Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miehen kielenkäyttö suuttuneena minulle..

Vierailija

Käyttää tällaista "saatanan akka" "älä ämmä vingu siinä" "senkus alat vetämään vaan". On monella tapaa hyvä mies/isä, hoitaa ja huokehtii asioita ja lapsia, terveet elämäntavat jne. Hänellä oma isä oli alkoholiati joka kohteli miehen äitiä huonosti ja mies tuollasen mallin saanut. Olen paaaaaljon puhunut asiasta ja harvoin mies nimittelee, mutta väsyneenä/riidan tullessa joskus näin. Halveksu moista luonnollisesti enkä pääse (haluakaan) näistä sanoista yli. Mitä olette mieltä? Vaakakupissa ooko tämä perhe-elämä jossa palhon hyvää, pienet lapset ja muut sidokset (mm kroonisesti sairas lapsi jonka hoito vaatii kahta vanhempaa) mutta tuo pohjimmainen kunnioitus puolisojen välillä..:/

Sivut

Kommentit (19)

Vierailija

Eihän se auta ku sanoa ettet aio lopunikääsi tuota kuunnella. Joko mies lopettaa tai saa riidellä jonkun muun kanssa kohta.

Vierailija

Katuuko mies noita sanojaan myöhemmin vai onko mielestään ok puhua noin?

Juttele miehesi kanssa syyttelemättä miten hän mielestään näyttää kunnioitustaan ja rakkauttaan sinulle. Ja kerro sinä miten paljon nuo lausahdukset satuttavat.

Puhuuko mies näin lasten kuolleen? Jos niin lapset oppivat tavan ja se saattaa siirtyä seuraavalle sukupolvelle samalla.

Vierailija

Olen sanonut, mies tokaisee kiukkuisena että no älä kuuntele, lähe kävelemään. Sitten kun ei ole suuttunut niin on sitä mieltä, että haluaa kyllä perheen olevan koossa mutta "hänelle ei pidä valittaa" tms ja hän on mikä on ja pikkujuttu tuolainen kielenkäyttö hänen mielestään. Ap

Vierailija

Tätä olen puhunut miehelle ja kiukkuisenakin yrittää sihahtaa mulle tuollaisen ettei lapset kuule. Mutta lapsethan ovat tarkkoja.
Olen pohtinut asiaa paljon ja kärsin tästä. Tietysti haluan antaa lapsille esimerkin, että mies kunnioittaa naista, ihminen toista ihmistä. Mies antaa arvostusta kantamalla kaupasta minulle erityisruokavalion mukaisia ruokia, nousee puuron keittoon että voin jäädä vauvan kanssa sänkyyn..mies kauttaa ruokaa ja lukee lapsille. Elämä on täyttä ja tiukkaa, ajallisesti ja rahallisesti -mietin niin paljon, tulisiko eron myötä parempi vai huonompi? Miten selviäisin kaikesta? Ei olisi enää äidille kiroilevaa isänmallia mutta yksin kolmen kanssa selviävä äiti tiukassa tilanteessam..olisiko parempi? Tämä on vaikeaa. Ap

KirkkoSisko
Seuraa 
Liittynyt1.2.2011

Parisuhteiden yleisin ongelma, kuten teilläkin, on viestintätaitojen puute. Stressaantuneena tai kiukkuisena mennään jollekin tasolle, ikään kuin se olisi ainoa vaihtoehto. Mutta aikuinen ihminen on aina vastuussa jokaisesta sanastaan ja sanat voi valita ja ne tulee valita.  Loukkaava ja solvaava puhe on väkivaltaista ja rikkoo. Paha puhe sisältää toisen persoonaa alentavia sanoja. Sen sijaan suuttuneenakin voi oppia puhumaan niin, ettei riko toista.
Hyvä juttu on, että viestintätaitoja voi ja pitääkin opetella. Harvalla kyseiset taidot ovat automaattisesti hallussa. Pariviestinnän kursseilla opetellaan myös hyvää 'riitelyä' eli keskustelutaitoja ja dialogin taitoja vaikeilla hetkillä. Mm. Parisuhde Kataja järkkää erilaisia kursseja, googleta 

Vierailija

Ompa ikävä kuulla tuollaista ap. Koita herätellä miestäsi esim. äänittämällä puhelimellasi seuraavan kerran hänen puhettaan riidan aikana. Ja sitten kun hän on rauhoittanut laitat äänityksen soimaan, ja koitat saada tajuamaan että tällä tavalla toiselle puhuminen ei ole ok. Varsinkaan lastensa äidille.

Tsemppiä ja kivaa joulunodotusta!

Vierailija

Kiroilu ja nimittely ei ole mikään mukava asia, mutta jos asiat muuten kunnossa, kuten kuvailet, niin ei mielestäni mikään eron aihe. Paremminkin työstämisen ja keskustelun aihe.

Parisuhteet vaan eivät ole täydellisiä, ja kertomasi mukaan omasi on kuitenkin melkein täydellinen. Ota myös huomioon, että myös miehesi on vain ihminen ja paineet ja väsymys hänellä nyt ilmeisesti purkautuvat tuolla tavoin.

Vaikka kiroilu pahoittaa mielesi, niin mieti, voisitko itse tehdä jotain toisin sellaisissa tilanteissa, kun miehesi ilmaisee itseään tuolla tavoin?

Vierailija

NO SINÄ SANOT TIUKASTI SILMIIN KATSOEN ETTÄ SINULLE EI PUHUTA NOIN!Älä todellakaan anna puhua itsellesi tuohon sävyyn,jos ei vaadi arvostusta ei sitä saa..jos annat jatkaa pahenee vaan..ja en usko että ihan pikku taistelu jos noin sanoo?

ettet itse kerjäisi sitä että pääset loukkaantumaan?

pidä riitä sillä tasolla ettei tarvi nimitellä...

mies yleensä heittää tollasta kun tarpeeksi jatkaa nalkutusta ja ajaa nurkkaan?

miksi haluat ärsyttää?

oletko ihan rehellinen että saat tuollaista silmille ihan normisti?

Vierailija

Todella kuulostaa siltä että aloitat riidan tahallasi kun olette menossa niúkkumaan tai mies väsynyt että varmasti saat tuollaista kielenkäyttöä kunhan tarpeeksi ärsytät?

Ehkä kannattaa miettiä miksi teet sellaista?Miksi on mukavaa saada toinen ärsyyntymään niin että saat sen loukkaamaan itseäsi?

Kannattaisiko joskus jättää väliin?Kannattaako parisuhteen testaus?Mitä saat siitä itsellesi?Eikö ole mukavampi olla sovussa?

Ole rehellinen.

Vierailija

just toi väsyneenä kolahtaa..ei kannata riidellä väsyneenä ja harvoin on sellaisia riitoja joista tekee mieli vielä seuraavana päivänä riidellä.

miksi testaat miestäsi?

KLoitatko että kuinka pinna venyy?Paljonko rakkaus kestää?

Onko sulla itsellä joku pettämistrauma kotoa?

Ihan kokemuksesta tiedän..12 vuotta testasin miestä ja lopetin kun mietin miksi teen tätä?Miksi testaan miehen pinnaa niin kauan että saan sen ärähtämään kunnolla..ei sekään tee sitä mulle..

joskus täytyy antaa toisen olla?

Vierailija

Olen pyytänyt miestä lähtemään kanssani perheneuvolaan tms mutta tokaisee "vittu mulla ei ole mitään ongelmaa, jos sulla on niin lähde yksinäs lässyttämään".
Minun puhetavassa myös vikaa vaikken kiroile ja käytä tuollaista kieltä, mutta miehen mielestä nalkutan. Ja sitten hän tokaisee rumasti. Tai yöllä jos pyydän osallistumaan vaikka nuhaisen vauvan hoitoon niin saattaa tokaista, jos ei jaksaisi herätä. Mutta siis yleensä kyllä osallistuu ilman mitään nimittelyä.
ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Olen pyytänyt miestä lähtemään kanssani perheneuvolaan tms mutta tokaisee "vittu mulla ei ole mitään ongelmaa, jos sulla on niin lähde yksinäs lässyttämään".
Minun puhetavassa myös vikaa vaikken kiroile ja käytä tuollaista kieltä, mutta miehen mielestä nalkutan. Ja sitten hän tokaisee rumasti. Tai yöllä jos pyydän osallistumaan vaikka nuhaisen vauvan hoitoon niin saattaa tokaista, jos ei jaksaisi herätä. Mutta siis yleensä kyllä osallistuu ilman mitään nimittelyä.
ap

No kuulostaa just tutulta!

Mies nukkuu yöllä ja ei todella ole oma itsensä jos sen yöllä herättää..sanoo mitä sattuu..en herätele jos ei pakottavaa tarvetta..

jos kehun oikein kovasti että sää vaan saat vauvan nukkuun ja tarvin sun apua niin herää mieluusti kun tuntee olevansa tärkeä..

olen opetellut itse hillitsemään itseni etten turhaan ärsytä hyvää miestä niin että ärähtää mulle..

aina kannattaa miettiä itsekin hetki et onko tarpeen..

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat