Venla Savikuja riutuu entisestään vegaaniruokavaliolla
Tyttö on ollut jo pitkään fitnesselämäntavan aloitettuaan riutuneen, kuivan ja vanhankin näköinen, ja nyt on Instagramin ja bloginsa perusteella siirtymässä kokonaan vegaaniin ruokavalioon. Mitäköhän tästäkin seuraa? Tuntuu, että olisi pientä syömishäiriönpoikasta pukkaamassa.
Kommentit (50)
Ai tää olikin lihaaniprovo. Hei hei!
HS 31.01.2018: ”Kestänkö tätä koulua kolme vuotta, kun olen niin väsynyt” – Salatuista elämistä tuttu bloggaaja-näyttelijä Venla Savikuja kertoo, millaista on taideopiskelu ulkomailla.
Huomio minulla kiinnittyi artikkelin valokuvan etuhampaiden kärkiosien tummentumiin. Ei kai ole merkki syömishäiriöstä? Tai sitten on valokuvan optinen harha.
Hui, tänään lisätyssä jooga-kuvassa on jalka kyllä niin tikkulaiha, ettei olen enää tietokaan siitä muutaman vuoden takaisesta lihaksikkaasta ja timmistä kropasta
Kyllä vegaani voi lihoa tai "riutua" ihan samalma tavalla kuin sekaanikin. Myöskin "riutumista" ei näe aina päällepäin, ja tämäkin pätee sekä vegaaniin että sekaaniin.
Jos on syömishäiriötaustaa tai taipumusta siihen niin vegaaniruokavaliota voi toki käyttää tekosyynä ruoan säännöstelyyn, mutta mitään loogista syytä siihen ei ole miksi vegaanin pitäisi riutua. Itse olen vegaani ja ylipainoinen kun vaan tykkään vegaanisista herkuista liikaa :)
Vierailija kirjoitti:
Ei kiinnosta jotkin poikkeustapaukset, fakta nyt on, ettei suurin osa ihmisistä saa korvattua KORVIKKEILLA tarpeeksi hyvin sitä, mitä normaalista ruokavaliosta saisi. Ei vaikka olisi täysin normaalikokoinen eikä liikkuisi paljon.
Tämä on ihan hassu ajattelutapa, että vegaani elää muka "korvikkeilla". Tosiasiassa vegaaneille on vaikka mitä vaihtoehtoja, muitakin kuin lihaa etäisesti muistuttavia lihankorvikkeita.
Tässä ketjussa parjattu tofu ei muuten ole mikään "korvike" vaan ihan itsenäinen ruoka-aine ja tärkeä osa mm. japanilaista keittiötä. Tofua syövät muutkin kuin vegaanit.
Äsken Instagram feedilleni pompahti hänen laittama kuvakokoelma, oli sen verran järkyttävä näky että klikkasin kuvaa ja hämmennyin entisestään, kun tajusin tuon riutuneen henkilön olevan Venla
Todella riutuneen ja anorektisen näköinen.
Up