Emme juhli pian olevaa 9v hääpäiväämme mitenkään.
Emme ole koskaan juhlineet hääpäiväämme ja syy on siinä ettemme saa lapsia mihinkään hoitoon. Ei ole mummoja,kummeja tms sukulaisia jotka ottaisivat heidät hoitoon. Muita kenellä yhtä surkea tilanne?
Kommentit (26)
Ei meilläkään ollut moneen vuoteen. Otettiin aina lapset mukaan, mentiin piknikille, juhlittiin yhdessä sitä että ollaan perhe ja olemassa. Siksihän sitä naimisiin mentiin, että saadaan tehdä lapset avioliittoon, muuten oltaisiin voitu olla avoliitossakin.
Vierailija kirjoitti:
Mekään emme koskaan juhli hääpäiväämme. Tilanteemme ei tosin ole koskaan ollut surkea.
Ei meilläkään surkea muuten ole kuin lastenhoidon kannalta.
Sama, 25v. Oltu yhdessä, mutta molemmilta vanhemmat kuolleet, kun oltiin nuoria, meillä ei lapset ole koskaan tavanneet isovanhempiaan. Meillä juhlittiin hääpäivät lasten kanssa, kun olivat pieniä, yleensä ihan kotona vaan. Nyt päästään jo ihan kahdestaan juhlimaan, kun lapset on maailmalla.
Ok, emme mekään juhli koskaan hääpäivää vaikka elämämme ei ole surkeaa ja lapset saadaan tarvittaessa hoitoon. Mentiin naimisiin ihan sen takia että lesken osa on helpompi avioliiton kautta, ja on koko perheellä yhteinen sukunimi. Mitä sitä juhlimaan, rakkaus näkyy ihan muissa asioissa.
Me juhlitiin 15v hääpäivää lasten kanssa (3kpl). Käytiin kaupungilla kiertemässä ja sitten oltiin varattu pöytä vähän paremmasta ravintolasta, syötiin kolme ruokalajia yhdessä. Oli oikein kiva hääpäivä. Lapset oli tuolloin 6v, 8v ja 11v.
Vierailija kirjoitti:
http://www.mll.fi/vanhempainnetti/lastenhoito/
Noin niin kuin esimerkiksi.
Tällä paikkakunnalla ei ole tuota palvelua ollut enää vuosiin.
Kuinka isot lapset teillä on? Kouluikäiset osaa olla kotona sen pari tuntia kun käytte syömässä
Pienempien lasten mentyä nukkumaan voitte ottaa kahdestaan kuohuvaa ja syödä lempiruokaanne.
Ei ne ulkoiset puitteet vaan se ajatus. Hyvää hääpäivää!
Vierailija kirjoitti:
Kuinka isot lapset teillä on? Kouluikäiset osaa olla kotona sen pari tuntia kun käytte syömässä
Pienempien lasten mentyä nukkumaan voitte ottaa kahdestaan kuohuvaa ja syödä lempiruokaanne.
Ei ne ulkoiset puitteet vaan se ajatus. Hyvää hääpäivää!
5v ja 7v.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No syytön minä siihen olen. Muuttakaa jonnekin sivistyksen pariin, niin ei tarvitse ruikuttaa. Tai sitten voitte tyytyä kohtaloonne. Elämä on täynnä tiukkoja valintoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huomasitko, että tuossa viestissä luki "esimerkiksi". Tässä maassa on muitakin lastenhoitopalveluja kuin MLL. Mutta jos ei pysty järjestämään asioitaan, niin turha siinä on vinkua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No syytön minä siihen olen. Muuttakaa jonnekin sivistyksen pariin, niin ei tarvitse ruikuttaa. Tai sitten voitte tyytyä kohtaloonne. Elämä on täynnä tiukkoja valintoja.
Ei nyt tuon asian takia viitsi muuttaa.
No mutta matkustattehan te Aruballe.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei nyt tuon asian takia viitsi muuttaa.
No sitten ei vietetä niitä juhlia keskenään. Miksi sitten pitää tulla AV:lle vinkumaan asiasta, mikä on täysin itse aiheutettu?
Vierailija kirjoitti:
Ei meilläkään ollut moneen vuoteen. Otettiin aina lapset mukaan, mentiin piknikille, juhlittiin yhdessä sitä että ollaan perhe ja olemassa. Siksihän sitä naimisiin mentiin, että saadaan tehdä lapset avioliittoon, muuten oltaisiin voitu olla avoliitossakin.
Mikä esti tekemästä lapsia avoliittoon? Minä ainakin menen naimisiin rakkaudesta mieheeni ja sitoutumisesta. Lapsilla ei ole asian kanssa mitään tekemistä.
Laittakaa paikallisen lukion seinälle ilmoitus, että haluatte jonkun säännölliseksi tilapäiseksi lastenvahdiksi (tietenkin palkkaa vastaan). Todennäköisesti saatte valita ainakin 10 hakijasta mielestänne parhaan.
Emme mekään saaneet kovin usein lapsille ilmaista hoitajaa, mutta käytimme sitten palkattuja lastenvahteja.
Vierailija kirjoitti:
Emme ole koskaan juhlineet hääpäiväämme ja syy on siinä ettemme saa lapsia mihinkään hoitoon. Ei ole mummoja,kummeja tms sukulaisia jotka ottaisivat heidät hoitoon. Muita kenellä yhtä surkea tilanne?
Voi kyynel. Palkkaa lastenhoitaja.
Yhdellä ammattivalittajalla on sama surkea tilanne. :)
Vierailija kirjoitti:
No mutta matkustattehan te Aruballe.
Haha, joku muukin näki heti Ammattivalittajan provon läpi! Kuules, ap, et hämännyt hetkeäkään, vaikka keksit yhtäkkiä, että teillä on muka kaksi lasta. Sun tyylisi haisee tooooodella kauas.
Mekään emme koskaan juhli hääpäiväämme. Tilanteemme ei tosin ole koskaan ollut surkea.