Ystäväni näki, kuin mieheni petti
Liittyen tuohon järkyttävä pikkujoulumorkkiskeskusteluun. Kirjoitin siihen, että toivottavasti miehelläni on morkkis, koska petti.
Mies ja eräs ystäväni ovat samalla työpaikalla. Mies tunnusti, että oli pettänyt pikkujouluissa. Tämä on selvä ero minulle, ei mitään muttia. Paitsi se, että ilmeisesti ystäväni oli nähnyt tämän pettämisen ja oli pakottanut miehen kertomaan minulle (ainakin hänen omien sanojensa mukaan...) Kaksi viikkoa oli ollut aikaa, tai muuten ystävä kertoisi minulle itse.
Miten te suhtautuisitte tällaiseen ystävään? Jotenkin TODELLA ristiriitaiset fiilikset. Haluaisin tietää tällaisen AIVAN välittömästi, että minua on petetty. Ehdinhän mä noin viikon olla "onnellisessa suhteessa" tietämättä mitään. Toisaalta arvostan, että ystävä käski miehen olla mies ja kertoa itse. Toisaalta tuntuu, että myös ystävä petti, koska ei kertonut heti. En ole ollut yhteydessä häneen vielä, eli hän ei tiedä, että mies on kertonut.
Kommentit (25)
Vierailija kirjoitti:
Minua petettiin kesällä ja suhde loppui siihen. En jatkaisi pettäjän kanssa, vaikka olisi yhdestä kerrasta kyse. Yksi kerta johtaa toiseen jne. Miten kukaan voi puolustella, että voi jatkaa, jos suhde muuten onnellinen ja rakastava.
Pyrin yleensäkin olemaan tuomitsematta ihmisiä yhden virheen perusteella. Jos mieheni pettäisi, olisin toki todella pettynyt ja loukkaantunut, mutta siitä selvittäisiin. Hän on ennen kaikkea paras ystäväni, enkä heivaa ystäviäni pois elämästäni yksittäisten tekojen tähden (kun ei murhasta ole kyse). Jos useammin pettää luottamuksen, niin sitten se on hej på dig.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten kukaan voi puolustella, että voi jatkaa, jos suhde muuten onnellinen ja rakastava.
Rakastavaan suhteeseen ei mahdu ulkopuolisia seksikumppaneita.
No mutta kun kaikki eivät ajattele näin. Itse ajattelen, että moni meistä ei ole monogaminen eikä seksi niin valtavan suuri asia, että sen vuoksi tarvitsisi välttämättä erota. Sopiva kumppani (myös tässä suhteessa samalla tavoin ajatteleva) voi olla vaikeampi löytää kuin unohtaa joku satunnainen seksikerta.
Mutta käsitän kyllä että jotkut kokevat asian toisin.
AP, olet vielä shokissa – älä tee mitään päätöksiä heti! Asian käsittely voi aluksi olla hankalaa vaikka kuinka olisi järkevä ihminen.
No oletteko vielä kavereita? Jätitkö miehen?
Viikon suhde? Mitä helv... Onko edes suhde vielä.
Mieshän se odotutti. Syytä miestäsi, että sen viikon ajan kaikissa niissä tilanteissa joissa olisi voinut kertoa, ei kertonut. Muista, ettei ystäväsi ole estänyt miestäsi kertomasta välittömästi. Miehesi valitsi, että ei kertonut välittömästi. Ensin valitsi pettää ja sitten valitsi pimittää tietoa viikon. Eikä ilmeisesti olisi kertonut ollenkaan, jos ei olisi ollut sinusta välittävää silminnäkijää.