Millainen on itsenäinen nainen?
Jotkut naiset on kumman ripustautuvaisia... Mutta onko itsenäinen nainen uhka?
Kommentit (33)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sellainen ei tartte miestä. Osaa kaiken itse. Kova menemään, ei pysy kotona ja mies ei pysy perässä.
Tämä on juuri se harhakuvitelma. Mies
Unohditko pisteen vastauksesi lopusta? Vai tarkoititko: "Tämä on juuri se harhakuvitelma: mies." ?
Itsenäinen nainen tulee toimeen omalla palkallaan, eikä sitä miehet määräile.
Vierailija kirjoitti:
Minun mielestäni ilman miestä elävä nainen on itsenäisempi kuin parisuhteessa elävä, koska on vähän pakkokin. Eikö se ole itsestäänselvää, että yksin on itsenäisempi kuin kaksin.
Nämä ovat kaksi eri asiaa. Olla itsenäinen parisuhteessa ja olla itsenäinen omana itsenään. Näin minä sen tulkitsen. Mies
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sellainen ei tartte miestä. Osaa kaiken itse. Kova menemään, ei pysy kotona ja mies ei pysy perässä.
Tämä on juuri se harhakuvitelma. Mies
Unohditko pisteen vastauksesi lopusta? Vai tarkoititko: "Tämä on juuri se harhakuvitelma: mies." ?
Anteeksi, mutta en ole yhtä älykäs kuin sinä. Tarkoitatko vittuilla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käsittääkseni olen itsenäinen ihminen. Olen opiskellut haluamaani alaa, tehnyt duunia, perustanut oman firman ja hankkinut oman asunnon, auton, jääkaapin ynnä muuta, mitä nyt ihminen keskimäärin hankkii. Koska kohdalle ei ole osunut sopivaa kumppania, olen elellyt itsekseni ja viihtynyt oikein hyvin. Hoidan kaikki tarpeellisiksi katsomani arkihommat itsekseni, ja jos kiinnostaa tarpeeksi, hankin uusia taitoja.
Kenelle tai mille minä olisin uhka?
No tämä on vähän eri juttu. Olet itsenäinen pakon edestä, mutta entäpä jos olisi erilaisia mahdollisuuksia. Sinulle ne kyllä soisin. Mies
Mitä? Pakon edestä? En minä ole koskaan pyrkinyt parisuhteeseen. Joskus alle kolmikymppisenä eli yli 20 vuotta sitten kokeilin seurustelemista, mutta huomasin sen vain turhauttavasti rajoittavan elämistäni. Miehillä on nimittäin taipumus takertua sillä tavalla, joka minua ei miellytä.
Ja siitä sitten, että "jos olisi erilaisia mahdollisuuksia": kiinnostuneita miehiä on riittänyt ja riittää yhä nyt, kun moni ikäiseni on toisella tai kolmannella kierroksellaan. Älä siis yritä tunkea minua siihen porukkaan, joka "ei saisi, vaikka kuinka haluaisi".
No niin, luinpa tähän kirjoitukseeni saamani kommentit. Tuli juuri sitä, mitä arvelinkin.
Nro 16, sanoinko, että parisuhde olisi sulkenut pois mitään mainitsemistani asioista? Ja itse kysyin sitä, kenelle minä olisin uhka, joten ei sinun tarvitse tulla sitä minulta kyselemään. Valitan ymmärtämättömyyttäsi, kun kerran käsität sinkkuuteni kumoavan kaiken sen, mitä olen sanonut - sinun mielestäsihän nainen voi olla itsenäinen vain parisuhteessa ja sinkut vain promoavat.
Nro 18, sanot, että pelkkä miehen puute ei tee kenestäkään itsenäistä. Mietipä, mikä sinun ajattelussasi on lähtökohtana, kun päädyit käyttämään ilmausta "miehen puute". Ja mietipä sitä, että vaikka sinulla on heikkouksia ja tarve muiden ihmisten läsnäoloon, minun eloani heikkouteni eivät häiritse eikä minulla ole sellaista tarvetta muiden ihmisten läsnäoloon, että se aiheuttaisi siviilisäätyyni ja asumismuotooni muutoksia.
Nro 19, haluaisitko ja osaisitko pukea haukotuksesi sanoiksi? Vai löydettiinkö nyt vihdoinkin se ap:n peräänkuuluttama henkilö, jolle itsenäinen nainen on uhka?
Yhteenveto yllä olevien väittämistä: nainen voi olla itsenäinen vain parisuhteessa. Mitäs muuta keksitte tyrmäämään sen mahdollisuuden, että olen oikein hyvin omillani pärjäävä ja viihtyvä eli itsenäinen sinkkunainen?
Itsenäinen nainen tietää paikkansa, miehen kengän koron alla. Mies on perheen pää, nainen kaula. Ilman kaulaa pää ei pysy pystyssä ilman päätä kaula on tyhjä. Itsenäinen nainen hoitaa kotia, siivoaa, laittaa ruokaa, on iloinen, kehuu miestä, ei nalkuta, ei juo olutta, ei polta tupakkaa, ei liho ja lypsää miehen kukon säännöllisesti. Sellainen on itsenäinen nainen.
Mielestäni itsenäinen nainen on sellainen, joka viihtyy ja on sujut itsensä kanssa. Kyse on etenkin henkisistä ominaisuuksista. Tällainen nainen ei ahdistu jäädessään yksin.
Parisuhde on juurikin vain hyvä lisä elämään. Itsenäinen nainen on tyytyväinen elämäänsä myös ilman parisuhdetta, mutta ei se parisuhde poista itsenäisyyttä, sillä itsenäisyys on eniten henkistä, ja tällainen nainen pystyy myös rakastamaan toista mielestäni aidommin kuin jotkut toiset, sillä rakkaus ei ole tällöin riippuvuutta.
Tottakai itsenäinenkin nainen esim. suree jos tulee ero, mutta se ei ole hänelle maailmanloppu, sillä hänen on hyvä olla myös yksin.
Mielestäni itsenäinen nainen osaa myös hoitaa asiansa itse, ja tarpeen tullen hakea apua ja ottaa sitä vastaan. Pääasiallisesti hän kuitenkin hoitaa omat raha-asiansa ja elämänsä, jota elää niin kuin itse haluaa, ei niin kuin muut olettavat.
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni itsenäinen nainen on sellainen, joka viihtyy ja on sujut itsensä kanssa. Kyse on etenkin henkisistä ominaisuuksista. Tällainen nainen ei ahdistu jäädessään yksin.
Parisuhde on juurikin vain hyvä lisä elämään. Itsenäinen nainen on tyytyväinen elämäänsä myös ilman parisuhdetta, mutta ei se parisuhde poista itsenäisyyttä, sillä itsenäisyys on eniten henkistä, ja tällainen nainen pystyy myös rakastamaan toista mielestäni aidommin kuin jotkut toiset, sillä rakkaus ei ole tällöin riippuvuutta.
Tottakai itsenäinenkin nainen esim. suree jos tulee ero, mutta se ei ole hänelle maailmanloppu, sillä hänen on hyvä olla myös yksin.
Mielestäni itsenäinen nainen osaa myös hoitaa asiansa itse, ja tarpeen tullen hakea apua ja ottaa sitä vastaan. Pääasiallisesti hän kuitenkin hoitaa omat raha-asiansa ja elämänsä, jota elää niin kuin itse haluaa, ei niin kuin muut olettavat.
Kuvailit paljon itsenäisen naisen vastakohtia, jotka kertovat heikosta itsetunnosta.
Jos avaisin tätä vähän, niin täytyy olla vahva, koska on heikko. Itsenäinen nainen voi itkeä hyvän miehen perään vaikka vuoden, koska miksi?
Mies
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuvailit paljon itsenäisen naisen vastakohtia, jotka kertovat heikosta itsetunnosta.
Jos avaisin tätä vähän, niin täytyy olla vahva, koska on heikko. Itsenäinen nainen voi itkeä hyvän miehen perään vaikka vuoden, koska miksi?
Mies
Oletko sinä asetellut nuo sanat johonkin tiettyyn järjestykseen vai onko kyseessä semmoinen muodosta annetuista sanoista järkeviä lauseita -tehtävä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies
En jaksa edes vaivautua ottamaan kantaa mielipiteeseesi, joka on älyllisesti vajaa ja painii täysin eri sarjassa muiden tässä keskustelussa kommentoivien kanssa. Arvatenki sinä olet kirjoittanut myös viestin 27? Joka tapauksessa kommenttiesi perusteella olet sovinisti sekä provo. Suosittelisin pohtimaan mistä naista alistava ajattelutapasi kumpuaa - mutta en suosittele, sillä tiedän sen olevan kohdallasi turhaa.
Nainen ei voi olla itsenäinen koska on jatke miehestä. Miehen kylkiluusta tehty, sanooha sen jo Raamattu.
Vierailija kirjoitti:
Nainen ei voi olla itsenäinen koska on jatke miehestä. Miehen kylkiluusta tehty, sanooha sen jo Raamattu.
Oletkos koskaan miettinyt sitä, miksi jumala ja Aatami kiukustuivat niin kovasti Aatamin ensimmäiseen vaimoon?
Tällainen nainen vielä joku päivä kaipaa sitä Miestä rinnalleen ja itkee. Toivoo myös, että se mies olisi rinnalla seisomassa ja tukemassa. Mies