Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muistaako kukaan millaista oli ennenvanhaan Alkossa?

Vierailija
13.12.2015 |

Ennen sisään astumista suunnilleen kytättiin ettei kukaan varmasti näe. Siellä sisällä taas pullot oli tiskin takana pohja eteenpäin, piti tietää tarkalleen mitä halusi. Ei ihme ettei vanhempani juuri juoneet alkoholia. Itse muistan että koko asiaan liittyi kummallista häpeää.

Kommentit (44)

Vierailija
41/44 |
14.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki muu tässä ketjussa tuntuu tutulta, mutta ei siellä tiskialkossa kyllä ikinä mitään papereita kysytty. Ilmapiiri oli vaan niin tiukka että sillä pidettiin alaikäiset poissa. Mutta jos pokka riitti kokeilla niin juomaa myytiin kyllä jos ei ihan pikkulapsen näköinen ollut.

Tämäkin oli totta, mutta toisaalta tarpeeksi röyhkeä alaikäinen sai viinaa helposti. Esimerkiksi hyvällä parrankasvulla varustettu teinipoika tai pienen lapsen kanssa asioiva tyttö, joka oli selvästi sen taaperon äiti.

Viinakortti oli ostolupa, mutta vielä sen jälkeen oli ostorajoitus käyntikertaa kohti. Poistuiko rajoitus samalla kun tiskit? Asioin niin harvoin alkossa, että en tosiaan muista.

Miedoissa juomissa ostorajoitusta ei tainnut olla, mutta väkeviä sai max. 2 litraa käyntikertaa kohti.

Tuo rajoitus poistui vuonna 1985.

Vierailija
42/44 |
14.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki muu tässä ketjussa tuntuu tutulta, mutta ei siellä tiskialkossa kyllä ikinä mitään papereita kysytty. Ilmapiiri oli vaan niin tiukka että sillä pidettiin alaikäiset poissa. Mutta jos pokka riitti kokeilla niin juomaa myytiin kyllä jos ei ihan pikkulapsen näköinen ollut.

Tämäkin oli totta, mutta toisaalta tarpeeksi röyhkeä alaikäinen sai viinaa helposti. Esimerkiksi hyvällä parrankasvulla varustettu teinipoika tai pienen lapsen kanssa asioiva tyttö, joka oli selvästi sen taaperon äiti.

Viinakortti oli ostolupa, mutta vielä sen jälkeen oli ostorajoitus käyntikertaa kohti. Poistuiko rajoitus samalla kun tiskit? Asioin niin harvoin alkossa, että en tosiaan muista.

Miedoissa juomissa ostorajoitusta ei tainnut olla, mutta väkeviä sai max. 2 litraa käyntikertaa kohti.

Tuo rajoitus poistui vuonna 1985.

Jatkan vielä, että ostorajoituksesta sai poiketa myymäläpäällikön luvalla esim. syntymäpäiviä tms. juhlaa varten.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/44 |
14.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko kaikki niin nuoria, että ette ole kuulleetkaan viinakortista. Ostojen määrää siis kontrolloitiin. Muistan kuinka eräs entinen koulukaverini kehui hankkineensa viinakortin heti, kun 21 vuotta tuli mittariin. Minä päätin heti, että sitä korttia ei minun kukkarooni ilmesty, eikä ole ilmestynyt koskaan. Alkossa olen kai käynyt kahdesti tai kolmesti, vuosia sitten. Elämä ilman viinaa on parasta!

Vierailija
44/44 |
02.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme yksi