Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kyllästynyt dietteihin, voiko tällä laihtua?

Vierailija

Aamupala: Ruisleipä 70 kcl, margarinia 16g 21 kcl, 2 kalkkunaleikettä 30kcl, tomaattisiivu 3 kcl, paprikaa vähän 3 kcl, maustamaton/rasvaton jugurtti 2,5 dl 92.5 kcl, sokeriton mehukeitto 1 dl 9 kcl, puolikas banaani 50 kcl, 4 mansikkaa 5 kcl AAMUPALA YHTEENSÄ 287.5 KCL

Lounas: 50 g Spagettia 176 kcl, spagettikastike tehtynä kanajauhelihasta 1/4 osa tehdystä kastikkeestä, mikä on neljälle hengelle noin 189 kcl, jäävuorisalaattia 100 g 11 kcl, kurkkua 100g 11kcl. AAMUPALA YHTEENSÄ 387 KCL

Päivällinen: 50 g Spagettia 176 kcl, spagettikastike tehtynä kanajauhelihasta 1/4 osa tehdystä kastikkeestä, mikä on neljälle hengelle noin 189 kcl, jäävuorisalaattia 100 g 11 kcl, kurkkua 100g 11kcl. AAMUPALA YHTEENSÄ 387 KCL

Iltapala: Ruisleipä 70 kcl, margarinia 16g 21 kcl, 2 kalkkunaleikettä 30kcl, tomaattisiivu 3 kcl, paprikaa vähän 3 kcl, maustamaton/rasvaton jugurtti 2,5 dl 92.5 kcl, sokeriton mehukeitto 1 dl 9 kcl, puolikas banaani 50 kcl, 4 mansikkaa 5 kcl AAMUPALA YHTEENSÄ 287.5 KCL

Liikuntaa aion harrastaa 5krt/viikossa 45 minuuttia per päivä

Tässä oli esimerkki ainoastaan tästä päivästä aamupala ja iltapala pysyy aina samana, mutta kotiruokaa tehtäessä vaihtuu ruoka, mutta kalorimäärät pidän samana eli tavallisella kotiruualla tms. makaroonilaatikko, jauhelihakeitto, italianpata jne.

PÄIVÄN KALORIT 1349 KCL. Eli syön vähemmän kuin kulutan 2023 kcl on kalorilaskurin mukaan kulutukseni. Pituus 169 paino 77kg. Tarkoitus olisi lahtua ainakin 22kg.

Sivut

Kommentit (26)

Vierailija

No laihtuu, ellet sitten syö liian vähän. Siit' kun on väistämättä seurauksena että jossain vaiheessa repeät mässäämään, kun olet riittävän pitkään kituuttanut liian vähillä kaloreilla. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et laihdu.

Miksi? Syön vähemmän kuin kulutan?

Mistä muka tiedät elimistösi kulutuksen?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ainakin 22 kg? WTF :D

Mitä vikaa? Tietysti joudun muuttamaan ruokavaliota, kun laihtuminen hidastuu, mutta alku olisi tarkoitus aloittaa tällä, kun tuntuu, että muuten vaikea olla erossa herkuista.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et laihdu.

Miksi? Syön vähemmän kuin kulutan?

Mistä muka tiedät elimistösi kulutuksen?

Tulos on suuntaa antava kalorilaskuri.fi, mutta olen myös käyttänyt sykevyötä vuorokauden, joka laskee kalorit. Olen myös aktiivinen ihminen, joka lisää kulutusta.

Vierailija

No ihann varmasti jokainen aikuinen ihminen laihtuu noin 1300 kcal päivässä syömällä.

Itse laihdutin syömällä noin 1500 kcal päivässä. Alkupaino oli 85 kg, nyt painan 56 kg ja paino edelleen hitaasti laskee samalla kalorimäärällä. Enkä edes harrasta muuta liikuntaa kuin koiran ulkoilutus, ja työ on istumatyö. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
No laihtuu, ellet sitten syö liian vähän. Siit' kun on väistämättä seurauksena että jossain vaiheessa repeät mässäämään, kun olet riittävän pitkään kituuttanut liian vähillä kaloreilla. 

Hei! Kiitos asiallisesta palautteesta. Mietinkin, kun suositus on 1500 kcl, mutta toisaalta määrät ovat mielestäni todella isoja ja nälkää pitäviä ja en voi tarkkaan tietää kulutustani.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
No ihann varmasti jokainen aikuinen ihminen laihtuu noin 1300 kcal päivässä syömällä.

Itse laihdutin syömällä noin 1500 kcal päivässä. Alkupaino oli 85 kg, nyt painan 56 kg ja paino edelleen hitaasti laskee samalla kalorimäärällä. Enkä edes harrasta muuta liikuntaa kuin koiran ulkoilutus, ja työ on istumatyö. 

Hei! Kiitos viestistäsi. Tsemppaa kivasti, ehkä minäkin onnistun ja Onnea mahtavasta painonpudotuksesta! :)

Vierailija

Kokeile, laihdutko.

Minä laihdun näin:

Aamulla ensiksi kahvia kookosöljyllä ja kermalla

Sitten esim. munakas ja kasviksia tai ed.illan ruuan jämiä.

Päivällä: kala/liha/kana-kasviskeitto, kermakahvi ja pari suklaapalaa

Illalla: paljon kasviksia paistettuna voissa/uunissa juustokuorrutteella, joku liha/kala, jälkkäriksi marjoja jugulla tai kermalla

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Kokeile, laihdutko.

Minä laihdun näin:

Aamulla ensiksi kahvia kookosöljyllä ja kermalla

Sitten esim. munakas ja kasviksia tai ed.illan ruuan jämiä.

Päivällä: kala/liha/kana-kasviskeitto, kermakahvi ja pari suklaapalaa

Illalla: paljon kasviksia paistettuna voissa/uunissa juustokuorrutteella, joku liha/kala, jälkkäriksi marjoja jugulla tai kermalla

Näitä vähähiilarisia ja rasvapohjaisia aina suositellaan, ja ei siinä mitään, kyllä niillä laihtuu, mutta useimpien on helpompi olla tekemättä muita rajoituksia normaaliin ruokavalioonsa kuin vain kalorirajoitus. Esim. ei ap:n tarvi laihtuakseen spagettia tai leipää pois jättää, kunhan huolehtii että ne kalorit mitä päivässä saa pysyy kulutuksen alapuolella.

Itselläni avain 5 vuoden älyttömän jojoilun jälkeen, lopulta onnistuneeseen laihduttamiseen oli juuri se, että lopetin erilaisten erityisdieettien ja rajoitusten noudattamisen. Ne eivät toimineet, koska koskaan en jaksanut sellaisia lopullisesti noudattaa ja lisäksi rajoitukset lisäsivät ahmimishimoa, joka esim. stressin tai väsymyksen tullen purkautui. Lopulta sitten onnistuin syöden ihan mitä haluan, mutta max 1500 kcal päivässä. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kokeile, laihdutko.

Minä laihdun näin:

Aamulla ensiksi kahvia kookosöljyllä ja kermalla

Sitten esim. munakas ja kasviksia tai ed.illan ruuan jämiä.

Päivällä: kala/liha/kana-kasviskeitto, kermakahvi ja pari suklaapalaa

Illalla: paljon kasviksia paistettuna voissa/uunissa juustokuorrutteella, joku liha/kala, jälkkäriksi marjoja jugulla tai kermalla

Näitä vähähiilarisia ja rasvapohjaisia aina suositellaan, ja ei siinä mitään, kyllä niillä laihtuu, mutta useimpien on helpompi olla tekemättä muita rajoituksia normaaliin ruokavalioonsa kuin vain kalorirajoitus. Esim. ei ap:n tarvi laihtuakseen spagettia tai leipää pois jättää, kunhan huolehtii että ne kalorit mitä päivässä saa pysyy kulutuksen alapuolella.

Itselläni avain 5 vuoden älyttömän jojoilun jälkeen, lopulta onnistuneeseen laihduttamiseen oli juuri se, että lopetin erilaisten erityisdieettien ja rajoitusten noudattamisen. Ne eivät toimineet, koska koskaan en jaksanut sellaisia lopullisesti noudattaa ja lisäksi rajoitukset lisäsivät ahmimishimoa, joka esim. stressin tai väsymyksen tullen purkautui. Lopulta sitten onnistuin syöden ihan mitä haluan, mutta max 1500 kcal päivässä. 

Ei laihdutukseen tarvitakaan mitään diettejä, vaan ruokavalion muutos. Jotkut tekee sen kaloreja rajoittamalla loppuelämän, toiset tekee sen syömällä hyvää ruokaa loppuelämän rajoittamatta.

Vierailija

No vaiha ainaki ekaks spagetit, pastat ja nuudelit yms puhtaampiin raaka-aineksiin esimerkiksi perunaan tai riisiin.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
No vaiha ainaki ekaks spagetit, pastat ja nuudelit yms puhtaampiin raaka-aineksiin esimerkiksi perunaan tai riisiin.

Syön joka päivä erilaisia ruokia, en tietenkään joka päivä syö spagettia ja pastaa vaan myös jauhelihakeitto, kanaa ja perunaa jne.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat