimilapusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/50 |
15.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ihan kuulosta uskottavalta. Lapsen ranteeseen laitetaan tunnistenauha, jota ei saa ilman saksia pois. Ja tuo laitetaan synnytyshuoneessa, jossa ei ole muita lapsia.

Aloitukseen en usko minäkään, mutta kyllä meidän lapsella se tunnistenauha oli lähtenyt/otettu irti ja oli sängyssä vauvan vieressä. Loppuajasta sitten siinä nimilapun vieressä. Tämä siis Suomessa 2012. Onneksi meidän vauva oli niin erinäköinen kuin muiden, että omansa tunnisti ;)

Mulla sama, vuonna 2011. En edes muista, että ranteessa olisi koskaan ollutkaan, eri osastoillakin jouduttiin molemmat ravaamaan hoitoa saamassa. Onneksi oli sen verran silmään pistävän näköinen vauva etten edes osannut pelätä vaihtumista.

Vierailija
24/50 |
15.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan sama, vaikka ottaisi myöhemmin rannekkeen irti, kyllä sen lapsensa on ehtinyt jo siihen mennessä nähdä eikä se voi enää sekoittua muihin lapsiin.

Noh, irti se nauha oli ennen kuin minä olin lapsen nähnyt. Ei kaikki saa lasta heti syliin. Meillä meinasi molemmilta henki mennä, ettei siinä heti toisiamme päästy näkemään. 

Vierailija
25/50 |
15.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli onneksi joka ikinen hetki vauvan vieressä minä tai isänsä, kun saatiin perhehuone. Minusta on kauheaa, kun ne pienet vauvat lykätään jonnekin kansliaan yhteishoitoon.

Ap on ehkä ulkomailla tai sitten Porvoossa.

Vierailija
26/50 |
15.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi jonkin puhelinyhtiön pitää selvitellä kenen vauva on kenen?

Vierailija
27/50 |
15.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se hyvä, että nykyisin nuo asiat pystyy selvittämään noin nopeasti.

Meillä kun nuorimmainen vaihtui laitoksella, niin totuus paljastui vasta yhdentoista vuoden kuluttua. Saatiin biologinen poika kotiin, mutta eihän se meihin enää sen ikäisenä tottunut vaan oli hankala ja vilpillinen. Jouduttiin sitten sijoittamaan se lopulta pitovaikeuksien takia perhekotiin. Siellä se oppi varastelemaan ja käyttämään huumeita ja nyt on pahassa vankilakierteessä.

Vanhemmat sisaret vaativat, että poika pitäisi jättää perinnöttä ja kyllä me ollaan isän kanssa ajateltukin niin tehdä. Mitä sitä rahoja jakamaan kaiken maailman gangstereille.

Sääli että näin pääsi käymään. Jos oltaisiin saatu oikea poika ajoissa kotiin niin siitä olisi varmaan kasvanut ihan kunniallinen ja veroamaksava kansalainen.

Vierailija
28/50 |
15.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja kyllä muuten voi olla niin huonosti laitettu, että lähtee irti. Kokemusta on esikoisen kohdalla.

Vierailija
29/50 |
15.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvanvaihtoviikot on suosittu tapahtuma.

Vierailija
30/50 |
15.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun esikoiselle laitettiin kaulaketju, jossa oli numerosarja. Sitä numerosarjaa kyseltiin vähän väliä vuodeosatolla ja en kertaakaan muistanut sitä täysin oikein. Kahdelle nuoremmalle lapselle laitettiin se ranneke nilkkoihin ja kummallakin niin löysästi että sitä "ranneketta" sai kalastella potkupuvun lahkeesta/varpaan kärjestä. Naistenklinikalla kaikki synnytykset 02, 04 ja 05.

Vierailija
31/50 |
15.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On se hyvä, että nykyisin nuo asiat pystyy selvittämään noin nopeasti.

Meillä kun nuorimmainen vaihtui laitoksella, niin totuus paljastui vasta yhdentoista vuoden kuluttua. Saatiin biologinen poika kotiin, mutta eihän se meihin enää sen ikäisenä tottunut vaan oli hankala ja vilpillinen. Jouduttiin sitten sijoittamaan se lopulta pitovaikeuksien takia perhekotiin. Siellä se oppi varastelemaan ja käyttämään huumeita ja nyt on pahassa vankilakierteessä.

Vanhemmat sisaret vaativat, että poika pitäisi jättää perinnöttä ja kyllä me ollaan isän kanssa ajateltukin niin tehdä. Mitä sitä rahoja jakamaan kaiken maailman gangstereille.

Sääli että näin pääsi käymään. Jos oltaisiin saatu oikea poika ajoissa kotiin niin siitä olisi varmaan kasvanut ihan kunniallinen ja veroamaksava kansalainen.

No voi että oli hauska juttu

Vierailija
32/50 |
15.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä jännittää. Jos vauvat kerran ovat vaihtuneet niin vaihtakaa takaisin. Mikä siinä sitten jännittää? Kai nyt oman lapsesi tunnistat?

Vierailija
33/50 |
16.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä jännittää. Jos vauvat kerran ovat vaihtuneet niin vaihtakaa takaisin. Mikä siinä sitten jännittää? Kai nyt oman lapsesi tunnistat?

Tulkitsin ap:n viestiä siten, että on vain pelkkä epäilys ja sitä nyt poissuljetaan testillä. Noita sattuu silloin tällöin Suomessakin ja aivan varmasti jää huomaamatta.

Vierailija
34/50 |
16.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle kävi niin, että lapsettomuusklinikalla vaihtui munasolut. Ja kaiken huipuksi selvisi, että synnyttämäni lapsen biologinen äiti oli tuttu, jonka kanssa olimme vuosien ajan taistelleet paristakin eri miehestä. Ei sanat riitä kuvailemaan, miltä tuntui kun sai tietää synnyttäneensä vihamiehensä lapsen. Olen ollut myös TV:ssa asian tiimoilta: https://www.youtube.com/watch?v=74mDQvGgK4A

- Taylor

Vierailija
35/50 |
16.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvälle ystävälleni kävi samoin. Tuore äiti lähti kotiin vauvan kanssa, muisteli synnytyksessä vauvan tukan värin olleen vaaleampi, mutta uskoi olleensa niin synnytyshuuruissa, että päätti olla välittämättä koko asiasta. Kunnes kotona leikatessaan ranneketta tajusi, että siinä on ihan väärä nimi. Oma lapsi löytyi toisen äidin hyvästä huomasta sairaalasta, tosin henkilökunnaltakin meni hetki, ennen kun uskoivat näin oikeasti käyneen. Ja testeillä vielä varmistettiin. tsemppiä, asiat kyllä selviävät!

Jep, meillä on varmaankin sama ystävä. Oli myös kirjoittanut L:n arvoisen aineen aiheella "Rohkein tekosi?" vastaamalla "Tämä." Sama ystävä oli myös todistanut omin silmin, kun punkkari oli syönyt bussissa mummon bussilipun. Sattumoisin myös Aina-Hellä Alapään ja Unelma Sirpa-Leenan naapuri! 

Vierailija
36/50 |
16.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muuten ottamatta kantaa niin mun vauvalla tää tuli läpi kädestä,oli liian löysällä ja löyty ekana aamuna mun sängystä kun vauva itse oli jo valvontaosastolla. Kyllä vähän mietitytti,sit laittoivatkin sen jalkaan

Vierailija
37/50 |
16.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi se mahdollista olla, mutta ei todellakaan odoteltais mitään DNA-testiä joulun yli vaan selvitettäisi asia helpommilla ja nopeammilla keinoilla.

Kyllä minun vauvani olivat aivan erinäköisiä kuin ne muut, ja tunnistin kyllä vauvalassa omani.

Vierailija
38/50 |
16.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, onko sopiva äidiksi, jos ei lastaan tunnista ihan ilman DNA-testejä. 

Ja potaskaa toki koko juttu muutenkin. 

Vierailija
39/50 |
16.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä, onko sopiva äidiksi, jos ei lastaan tunnista ihan ilman DNA-testejä. 

Ja potaskaa toki koko juttu muutenkin. 

Jep, alusta loppuun. Olisi jo iltapäivälehtien lööppisivuilla isosti, jos olisi totta.

Vierailija
40/50 |
16.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sen kyllä saa pois. Olin ekasta viikon sairaalassa ja se ranneke tippui AINA kun otin bodya pois. Tokasta olin vain pari päivää, mutta kotona otimme häneltäkin rannekkeen pois ehjänä kädestä. Ovat molemmat meillä tallessa sellaisena ympyränä!