Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mistä motivaatio treenaamiseen ja laihduttamiseen?

Jonna

Heippa!

Kertokaa mikä motivoi teitä treenaamaan!?
Minulla on muutamia raskaskiloja joista pitäisi päästä eroon. En ole koskaan ollut laiha, vaan sellanen normaali, mutta nyt haluaisin panostaa itseeni mutta motivaatio puuttuu.

Apua ja vinkkejä kaipaan! Salille en oikein vielä pääse kun tyttö oon vasta pari kuukautta vanha ja imetän häntä.

Sivut

Kommentit (19)

Vierailija

Osta kokovartalopeili makkariin että joudut katsomaan itseäsi vähissä vaatteissa joka päivä. Eiköhän siinä ole tarpeeksi motivaatiota?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Osta kokovartalopeili makkariin että joudut katsomaan itseäsi vähissä vaatteissa joka päivä. Eiköhän siinä ole tarpeeksi motivaatiota?

Sellainen on jo! Mutta en kauheasti katsele itseäni peilistä, pitää varmaan aloittaa jos se auttaisi.
Ap

Insagirl

Onko sulla instagrammia? jos ei ole niin tee. Ei tarvite ladata välttämättä yhtään omaa kuvaa! Ala siellä seuraamaan kaikkia fitness ja laidutus juttuja ja näin saat treenivideoita ja terveellisiä ruokakuvia sun etusivulle koko ajan. Minua ne on motivoinut ja olen saanut ideoita eri treeniliikkeisiin :)

Vierailija

Jos sulla on ylimääräistä rahaa niin osta vaikka kuntopyörä tai stepperi kotiin jolla voit kuntoilla sillon kun lapsi nukkuu. Sit kannattaa tarkkailla kaloreita, kaikki liian lihottava kannattaa jättää pois (karkit, sipsit, suklaat, jäätelöt yms. turhat kalorit) noin itse laihduin kun halusin laihtua.

En tiedä miten voisin motivoida sua laihduttamaan, jos ei ole motivaatiota niin tarvitseeko sun edes laihtua?

Vierailija

Toisin kuin nää muut vinkit, mä en suosittele, että haet motivaatiota niinkään ulkonäön kautta, vaan terveyden. On hyvä opetella terveelliset ruokailutavat, niistä hyödyt koko loppuelämäsi. Mutta nyt, kun imetät, kannattaa kuitenkin syödä reippaampia määriä, samoin rasvaa voi syödä enemmän. Muista kuitenkin terveellisyys! Imetyksen kalorintarvetta ei kannata paikata herkuilla.

-

Samoin mun mielestä liikunnassa saa motivaatiota siitä, että huoltaa kehoaan niin, että se kestäisi käytössä. Et kertonut, millainen liikuntatausta sulla on, joten vastaan aika ympäripyöreästi. Mulla oli toisen raskauden jälkeen kremppoja, kävin hakemassa jumppaohjeita terveyskeskuksen fysioterapiasta. Synnytyksen jälkeen ei kannata aloittaa heti mitään rankkaa rehkimistä, vaan antaa kehon palautua. Vaunulenkit ja kuntouttava jumppa ovat tosi hyvä perusta pohjakunnon rakentamiselle.

Vierailija

Otat selvää paljon enemmän miten hyvä terveellinen ruoka tulee terveyttä ja parempaa mielenterveyttäkin, vastapainoksi luet, kuinka epäterveellinen ruoka ja/tai väärät määrät ruokaa tekee ihmisen sairaaksi jossain kohtaa elämää... Mulla toimii tollanen, mutta pitää suhtautua hyväksynnällä ja rakkaudella itseen ja ruokaan, eli ei saa olla sadisti itseään kohtaan tai ortorektikko....

Vierailija

Peilistä. Itsekurista: kun aluksi panostat vaikka vain vähän, lenkkeilet, syöt fiksummin, teet sen mitä vauvan kanssa voit tehdä ja teet sitä säännöllisesti, itsetuntosi kasvaa. Kun paino alkaa pudota, se on oma motivaattorinsa, samoin kevyempi ja virkeämpi olo. Onnistut kyllä :)

Vierailija

Kiitos vinkeistä!

Minulla on todella huono itsekuri, jos jotain tekee mieli niin yleensä myös sitten syön sitä oli se terveellistä tai ei. Jos aamu ja päivä menee hyvin terveellisellä ruualla niin viimeistään illalla sisäinen iltasyöppö astuu ohjaksiin ja kaikki herkut menee hetkessä. Ja herkuttelun jälkeen kamala morkkis. :(

Ap

Vierailija

Ja vähän liikuntataustoistani: Tykkään kyllä liikkua, olen käynyt joskus säännöllisesti salilla ja kävelyllä/lenkillä ja olen harrastanut tanssia mutta koskaan en ole ollut ns. Himo liikkuja.

Ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Kiitos vinkeistä!

Minulla on todella huono itsekuri, jos jotain tekee mieli niin yleensä myös sitten syön sitä oli se terveellistä tai ei. Jos aamu ja päivä menee hyvin terveellisellä ruualla niin viimeistään illalla sisäinen iltasyöppö astuu ohjaksiin ja kaikki herkut menee hetkessä. Ja herkuttelun jälkeen kamala morkkis. :(

Ap

Jätä epäterveelliset herkut kauppaan. Mä ostan herkkuja vain, jos aion just sinä päivänä syödä niitä. No tummaa suklaata on yleensä aina kaapissa, mutta sitä ei kyllä voi syödä kerralla kuin pienen määrän. Kun herkuttelet vähemmän, todennäköisesti myös kerralla syötyjen herkkujen määrä pienenee, kun ei ole tottunut niin makeaan/rasvaiseen.

-

Kannattaa jättää pois sellaiset turhat jokapäiväiset sokerinlähteet (jos semmoisia harrastat), esim. mehut ja sokerijugurtit.

5

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos vinkeistä!

Minulla on todella huono itsekuri, jos jotain tekee mieli niin yleensä myös sitten syön sitä oli se terveellistä tai ei. Jos aamu ja päivä menee hyvin terveellisellä ruualla niin viimeistään illalla sisäinen iltasyöppö astuu ohjaksiin ja kaikki herkut menee hetkessä. Ja herkuttelun jälkeen kamala morkkis. :(

Ap

Jätä epäterveelliset herkut kauppaan. Mä ostan herkkuja vain, jos aion just sinä päivänä syödä niitä. No tummaa suklaata on yleensä aina kaapissa, mutta sitä ei kyllä voi syödä kerralla kuin pienen määrän. Kun herkuttelet vähemmän, todennäköisesti myös kerralla syötyjen herkkujen määrä pienenee, kun ei ole tottunut niin makeaan/rasvaiseen.

-

Kannattaa jättää pois sellaiset turhat jokapäiväiset sokerinlähteet (jos semmoisia harrastat), esim. mehut ja sokerijugurtit.

5


Ihan totta puhut! Pitäisi vaan jättää kaikki herkut kauppaan mutta varsinkin nyt jouluna on vaikea välttyä kaikelta suklaata ja muilta kun kaikki tuo sitä tullessaan. :/ Tekosyitä riittää aina miksi nyt voi ottaa vähän suklaata.. :(

Onneksi en syö jugurtteja tai juo mehuja niin siitä ei ole ongelmaa..

Vierailija

Itsekuriongelmaan mielestäni (ja ihan tutkitustikin) auttaa, että tekee liikunnasta ja terveellisestä ruokavaliosta rutiinin. Eli ensin valitsee jonkin liikuntalajin, jota haluaa ja katsoo voivansa alkaa harrastaa. Sanotaan nyt vaikka juoksu, koska se on helppo ja kätevä laji perheenäidille kun voi lähteä milloin vain omalta ovelta. Sitten päättää käydä vaikka 3x viikossa lenkillä ja pakottaa itsensä todella käymään sen 3x viikossa jonkin aikaa. Jonkin aikaa ihmisen tätä kestettyä tähän toimintaan muodostuu rutiini, ja lenkille lähtemiseen liittyvä vaivalloisuuden tunne poistuu, kun siitä tulee itsestäänselvyys kuten hampaiden pesu tms. Olennaista on kestää ja voittaa alussa ilmenevä viitsimättömyys, hankaluus, laiskotus jne ja vain tehdä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos vinkeistä!

Minulla on todella huono itsekuri, jos jotain tekee mieli niin yleensä myös sitten syön sitä oli se terveellistä tai ei. Jos aamu ja päivä menee hyvin terveellisellä ruualla niin viimeistään illalla sisäinen iltasyöppö astuu ohjaksiin ja kaikki herkut menee hetkessä. Ja herkuttelun jälkeen kamala morkkis. :(

Ap

Jätä epäterveelliset herkut kauppaan. Mä ostan herkkuja vain, jos aion just sinä päivänä syödä niitä. No tummaa suklaata on yleensä aina kaapissa, mutta sitä ei kyllä voi syödä kerralla kuin pienen määrän. Kun herkuttelet vähemmän, todennäköisesti myös kerralla syötyjen herkkujen määrä pienenee, kun ei ole tottunut niin makeaan/rasvaiseen.

-

Kannattaa jättää pois sellaiset turhat jokapäiväiset sokerinlähteet (jos semmoisia harrastat), esim. mehut ja sokerijugurtit.

5


Ihan totta puhut! Pitäisi vaan jättää kaikki herkut kauppaan mutta varsinkin nyt jouluna on vaikea välttyä kaikelta suklaata ja muilta kun kaikki tuo sitä tullessaan. :/ Tekosyitä riittää aina miksi nyt voi ottaa vähän suklaata.. :(

Onneksi en syö jugurtteja tai juo mehuja niin siitä ei ole ongelmaa..

Aloita joulun jälkeen. Kun nyt sitä suklaata tulee ja sitä totta kai tekee mieli, niin turha stressata asiasta. Jouluna kuuluukin herkutella ja siitä on turha potea huonoa omaatuntoa. Se, että et syö sokerisia jugurtteja ja mehuja, on jo tosi hyvä pohja. 

-

Kun pikku hiljaa tottuu siihen, ettei osta herkkuja kaupasta, ne eivät oikeasti enää edes houkuttele niin paljon. Ja muuten, yksi motivaatio lisää terveellisten elämäntapojen opetteluun on se, että haluaa antaa lapselle hyvän esimerkin ja opettaa terveet elintavat. Kodin esimerkki on todella tärkeä-

5

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä sun tilanteessasi ei kannata aloittaa laihdutuskuuria, koska imetät vielä.

Ei munkaan mielestä kannata aloittaa laihdutusta, mutta ruokavaliota voi hyvin muuttaa, esim. opetella kohtuuta herkkujen syömisessä. 

5

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat