Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä on sinun first world problem, jota et kehtaisi sanoa ääneen?

Vierailija

Saimme lapsen opiskeluaikana ja tulimme toimeen todella pienillä tuloilla. Minä olen nyt valmistunut ja elokuusta asti ollut oman alan palkkatöissä, jonka vuoksi koko perheemme nettotulot nousivat 1500 euroa edelliseen nähden. Mies aloittaa työt tammikuussa ja tulot nousevat taas 2200 eurolla tästä nykyisestä tasosta. Opiskeluaikana totuimme siihen, että oikein mitään ei voinut ostaa ja pakollinen ostettiin kirpputoreilta. Ei syöty ulkona kuin kerran vuodessa, ruokakaupasta ei todellakaan ostettu holtittomasti mitään juustoja tai parempia lihoja ja niin edelleen. Nyt tuo todella tiukka kuluttamisen linja on jäänyt päälle ja joudun käymään hirveän pitkän taistelun itseni kanssa, että oikeuttaisin itseni ostamaan nettikirpputorilta KÄYTETYN Marimekon mekon, kun se maksaa kuitenkin OH MY GOD 40 euroa! (Ja joo, säästetään kyllä ja joo, ei sitä kaikkea rahaa tarvitsekaan tuhlata, mutta tämä on hassua, kun opiskeluajan vain odotti sitä että voi elää vähän huolettomammin ja nyt sitten ei enää "haluakaan". :D)

Sivut

Kommentit (26)

Vierailija

Ärsyynyn ihan kenestä tahansa, tutusta tai vieraasta, joka ei osaa käyttää haarukkaa ja veistä oikealla ottella niiden "päältä". Yritän olla ravintolassakin näkemättä vieraisiin pöytiin, etten näkisi niitä nyrkkiotteella, haarukan piikit ylöspäin syöviä ihmisiä! Jotkut nuolevat veistäkin.

Vierailija

Pelkään yli kaiken sitä, että imuroidessani en kuule kun ovi käy ja pelästyn sitä, että mies on tullut asuntoon. Tämän vuoksi en imuroi koskaan yksinollessani, vaikka se olisikin monella tavalla järkevää mm. molempien vuorotyön vuoksi. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Pelkään yli kaiken sitä, että imuroidessani en kuule kun ovi käy ja pelästyn sitä, että mies on tullut asuntoon. Tämän vuoksi en imuroi koskaan yksinollessani, vaikka se olisikin monella tavalla järkevää mm. molempien vuorotyön vuoksi. 

Ei voi olla totta, ihan kuin oma kirjoitukseni! Minäkin inhoan ajatusta, että mies onkin yhtäkkiä selkäni takana ja säikähdän. Tätä on nimittäin tapahtunut joskus, joten en minäkään halua imuroida yksin ollessani. :D

Vierailija

Ärsyttää, kun lähimpään kauppaan on melkein kilometri, ja kauppamatkalla on takaisin tullessa iso ylämäki. Joskus menen bussilla sen yhden pysäkinvälin, vain ettei tarvitsisi kantaa kasseja sitä mäkeä ylös.

Vierailija

Kun kaupasta on loppu just se maitorahka jota haluan. Tarjolla on Valion, Arlan, Pirkan, Fit:n, Skyrin... laktoositonta, rasvatonta, maustettua, maustamatonta, rasvaista, rasvatonta, pehmeää ja mietoa, mutta EI Pirkan vähälaktoosista mietoa. Haluan sitä. Nyyh.

Vierailija

Olen nyt muutamana iltana pyörinyt sängyssä ja pohtinut sitä, ostanko keittiöön musta-valkoraidallisen maton, vai sellaisen harmaa-valkokuvioisen. Olen itsekin vähän järkyttynyt tästä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Olen nyt muutamana iltana pyörinyt sängyssä ja pohtinut sitä, ostanko keittiöön musta-valkoraidallisen maton, vai sellaisen harmaa-valkokuvioisen. Olen itsekin vähän järkyttynyt tästä.

Mattoasioissa on parasta ostaa kaupasta molemmat, tuoda kotiin ja vertailla ja sitten palauttaa toinen.

Vierailija

En tieda, ostaisinko juoksukengiksi Brooksin Glycerinit vai Niken Air Zoom Vomerot. Olen kaynyt jo kahdesti kaupassa sovittamassa molempia.

Vierailija

Ärsyttää että naapuri ehti hankkia ennen meitä sellaiset jouluvalot, joista olen itse haaveillut jo monta vuotta. Nyt en voi enää osaa niitä jottei naapuri luulisi meidän matkivan.

Vierailija

Sisko tilasi joulupukin tulemaan liian aikaisin. Meille on aina tullut pari tuntia myöhemmin. Heräsin yöllä  murehtimaan asiaa, tuntuu että menee joulu pilalle.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat