Miksi jouluaattona ei saisi ottaa yhtään alkoholia?
itse en ota päivällä lainkaan alkoholia mutta illalla kun lapsi leikkii ajattelin syödä suklaata ja juoda pari lasia punaviiniä. Mitä kamalaa siinä on?
Kommentit (69)
Hups heijaa kun tuo alkomaholi irrottaa kielenkannat (tai tekstaussormet) - jo näin etukäteenkin. Täällä on ollut enemmän keskusteluja viinasta ja joulusta kuin ruuasta ja joulusta. Ja monesti juuri mielestään kohtuukäyttäjien aloittamia. Jos käyttää OK niin miksi pitää hirveästi perustella. Jos alkoholi on nautintoaine kahvin rinnalla, niin miksi ei pohdita millaista kahvia tänä joulun alaitettaisiin, koska otettaisiin ja kuinka monen sortin merkkejä (yksi ketju aiemmin). Alkoholistit puhuvat kuivahumalasta, tilasta jossa jo haaveillaan juomisesta, vähän on oireita ilmassa... Juokaa ihmiset ihan niin paljon kuin haluatte, turhaan te täällä palstalla perustelette, niitä mielipiteitä juomisesta tai juomattomuudesta kannattaa kysyä kanssajuhlijoilta (lapsilta, puolisoilta, vanhemmilta).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi AP vaarantaa lapsensa hengen? Pikkuserkku kuoli (sairaskohtaus, ei havaittu mitään aikaisemmin), kun ei ollut ambulansseja eikä takseja ja kukaan ei ollut ajokunnossa. Lapsen isä lähti ajamaan kohti lähintä päivystävää sairaalaa, ajoi ulos tieltä, lapsi kuoli, isänsä sai ehdollista vankeutta ja murtuneita luita.
Missä päin ei ollut takseja eikä ambulansseja aattona? Porvoossa?
Porvoossapa hyvinkin. Ne olivat kaikki kuskaamassa äkillisestisairastuneita lapsia, joiden vanhemmat olivat juoneet pari lasia viiniä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hmm... En oikein tiedä. Meillä ei käytetty kotona alkoa edes ennen lapsia (miehellä sairaus joka hankaloittaa alkoholin käyttöä, niin on sitten absolutisti ja minä hänen seurassaan myös raitis) joten ei nyt lapsiperheenäkään. Sinänsä minusta on ok, jos joku juo, mutta vähän mietityttää jotkut tutkimukset... Kun lapsilta itseltään on kyselty, niin tosi vähäisten määrien jälkeen lapset yleensä kertoo aikuisen käytöksen muuttuvan ja että se tuntuu epämiellyttävältä. Ääni kovenee, nauru muuttuu...
Mikä sairaus miehelläsi on? Minäkään en voi juoda sairauden takia. En tunne ketään, jolla sama vaiva.
Oikeastaan kyse ei ole "sairaudesta" vaan ominaisuudesta, mutta miehelläni on puhevika. Se pysyy selvänä kurissa, mutta kuulemma jo yhden annoksen jälkeen puhe muuttuu mokellukseksi. En tiedä, en ole koskaan kuullut. Mies ei ole juonut yhdessäolomme aikana (10 vuotta).
Vierailija kirjoitti:
Miksi AP vaarantaa lapsensa hengen? Pikkuserkku kuoli (sairaskohtaus, ei havaittu mitään aikaisemmin), kun ei ollut ambulansseja eikä takseja ja kukaan ei ollut ajokunnossa. Lapsen isä lähti ajamaan kohti lähintä päivystävää sairaalaa, ajoi ulos tieltä, lapsi kuoli, isänsä sai ehdollista vankeutta ja murtuneita luita.
Missä asui, jos ei takseja tai ambulansseja ollut? Ja pitääkö olla jonkun aina ajokunnossa 365/24 h? mites vaikka ihmiset, joilla ei ole edes autoa tai ajokorttia? Niillä ei varmaan saa olla lapsia, koska ainatäytyy olla hälytysvalmiudessa?
Meillä on kaappi täynnä erilaisia alkoholijuomia. Aion kyllä juoda jouluna hiukan, jos maistuu. Liki kaikkea löytyy paitsi kossua ja rommia....
Vierailija kirjoitti:
Tuo vakuutusyhtiön kanta pieneenkin alkoholimäärään olikin vastaus tässä ketjussa olevaan kirjoitukseen, ei suoraan ap:n kysymykseen.
(Joku väitti olevansa ajokunnossabparin jälkeen. Poliisin mielestä kyllä, vakuutusyhtiön mielestä ei.)
Onko tämä joku yllätys? Vakuutusyhtiöiden logiikassa nyt ei koskaan ole mitään järkeä. Vaikka olisi pää kainalossa, on vakuutusyhtiön mielestä täysin työkykyinen.
Vierailija kirjoitti:
itse en ota päivällä lainkaan alkoholia mutta illalla kun lapsi leikkii ajattelin syödä suklaata ja juoda pari lasia punaviiniä. Mitä kamalaa siinä on?
Kysyisin pikeminkin miksi koet tarvitsevasi pari lasia punaviiniä, ikinä? Miksi et osaa aikuisena ihmisenä rentoutua ilman alkoholia?
Sitäpaitsi koskaan ei tiedä milloin pitää hypätä autonrattiin, vahinko ei tule kello kaulassa.
Minä olen sitä mieltä että kun lapset ovat pieniä eivät vanhemmat tarvitse alkoholia ollenkaan. Koko tarve on keksitty ja turha.
Heti kun näytät minulle hyvän, maukkaan alkoholittoman proseccon niin vaihdan juhlajuomani siihen!