Voiko miehelle sanoa suoraan, että sen henki haisee?
Vai pitääkö sitä vaan yrittää kohteliaasti kestää? Ollaan siis ihan pariskunta. Jostain syystä tämä tuntuu todella hankalalta asialta ottaa puheeksi, mutta vaikuttaa läheisyytemmee, kun ei tee mieli pussailla!
Kommentit (39)
Tiedätkö että putsaako hän hammasvälejään? Itselläni on aika isot hammäsvälit minne helposti jää ruokaa ja jos niitä ei putsaa niin kyllähän vaan hengitys haisee.
Sanon usein miehelleni aamulla ensimmäiseksi, "yh. kanankakka".
Riippuu varmaan itsetunnosta. Minä kun sanoin naiselle asiasta niin seurasi vuosisadan marttyyrikohtaus ja viikon pussailulakko :D
Vierailija kirjoitti:
Riippuu varmaan itsetunnosta. Minä kun sanoin naiselle asiasta niin seurasi vuosisadan marttyyrikohtaus ja viikon pussailulakko :D
Jos itsetunto on huono sillä miten asian ilmaisee on erityisen suuri merkitys.
Kyllä minulle ainakin PITÄÄ sanoa. Voin sitten korjata asian. No problems.
Vierailija kirjoitti:
Noku toi on jotekin mulle semmonen asia, josta olen hyvin häveliäs ja josta ajattelen, että ihmiset jo valmiiksi häpeää suunsa hajuaan niin paljon, että suorastaan musertivat jos heille vielä sanoo siitä...
Jos se muna haisis, niin en kyllä epäröisi sanoa siitä! :OAp
Ai kauhee🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣
No jos haisee vaikkapa tupakalta, viinalta, valkosipulilta tai kaikilta näiltä, niin voi kyllä sanoa...
Joskus tein aloituksenkin mutta se poistettiin. Miten te joiden puolisoilla on huono suuhygienia ja huonot hampaat oikein suutelette? Annatteko vaan nopeita pusuja suu kiinni vai ihan suuauki että maistat toisen rikinkatkuisen hengityksen ja kielellä tunnet hänen varvat ja rikkinäiset hampaansa?
Mulla on yksi kaveri (*olemme molemmat naisia) ja olen sanonut usein ihan suoraan, että ei ole kohteliasta kun haisee valkosipulilta just silloin kun mennään yhdessä jonnekin. Että hieman voisi ajatella muitakin ja syödä sitä valkosipuliaan muulloin. Itse tämä on sellainen, että valittaa muiden hajuista. Aikuisia olemme.
Mielestäni on aiheellista, koska se voi olla merkki reiästä tai tulehduksesta. Haisevaa hengitystä ei itse välttämättä huomaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen parisuhdetta jossa sitä ei voisi sanoa.
Minä en. Jos parisuhteessa ollaan muutenkin kohteliaita eikä puututa toisen ulkonäköön tai arvostella puutteita. On vaikeata mennä sanomaan, että sinä haiset tai nuo keltaiset varpaankyntesi inhottavat minua jo liikaa. Ehkä se on ikäpolvikysymyskin.
40+
Miten niin ikäpolvikysymys. Olen aina sanonut ja samoin mieskin, jos joku asia rassaa pahasti.(60+)
Hengityksen haju voi oikeasti kertoa jostain sairaudesta, mikä vaatii hoitoa.
Tämä. Mun miehellä on todettu refluksitauti, ja ottaa siihen lääkettä kun muistaa.
Mä kyllä huomaan, jos ei ole ottanut: hapan, ällö haju.
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni on aiheellista, koska se voi olla merkki reiästä tai tulehduksesta. Haisevaa hengitystä ei itse välttämättä huomaa.
Mulla oli tulehdus eikä mitään kipuja, mutta onneksi puoliso sanoi, että nyt on joku ongelma, kun hengitykseni on alkanut haista. Ei muuta kuin hammaslääkäriin sitten.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on yksi kaveri (*olemme molemmat naisia) ja olen sanonut usein ihan suoraan, että ei ole kohteliasta kun haisee valkosipulilta just silloin kun mennään yhdessä jonnekin. Että hieman voisi ajatella muitakin ja syödä sitä valkosipuliaan muulloin. Itse tämä on sellainen, että valittaa muiden hajuista. Aikuisia olemme.
Itsekäs, huonotapainen haisuli alapeukutti...
Sanoin ex miehelleni, että hän haisee. Siis koko ukko haisi päästä varpaisiin, hengityksen haju valtasi joskus koko huoneen. Mainitsin hajuhaitoista useastikin. Suuttui vaan, kun mainitsin asiasta. Ei muuttanut hygieniatottumuksiaan mitenkään. Onneksi on ex, nyt on kotona raikkaampi ilma.
Haiseeko henki kenties viinalle?