Ärsyttävät/oudot/ihanat naapurimme
Laitetaan ketju pystyyn omistettuna mieleenpainuneille naapureille!
Onko tullut turhia valituksia, tavaroiden lainailua, ärsyttäviä/outoja tapoja, sydäntä sulattavia eleitä, turhaa tunkeilua tai ikuista ystävyyttä, vai löysitkö peräti rakkautesi?
Itse mieheni kanssa omistamme mitä ärsyttävimmät naapurit. Pihamme ovat vastakkain ilman aitaa(joka tulee ensi kesänä siihen väliin!) ja naapurit aina harhautuvat pihallemme, joko ovat laittaneet lentisverkon pystyyn, tai levittäneet juhlansa melkein kuistillemme asti. Asiasta huomauttaminen ei ikinä aiheuta muuta kuin olan kohautuksia. Kesän lopulla sitten päättivät lainata pöytäämme. Talomme vieressä oleva ulkopöytä ja tuolit olivat siirtyneet naapurien grillin viereen, ollessamme kaupungilla. Asiasta kysyttäessä vastaus oli:- Teillä ei näyttänyt juuri nyt olevan mitään käyttöä näille , ja haluttiin syödä ulkona niin lainattiin. Sen jälkeen kaikki irtonainen kaluste pihasta on jouduttu viemään käytön jälkeen varastoon, ettei lähde lainaan... Kyllä olisin pöytää voinut lainata, jos olisivat kysyneet sitä esim. juhlia varten, mutta arkena ilman lupaa?!
Kommentit (119)
Naapurin pojat kävivät talvisin hyppimässä meidän pihalla lumipenkoissa ja hangessa. Yritetään aina kolata piha puhtaaksi niin, ettei kukaan ehtisi tallata siinä ensin, ja kyllä ärsytti tulla kotiin kun piha oli täynnä kierimis- ja konttaamisjälkiä. Tai kun oli saanut pihan puhtaaksi ja kävi kävelyllä, niin eikös ollut penkat vyörytettynä hajalle, laskettu mäkeä sieltä päältä ym.. Mikään sanominen ei tehonnut poikiin eikä vanhempiin ("ei kai se niin vakavaa ole"), vaan kulkeminen loppui vasta kun perhe muutti pois. Ei jäänyt ikävä.
Ovat vain vähän sosiaalisempia kuin te. :) En ihmettele aidanrakennussuunnitelmaa...
Naapurin kyylä mummo. Opiskelu aikoina tuli asuttua pienessä yksiössä vanhassa talossa. Naapurin mummoa kiinnosti kovin kuka asuu missä ja monelta tulee kotiinja kenen kanssa.
Valitti pienimmistäkin äänistä. Tyyliä aivasti yöllä äänekkäämmin tai tiputti vahingossa jotain lattialle, niin hirveä valitus ja tuhina kun yö rauhaa häiritään.
Kerran sitten tulin reissusta kotiin niin, että mummeli seisoioveni takana rimputtelemassa ovikelloa. Kysäisin siinä sitten mikä on ongelma. Olin kuulma koko viime yön huudattanut musiikkia. Totesin siinä kylmästi olleeni toisella puolella suomea ja kaivoin vielä junalippunikin näytille. Mummeli hiljeni hetkeksi. Harmi että vain hetkeksi. Onneksi pääsin muuttamaan kyseisestä talosta kauas!
Kanta-astuja yläkerrassa. TUM-TU-TUM-TUMPS-TUMPS-TUM-TUM yö kahteen asti.
1ja 3: teidänkö mielestä vilkas sosiaalinen elämä oikeuttaa toisten tavaroiden luvatta ottamisen ja pihalle tunkeutumisen? Mä voin sit varmaan tulla pitämään grillibileet teidän pihalle ensi kesänä :)
Vierailija kirjoitti:
1ja 3: teidänkö mielestä vilkas sosiaalinen elämä oikeuttaa toisten tavaroiden luvatta ottamisen ja pihalle tunkeutumisen? Mä voin sit varmaan tulla pitämään grillibileet teidän pihalle ensi kesänä :)
Ylisosiaaliset hösöttäjät ei nimenomaan ymmärrä rajoja: rajat tonttien välillä, omistussuhteet, henkilökohtaiset rajat...
Onnittelut, että osasit lukea kommenttini puoleen väliin asti, olihan siinä jopa yksi rivi!
3
Toi yläkerran yksinäinen ukko, kantapääastuja, ylipainoinen. Joka ei syö muuta kun mikroruokia. Kuulee kun kotiin se tulee niin suoraa kävelee keittiöön ja laittaa mikron päälle. . Paukauttaa vielä sen oven että koko talo kuulee!
Joka IKINEN päivä..
Tahtoisin niin katkasta noi sen jalat poikki.. Jaksa tollasta idioottia! Täälä joutuu pitämään korvatulppia tuon ukon takia.
Meidän vessapaperit tukkii heidän putket.. Joo, on tuo tiekin tuossa välissä 😅
Alakerran WT-jonne, nukkuu päivät ja mekastaa yöt. Kommunikoi huutamalla, joka lause alkaa vitulla. Mikroruokia tämäkin harrastaa, ja saatan aamuyöstä herätä mikron kilahduksiin. Bileitä joka viikko, jolloin jonnen yhtä vähä-älyiset kaverit tulevat hekin paikalle huutamaan vittua. Tässäpä varsinaiset tulevaisuuden toivot. Talo oli mukava ja rauhallinen, kunnes tämä valopää keksi muuttaa tänne.
Opiskelijana olin yksityisellä vuokralla ja naapurissa oli erittäin mukava vanha rouva. Pyyteli monesti kahville ja nälkäinen opiskelijahan meni. Autoin myös häntä käymään kaupassa ja lenkkeilytin tämän koiraa kun oli itse jalkansa satuttanut.
Olimkerrankin aivan loistava naapuri, ikävä jäi kun muutin pois:)
Alakerran asukkaan sekarotuinen koira ulvoo eroikävää. Naapurin mielestä ongelmaa ei ole. Se toteaa vain olkiaan kohauttamalla että: "Ei se niin kauaa kerralla huuda, lopettaa aika pian". Niin joo, mutta kun naapuri tekee kolmivuorotyötä, ja koira välillä riehaantuu ulvomaan ennen kello kuutta aamulla tai keskellä yötä. Siihen kuolonulvontaan ei ole kiva herätä. Tähän päälle piski räksyttää siivoojille, postinkantajille, hississä kulkijoille... Ei kauaa kerrallaan, vain noin 10-20min/sessio, mutta toistuvasti ja äänekkäästi. Isännöitsijlle lähetin kerran meiliä asiasta, no comments. Nyt on hiljalleen pinna kiristynyt niin, että harkitsen suklaan syöttämistä naapurin postiluukusta. SIitähän rekku sais ripulin, eikö? (...joojootiedäntiedän, ilkeetä, mut kun mä en JAKSA...)
Mun naapuri valittaa tupakoimisesta. N. 40v nainen. Kerrankin yksi nuori mies erehtyi polttamaan tupakkaa rapun edessä ulkona niin kyseinen nainen tuli huutamaan parvekkeelle kuinka tupakan savu nousee ylös, täällä on alaikäisiä lapsia niin ei täällä saa polttaa! Noh, kerran olin tupakalla omalla parvekkeellani. Tämä nainen ryntäsi heti huutamaan että kuka polttaa, mistä tuo savu tulee ja alkoi suihkimaan hajuvettä ilmaan :D Naisen parveke on minun vieressä. Kun hän näki minut tupakoivan siitä se riemu repesi. Alkoi huutamaan että yritänkö myrkyttää heidät ja muuta mukavaa. Tätä huutoa jatkui tupakkani ajan. Kaikenlaisia törkeyksiä huusi. Kehotti myös hyppäämään junan alle. On se hyvä partsinsa suojista huudella, häneen kun törmää vaikka rappukäytävässä niin naisella ei olekaan pokkaa sanoa päin naamaa mitään, huitelee vaan vauhdilla ohi katse maassa. Ymmärtäisin tämän mekastamisen jos talossa olisi tupakointikielto mutta eipä ole. Joo, tiedän että tupakointi on pahasta jne mutta mulla on oikeus polttaa vaikka aski putkeen mun omalla parvekkeella jos tahdon. :D
Alakerran ulko-oven paiskoja. Siis joka kerta paukauttaa sen oven kiinni aivan täysillä. Sisään tullessa ja ulos mennessä. Lisäksi se availee kämpillään jatkuvasti jotain helvetisti ääntä pitävää ovea tai kaappia ja sitten tumauttaa senkin voimalla kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Kanta-astuja yläkerrassa. TUM-TU-TUM-TUMPS-TUMPS-TUM-TUM yö kahteen asti.
Sama täällä. En voi ymmärtää, että miten hoikka pieni nainen saa niin hitonmoista töminää aikaiseksi.
Asun kaupungin vuokra-asunnossa ja yläkertaan on muuttanut nistipariskunta. Jatkuvaa piripolkkaa ja suomiräppiä tuhdeilla bassoilla vuorokauden ympäri + n. 10 nistikaveria kylässä kaiken aikaa = sekavaa huutelua asunnossa ja sen ulkopuolella. Fyysistä äänekästä tappelua ja painimista makuuhuoneeni kattoa vasten lähes joka yö. Lisäksi näillä idiooteilla on koira, joka silloin tällöin haukahtaa (sääliksi käy dogia:() Piha sotkettu, tupakansavu ja muut höyryt tunkee hormista asuntooni. Kuukauden nämä sankarit ovat majailleet yläpuolellani. Poliisit käyneet useamman kerran ja isännöitsijälle ilmoitettu. En vain jaksa jäädä odottamaan, että saavat häädön, vaan uusi asunto on itsellä jo haussa. Oli pakko tulla avautumaan, kun taas luukuttavat tota sontaa ja huutelevat :'( uneton yö edessä.
Vierailija kirjoitti:
Toi yläkerran yksinäinen ukko, kantapääastuja, ylipainoinen. Joka ei syö muuta kun mikroruokia. Kuulee kun kotiin se tulee niin suoraa kävelee keittiöön ja laittaa mikron päälle. . Paukauttaa vielä sen oven että koko talo kuulee!
Joka IKINEN päivä..
Tahtoisin niin katkasta noi sen jalat poikki.. Jaksa tollasta idioottia! Täälä joutuu pitämään korvatulppia tuon ukon takia.
Omg, syö joka päivä, the horror. Korvatulpat ei muuten auta tömistelijöihin joten älähän lässytä siellä.
Meillä on hyvä taloyhtiö. 35 asuntoa. Seinänaapurit mukavia. Autamme puolin ja toisin. Kun lapsemme syntyi, toivat sankollisen mustikkaa. Toinen seinänaapuri paahtaa kahvia työkseen ja saamme häneltä 'koepaahtoja'. Itse toisinaan vien lämpiäiset eli vastaleivotut pullat tms. naapuriin. Aina voi pyytää apua, jos vaikka tarvitsee lastenvahtia. Puolin ja toisin lainaillaan mausteita tai vaikka leivinpaperia. Parista naapurista on tullut läheisiä ystäviä. Lapsella on leikkikavereita, sen kun rampauttaa ovikelloa ja kysyy.
Talkoissa ollaan innolla mukana. Ei liene yllättävää, että porukka ei hirveesti vaihdu. Asunnot, jos niitä joskus on kaupan, menevät puskaradion kautta.
Tämä on pieni ärsytys muihin verrattuna, mutta yläkerran naapurini pitää kännykkäänsä resonoivalla pinnalla. Tämä tarkoittaa sitä, että kuulen AINA, kun sille tulee tekstari tai kun joku soittaa sille. Värinähälytys kuuluu välillä niin voimakkaasti, että luulen oman kännyn hälyttävän :D
Raivostuttavinta on, kun sille spämmitään tekstareita juuri silloin,kun itse haluaisi nukkua ja sitten seinien läpi kuuluu se BRR BRR. Eihän tästä mitenkään sille kehtaa valittaa ("Voitko lopettaa sosialisoinnin matkapuhelimesi välityksellä?" Juuei), joten kestettävä on :')
Eikö muilla ole ollut mainitsemisen arvoisia naapureita?
no heillä on sos. elämää teillä ei..