Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Atooppinen iho tulehtunut. Mahtaako tähän saada apua terveyskeskuksesta vai kannattaako suosiolla mennä yksityiselle ihotautilääkärille?...

Vierailija

Ihan itsestäni kyse. Näyttäisi tää ihottuma tarvitsevan jotain bakteereita tappavaa rasvaa tai jopa sisäisen antibioottikuurin. Sibicortista ei ole ollut mitään apua kun olen nyt 2 viikkoa sitä käyttänyt perusvoiteen lisäksi. Ihottuma-alueet turvoksissa, voimakkaan punaiset, hilseilevät ja erittävät kudosnestettä.

Sivut

Kommentit (30)

Vierailija

Ihotautilääkäriä suosittelen :) Monet kun osaavat sanoa yhdellä vilkaisullakin, että mikä on ongelmana ja mikä vaivaan auttaa, joten mieluummin menisin sinne kuin arvauskeskukseen.

t. Toinen atoopikko

Vierailija

Vaikea ottaa kantaa. Soita tk:n ja tiedustele, ellei aikaa saa, niin yksityinen ihotautilääkäri, teet varauksen kätevästi netin kautta. Pahalta kuulostaa, kieltämättä.

Vierailija

Toki ihotautilääkärillä on enemmän tietämystä atopioista mutta miksipä se tk-lääkäri ei voisi niitä samoja rasvoja määrätä?

Vierailija

Ihotautilääkäri! Just kävin ite yksityisellä kun iho lehahti oikeen pahaksi, eikä ollut kortisoneja jäljellä, vaikka satasen hinta meinas kyllä kirpasta. Tietty jos terveyskeskuksen lääkärille ei oo pitkää jonoa ni sitten. Täällä Turussa vaan on "pikkasen" tota jonoa, eikä oo päivystysasia (valitettavasti) vaikka kuin lehahtais.:(

Mutta Turun Mehiläisessä oli onneksi äärettömän pätevä ja mukava ihotautilääkäri, aika järjestyi seuraavaksi päiväksi ja kortisonit sekä sisäisen kuurin sain heti. Hiukan kyllä jännitti mennä, kun on "muutamaan" otteeseen tullut maksettua käytännössä tyhjästä.

Vierailija

Menisin ihotautilääkärille. Oletko saanut atooppiseen ihoosi protopicia? Tosin jos siinä on tulehdus niin se olisi hyvä saada rauhoittumaan.

Minä aloitin tänä syksynä juomaan regulat metabolikia. Iho on ollut tosi hyvässä kunnossa. Suihkun jälkeen perusvoiteet vain ja on riittänyt.

Vierailija

Täällä kyllä pääsee lääkäriin terveyskeskuksessa samana päivänä jos jonottaa ensin päivystävälle sairaanhoitajalle ja jos sh on sitä mieltä että tarvitaan lääkäriä mutta mietityttää vain toi yleislääkäreiden tietoisuus atooppisen ihon hoidosta. Tk olisi vain niin lähellä ja yksityiselle matkaa paljon enemmän. Ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Menisin ihotautilääkärille. Oletko saanut atooppiseen ihoosi protopicia? Tosin jos siinä on tulehdus niin se olisi hyvä saada rauhoittumaan.

Minä aloitin tänä syksynä juomaan regulat metabolikia. Iho on ollut tosi hyvässä kunnossa. Suihkun jälkeen perusvoiteet vain ja on riittänyt.

En ole saanut koskaan protopicia? Mitä toi edes on? Ap

Vierailija

Itse olen yleensä käynyt yksityisellä, mutta viimeksi kyllä osui osaava terveyskeskuslääkäri kohdalle. Eli on siellä niitä osaaviakin, mutta vaatii tietysti hyvän tuurin.

Voithan sinä vaikka ensin mennä terveyskeskukseen ja jos et saa apua, niin sitten yksityiselle?

Vierailija

Yksityiselle ja ihotautilääkärille.
Lapset atooppisia ja isomman sairastaessa vesirokkoa kävimme tk:ssa näyttämässä, kun vaikutti siltä, että ei sovi normaalin vesirokon kulkuun oireet.. Noo, tk:ssa sitten kerroimme että atoopikko ja kyselimme.. juujuu, kotiin vaan oli vastaus.. Seuraavana päivänä katottiin aika ihan lääkärille ja saatiin oikeat lääkkeet ja hoito. Arpia tosin näkyy vieläkin.

Vierailija

Minä menisin suosiolla yksityiselle heti eikä hetken päästa sitt kun tilanne on mahdollisesti vielä pahempi.
Eli tk-käynti siinä välissä voi olla ihan turhaa ajan ja rahan haaskausta. Näin ainakin meillä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Minä menisin suosiolla yksityiselle heti eikä hetken päästa sitt kun tilanne on mahdollisesti vielä pahempi.
Eli tk-käynti siinä välissä voi olla ihan turhaa ajan ja rahan haaskausta. Näin ainakin meillä.

Ellei sitten hoida samana päivänä. Näin itse teen useasti, kun yksityisiä aikoja on paljon iltapäivällä :)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Itse olen yleensä käynyt yksityisellä, mutta viimeksi kyllä osui osaava terveyskeskuslääkäri kohdalle. Eli on siellä niitä osaaviakin, mutta vaatii tietysti hyvän tuurin.

Voithan sinä vaikka ensin mennä terveyskeskukseen ja jos et saa apua, niin sitten yksityiselle?

Tuntuu vaan ikävältä jos joutuu ensin maksamaan turhasta tk-käynnistä ja heti perään sen 100 euroa yksityisestä + reseptilääkkeet tuohon päälle. En taida ainakaan ilman puhelinsoittoa terveyskeskukseen uskaltaa mennä. Ongelmana vain on tk:n takaisinsoittojärjestelmä kun soittavat vasta iltapäivästä ja siihen mennessä on yksityisen ihotautilääkärin ajat jo menneet. Seuraavat ajat yksityiselle näyttäisi olevan huomisen jälkeen vasta viikon päästä. Ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

En ole saanut koskaan protopicia? Mitä toi edes on? Ap

En ole aiemman viestin kirjoittaja, mutta minulla on kokemusta protopicista. Se on atooppisen ihon lääkevoide, joka vaikuttaa toisin kuin esim. kortisoni. Ideana on se, että lääke vaikuttaa hermoston kautta niin, ettei ihano enää pitäsi ärtyä (lehahtaa/tulehtua) ihottumaksi. Sitä pitää käyttää kuurina, jossa on aika tiukat käyttöaikataulut. Tuotteen pitäsi "oikein käytettynä" poistaa ihottuman kokonaan. Olen saanut sitä reseptillä pariltakin ihotautilääkäriltä. Valitettavasti minulle se ei kuitenkaan sopinut, tuli sivuoireina ihan käsittämättömät hermokivut, ja ihottumakin vain siirtyi uusille alueille, joten oli pakko lopettaa käyttö. Viimeisin lääkäri ei uskonut, kun kerroin tästä :(

Vierailija

Menisin ihotautilääkärille. Muutama vuosi sitten meni itsellä atooppinen iho niin pahaksi, että lopulta jouduin syömään kortisonikuurin. Siis sen jälkeen kun viimein raahauduin yksityiselle. Sitä ennen tk-lääkäri oli epäillyt mm. syyhyä ja toinen määrännyt reseptivapaata kortisonia vaikka kerroin että olen kärsinyt atopiasta ihan vauvasta asti.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Tuntuu vaan ikävältä jos joutuu ensin maksamaan turhasta tk-käynnistä ja heti perään sen 100 euroa yksityisestä + reseptilääkkeet tuohon päälle. En taida ainakaan ilman puhelinsoittoa terveyskeskukseen uskaltaa mennä. Ongelmana vain on tk:n takaisinsoittojärjestelmä kun soittavat vasta iltapäivästä ja siihen mennessä on yksityisen ihotautilääkärin ajat jo menneet. Seuraavat ajat yksityiselle näyttäisi olevan huomisen jälkeen vasta viikon päästä. Ap

Juoksen niin paljon lääkärissä, että en tullut edes ajatelleeksi tuota terveyskeskusmaksua. Onhan tuo totta kyllä. Varmaan tuossa tilanteessa suosittelisin kyllä hakeutumaan yksityiselle, viikon odottelu on jo tosi nihkeä tuollaisen lehahtaneen ihottuman kanssa.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat