Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä Ammattikorkeessa kannattaa opiskella..?

Vierailija

Lukio on nyt käyty! Ja amk olisi mielessä seuraavaks. Yliopisto voisi olla mulle liian raskas. En vaan yhtään tiiä mikä linja amk:sta kiinnostaisi kunnolla... Millähän olis hyvä työllisyystilanne ja ihan hyvä liksa..? Fysioterapeutti?

Kommentit (8)

Vierailija

Sitä mikä itsestä tuntuu kiinnostavalta.  Silloin jaksaa opiskella.

Jos raha on elämän tärkein ja  ainoa tavoite, niin sitten voi valita jokun hyvin tienaavan ammatin, koska rahankiilto silmissä jaksaa vaikka mitä paskaa lukea.

Vierailija

Valitse jokin ei liian matemaattinen tekninen ala. Suht helppoa ja hyvät liksat.

Humanistisella alalla on huonot liksat ja huono työllisyystilanne.

Sosiaalialalla (sis päivähoito) on hyvä työllisyystilanne mutta huonot liksat.

Vierailija

Sairaanhoitajaksi? Liksat pyörivät nykyään kolmessa tonnissa ja töitä saa vähän joka paikkakunnalta.

Vierailija

Jos sä jo tässä vaiheessa mietit rahaa ja 'kannattavuutta', niin periaatteessa ihan sama mitä opiskelet.

Vierailija

Hmm mitä oon noita ammattibarometreja selannut niin sairaanhoitajista on pula ja samoin suuhygienisteistä. Sairaanhoitajan ammatti on kai aika rankka ja se kolmetonnia liian vähän työn vaativuuteen nähden. Suuhygienisti sen sijaan raaputtaa hammaskiveä ja valkaisee hampaita ja neuvoo miten suu pidetään puhtaana jne. et voisi olla miellyttävämpi ammatti kuin sairaanhoitaja :)

mut älä ainakaan fyssariks ala kun niissä on ylitarjontaa työmarkkinoilla

Vierailija

Suosittelen opiskelua röntgenhoitajaksi. Voi olla töissä yksityisellä tai sairaalassa. Isossa sairaalassa joutuu yleensä päivystämään.  Työ on tosi mukavaa ja aina oppii uutta, tekniikka menee sillä alalla nopeasti eteenpäin. Suosittelen olen aina tykännyt työstäni, on aika itsenäistäkin.  Matikkaa ei sitten opiskellessa kannata pelätä. Ihmisten kanssa töissä on päivät aina erilaisia.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat