Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miehen ex haluaa 13-vuotiaalle suihkurusketuksen ja baby doll mekon kuusijuhlaan!

Vierailija

Mä en kestä! Miehen tytär asuu meillä ja nyt tytön äiti (miehen yhden illan hoito opiskeluajoilta) haluaa viedä tytön suihkurusketukseen ja pukea hänet johonkin hirveään hihattomaan minimekkoon ja korkkareihin koulun joulujuhlaan. Minun omat tytöt käy samaa koulua ja sanoi, ettei hän voi sellaisessa asussa tulla kouluun, koska se on niin hirvee ettei opet päästäisi siinä sisään. Mitä minä voin tehdä? Tyttö menee juhlaan äitinsä luota koska on viikonlopun hänellä! Tyttö itki eilen koko illan, vihaa pukua ja sitä että joutuu olemaan koko joulun oranssi, mutta haluaa toisaalta tehdä äidilleen mieliksi. Nyt on hyvät neuvot kalliit! Mies vetäytyy, koska pelkää että ex järjestää kohtauksen kuusijuhlassa.

Sivut

Kommentit (17)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Meilläkin tyttäreni isäpuoli haluaa tytön pukeutuvan noin, muulloinkin kuin juhlissa. 

Sulla on sairas huumorintaju! Tässä on kyse lapsesta joka värjätään oranssiksi ja puetaan bimbovaatteidiin koska lapsen äiti luulee että se on hienoa. Ap

Vierailija

Itse yrittäisin vaihtaa viikonloppuja, että tyttö lähtisi kotoa ja ottaisin sitten vastaan äidin mahdollisen raivarin. Jos ei onnistu, pakkaisin mukaan vaihtoehtomekon tai ainakin boleron ja legginsit/paksut sukkikset ja matalat saappaat, jos noilla saisi baby dollin sopivammaksi. Ja tytöllä on nyt tuhannen taalan paikka opetella olemaan jämäkkä omien rajojensa kanssa, hänen kehoaan ei maalaa kukaan, jos hän ei halua eikä hänelle pueta mitä hän ei halua. Äidillä ei ole mitään syytä pahastua. Kannusta tyttöä pitämään puolensa, eihän tuo herranjestas voi toimia niin, että hän konfliktin pelossa suostuu mihin tahansa itselle nöyryyttävään :-(  Isän toivoisin mukaan tuohon keskusteluun, vaikka äidin kohtaamisen laistaisikin. Tytär on tärkeä ja arvokas ja kaunis, ja hänellä on itsemääräämisoikeus kehostaan.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Itse yrittäisin vaihtaa viikonloppuja, että tyttö lähtisi kotoa ja ottaisin sitten vastaan äidin mahdollisen raivarin. Jos ei onnistu, pakkaisin mukaan vaihtoehtomekon tai ainakin boleron ja legginsit/paksut sukkikset ja matalat saappaat, jos noilla saisi baby dollin sopivammaksi. Ja tytöllä on nyt tuhannen taalan paikka opetella olemaan jämäkkä omien rajojensa kanssa, hänen kehoaan ei maalaa kukaan, jos hän ei halua eikä hänelle pueta mitä hän ei halua. Äidillä ei ole mitään syytä pahastua. Kannusta tyttöä pitämään puolensa, eihän tuo herranjestas voi toimia niin, että hän konfliktin pelossa suostuu mihin tahansa itselle nöyryyttävään :-(  Isän toivoisin mukaan tuohon keskusteluun, vaikka äidin kohtaamisen laistaisikin. Tytär on tärkeä ja arvokas ja kaunis, ja hänellä on itsemääräämisoikeus kehostaan.

Kiitos kiitos kun vastasit! Ehdin jo pelätä että saan vaan huonoja vitsejä ja provohuuteluita vastaukseksi!

Siis äiti vie tytön autolla sinne juhlaan, kun asuu sen verran kaukana. Eli tytön täytyisi vaihtaa vaatteet koulun vessassa ennen juhlaa. Tämä kyllä voisi toimia! Mun tytöt voisi periaatteessa viedä toiset vaatteet mukanaan kouluun ja auttaa pukemisessa niin ehtisivät juhlaan. Ja täytyy vaan evästää lasta sanomaan ei suihkutukselle, mutta pelkään pahoin ettei tämä onnistu koska äiti on aika jyrkkä ja etävanhempana pitää tarkasti kiinni määräysvallastaan. Ja mies ei auta tässä tapauksessa yhtään. Ap

Vierailija

Jos ei pysty estämään, pyritään minimoimaan vahinko. Neuvo tyttöä valitsemaan vaalein mahdollinen ruskettava ja neuvo sanomaan siellä laittopaikassakin, että mahdollisimman kevyt ja ettei hän oikeasti haluaisi ollenkaan, koska on  niin nuorikin. Hyvällä tuurilla työntekijä ymmärtää, ettei voi nyt tehdä koko hoitoa.

Tiedän, että lapsi yrittää miellyttää vanhempiaan yli oman onnen, mutta nyt voisi yrittää puhaltaa peliä poikki. Aikuinen pystyy kestämään pettymyksen tunteen siitä, ettei saanut suihkurusketusta ja typerää mekkoa lapselleen paremmin kuin 13-vuotias häpeän väärästä asustuksesta omassa koulussa. Tämän kun se tyttö sisäistäisi! Äidin tunteet eivät ole tytön vastuulla. Onko sinulla välejä äitiin? Jos yrittäisit neuvotella, vaikka että jos nyt ei suihkurusketusta, mutta jos kulmat nypittäisitte/manikyyri/kampaajalla hiukset, jotain, mistä äiti saisi kicksit mutta ei haittaisi niin tyttöä. Tai osta aikaa, sano, että suihkurusketus näyttäisi kevätjuhlassa hyvältä, nyt vähän hassu, kun kaikki muut ihan talvenkalpeita. Mekon vaihto-operaatio sun tyttöjen kanssa kuulostaa hyvältä, saatat saada äidin kiukun niskaasi, mutta miten mä pelkään, ettei olisi uutta sulle...

Vierailija

No on tuo aikamoista, jos lapsi pakotetaan vaatteisiin, joita hän itse ei halua, varsinkin ap:n kuvailemiin. Ei taida tytön äidillä olla kaikki ihan kotona, haluaa nolata/ alistaa oman lapsensa, ällöttävää vallankäyttöä. Varmasti tytär häpeäisi yhtä paljon, jos äitinsä ilmeistyisi juhliin tytölle tyrkyttämissään vetimissä. Minä kyllä olisin tuossa todella tiukkana ja sanoisin suorat sanat, että tytär valitsee itse vaatteet/asusteet juhliin.

Vierailija

Eikö noihin suihkurusketuksiin ole mitään ikärajaa? Onhan kampaamoissakin ikäraja värjäykselle. En ikinä ottaisi lapsen kohdalla sellaista allergisoitumisriskiä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Eikö noihin suihkurusketuksiin ole mitään ikärajaa? Onhan kampaamoissakin ikäraja värjäykselle. En ikinä ottaisi lapsen kohdalla sellaista allergisoitumisriskiä.

Itseruskettavat ovat onneksi hyvin turvallisia, eivät lainkaan verrattavissa hiusvärien tasoiseen myrkkyyn

Vierailija

Jotkut vanhemmat kuvittelevat, että lapsi on heidän oman itsensä egon jatke ja sitä pitää pönkittää, vaikka ap:n kuvailemalla tavalla eli vaikka pakottaa olemaan sellainen kuin vanhempi haluaa, ei sellainen kuin lapsi itse haluaisi . Lapsi on aivan erillinen, oma persoonansa, ei mikään vanhempansa jatke. Surullista ja keskenkasvuista tytön äidin käytös.

Vierailija

Hommaatte tytölle allergian. Tai atooppisen ihon. Kemiallisesti ihon ruskettava aine ärsyttää ja aiheuttaa helposti ihottumaa. Lisäksi voide reagoi iholla yksilöllisesti ja yleensä käyttäjä haisee erittäin pahalle.

Tyttö nyt rapsuttamaan vaikka kyynertaivetta, hierotte siihen sipulia. Sitten terkkarilta viesti äidille, että nyt on ihottumasta epäily eikä mitään itseruskettavia.

Sinä ostat tytölle jonkun ponchon tai boleron ja kivat leggingsit, ja saa peiteltyä itsensä normaalin näköiseksi.

Vierailija

Sun mies on ihana, kun se on ottanut yhden illan hoidon lapsen osaksi omaa perhettään. Monesta ei siihen olisi.

Joten iso kysymys kuuluukin, että miksi ihmeessä 13v ei ole saanut lainkaan kehittää omaa tahtoa? Kuka sen nujersi?

Vierailija

Mies hoitakoon asian, kyseessä on hänen lapsensa ja hänen velvollisuutensa on olla lapsensa puolella silloin, kun lapsi on oikeassa.13 v ei tarvitse suihkurusketusta ja babydol-mekko ei kuulu kouluun. Äitinsä voi pukeuta kuten haluaa, hän on aikuinen ja jos haluaa nolata itsensä julkisesti, se on hänen ongelmana.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat