Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voisitko seurustella Zen- Buddhalaisen miehen kanssa?

Vierailija

.

Kommentit (6)

Vierailija

En, buddhalaisuus on äärimmäisen vihamielinen naisille ja misgynistinen uskonto. Ja itse buddha opetti, että naiset ovat aina alisteisia miehille, ja ettei naiset voi edetä henkisessä kehityksessä samalla tavalla kuin miehet.

Toi on buddhalaisuuden perintö mistä ei puhuta melkein missään, googlella löytyy lisää tietoa, jos jollakin kiinnostaa.

Vierailija

Hm...buddhalaisen kanssa kylläkin, mutta en välttämättä zen-variantin, vaan saman suuntaisen kuin Dalai Lama. En vaan juuri nyt muista minkä nimiseen suuntaukseen hän kuuluu...

Hugs!

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
En, buddhalaisuus on äärimmäisen vihamielinen naisille ja misgynistinen uskonto. Ja itse buddha opetti, että naiset ovat aina alisteisia miehille, ja ettei naiset voi edetä henkisessä kehityksessä samalla tavalla kuin miehet.

Toi on buddhalaisuuden perintö mistä ei puhuta melkein missään, googlella löytyy lisää tietoa, jos jollakin kiinnostaa.

Mulla on yksi buddhalainen tuttu (mies), ja hän taas on sitä mieltä että naiset on edellä tietoisuudentilan kehityksessä tällä hetkellä, ja että naisen on helpompi saavuttaa valaistuminen kuin miehen. Miten se nyt menikään - miehet on enemmän kiinni egon rakenteissa, kun tavoittelevat tehokkaammin maallisia saavutuksia kuten uraa ja rahaa, kun taas naiset on lähempänä luontoa jolloin ego on vähemmän jykevä. Ja se ego on juuri valaistumisen este.

Vierailija

Voisin seurustella buddhalaisen. Mielellään kuitenkin bön-buddhalaisen, mutta ei se nyt niin nuukaa ole.

Vierailija

Vähän riippuu mitä itse odottaisin.

Vastailen siltä pohjalta että tunnen yhden zen-buddhalaisen naisen, jota kunnioitan hyvin suuresti. Hän on viisas, rauhallinen, todella jotenkin erikoinen ihminen josta ohikulkijatkin tuntuvat vaistoavan jotain miksi kiinnostuvat hänestä, silti vaikka ulkoisesti ei ole mitenkään erikoinen. Hänestä vaan huokuu jotain sellaista rauhaa ja itsensä kanssa sinut olemista että muutkin tuntevat olonsa hyväksi hänen lähellään. 

Voisin kuvitella että parisuhde sellaisen kanssa olisi aika ihana ajatus. PAITSI jos haluaisin lapsiperheen. En usko että ainakaan tämä minun tuttu ikinä haluaisi sitä. Hän on omistautunut sille hengelliselle elämälleen ja tietoisuudentilansa kohottamiselle, eikä ikinä uhraisi sitä perhe-elämän rutiineille. Itse asiassa hän elää yksin ja varsin erakkomaisesti, ja sanoo sen nykyisessä vaiheessaan olevan välttämätöntä tietoisuudentilansa säilyttämiseksi siinä missä se on. Kuulemma täytyisi olla vahvemmin ankkuroitunut "uuteen maailmaan" että olisi immuuni sille että liika ihmisten seura ja ihmisten puheiden kuuntelu ei vetäisi itseäkin alaspäin.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat