Ei ihme, että päivystykset ovat tukossa, kun nämä nykyajan uusavuttomat mammat...

Harmittaa

...kiikuttavat lapsiaan sinne joka hemmetin yskäisystä ja kuumeesta. Mitä lie itsediagnooseja ovat tehneet netin avulla ja suorastaan suuttuvat, kun lapsi onkin terve! Terveydenhoitokulutkin ovat nousseet sietämättömäksi ja mikä pahinta: oikeasti sairaiden hoito kärsii. Antibioottien tuhlailu on johtamassa siihen, että niistä ei kohta ole enää apua.

Toista se oli vielä 80-luvulla, kun narsistit ja mielisairaat vielä puuttuivat.

Kommentit (7)

Vierailija

Tää oli varmasti vitsi? Just silloinhan sitä käytiin paljon lääkärissä, kun joka kunnassa oli yöpäivystyksetkin. Terveydenhuolto kehittyy jatkuvasti parempaan suuntaan, hoitajat hoitavat ison osan jutuista eikä tarvitse vaivata lääkäriä. Mä oon ollut tähän tosi tyytyväinen. Esim. kaikki edelliset kerrat, jotka oon käynyt kiireisesti vastaanotolla, oon hoitanut täysin lääkäriä näkemättä. Ja nythän koko ajan painotetaan, että lasten korvakivut ja flunssat hoidetaan kotona särkylääkkeellä, ei tarvitse käydä vast.otolla kuuria hakemassa. Mäpä vähän luulen, että sä kirjoittelet Porvoon asioita.

Vierailija

Et sinä voi tietää minkä takia kukakin siellä istuu. Meidän päivystyksessä on usein monen tunnin jono ja aina mietin, että tuskin kukaan turhaa päiväänsä/iltaansa siellä kuluttaa. Toki joukossa on varmasti aina joku huomiomummo, mutta olkoon.

Omalla lapsellani on kaksi kertaa ollut kurkunpäätulehdus ja henki ahtaalla, mutta esimerkiksi ulkoilma helpottaa oireita, joten lapsi on varmaan näyttänyt nuhapotilaalta jonkun silmään,kun ollaan käyty välillä ulkona odotellessamme lääkäriin tai spiiraan pääsyä.

Vierailija

Kun itse olin lapsi ja sain polveen nirhauman kaatuessani, siihen pistettiin kotona laastari. Nyt osa vanhemmista tuo lapsensa lääkärille tämän vuoksi. Ja kun ollaan lähdössä etelänmatkalle, tuodaan täysin terve lapsi lääkäriin, että katsottaisiin korvat.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Kun itse olin lapsi ja sain polveen nirhauman kaatuessani, siihen pistettiin kotona laastari. Nyt osa vanhemmista tuo lapsensa lääkärille tämän vuoksi. Ja kun ollaan lähdössä etelänmatkalle, tuodaan täysin terve lapsi lääkäriin, että katsottaisiin korvat.

Ennen oli kaikki paremmin. Voi voi. MIkä oikeästi pännii?

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat