Viesti ylä&alapeukuttajille, pilkunviilaajille, foorumien moderaattoreille ja kaupallisen radion tuottajille

Vierailija

https://www.youtube.com/watch?v=T6j4f8cHBIM&t=55s

Koitan tässä miettiä onko artistin tarkoituksena ollut tässä herättää syvällistä yhteiskunnallista keskustelua tai testata kuinka alhaalla rima on mitä tulee kaupallisen radion soittolistoihin olettaen että "kansan syvien rivien" kiinnostus riittää.

Pitävätkö tulevaisuuden popmusiikin tutkijat ed.tuotosta merkittävämpänä kuin seuraavaa otaksuttavasti harmitonta tuotosta, jonka lyriikoista saan lähinnä irti sen että niiden merkittävyys on kenties jopa vähäisempi kuin ylläolevan teoksen kertosanat. Eihän seuraava teos edes pistänyt minua miettimään sitä, pitäisikö lapsilisät poistaa niiltä jotka eivät osaa argumentoida näkökantojaan muutoin kuin peukuttamalla. Suhteellisesti katsottuna tämmöinen peukutus ei ole harmitonta koska ylläoleva tuotos saa satojatuhansia yläpeukkuja ja alla oleva ei. Mielestäni se kertoo että peukuttajilla kuultavasti korvien välissä viiraa.

https://www.youtube.com/watch?v=sm3LXzq2Ea8

Vai onko sittenkin niin että tämmöinen "harmiton tuotos" jonka voi tulkita sisältävän fantastisia ja romanttisia sävyjä, on kuitenkin liian täydellistä, herättäen teineissä epärealistisia ihanteita/odotuksia samaan tapaan kuin Hollywood on luonut stereotypioita, supermalli-ihanteita ja muuta pitkässä juoksussa salakavalasti harmillista. Ovatko TV:n kauneusihanteet muovanneet ihmisten ajattelua niin että eduskuntaankin äänestetään ihmisiä pärstäkertoimen perusteella. Muistan juuri että taisi joku muukin nostaa esille sen kuinka amerikassa nykypäivän poliitikot vaikuttaisivat historiaan verrattuna useammin tulleen valituksi osin huolitellun ulkoasun ja pärstäkertoimen perusteella.

No arvatenkin tähän nyt tulee niitä peukuttajia ja muotoseikkojen kommentoijia joilla ei ole asiaan mitään sanottavaa. Jääkää märehtimään ensimmäisen rivin linkkiä ktos.

Kommentit (5)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mikä laittaa ihmisen katsomaan naiseksi pukeutunutta keski-ikäistä miestä soittamassa bassoa?

Se onko kappale kuulostaako joku ääni (/biisi) hyvälle ei ole itseasiassa aivan täysin makuasia, jos "hyvä" on määritelty tunne-elämyksien ja aivovasteiden kautta eikä ulkoisilla määreillä kuten pitääkö omat kaverit myös siitä. Vastaan tuli juuri paperi jossa tutkittiin EEG vasteita soittimen ääniin jaettuna eri taajuusalueille*. Myös rytmillä on jokin vaikutus mitä tulee rytmistä vastaaviin soittimiin. Ammattimuusikkojen on todettu vaihtelevan ajoitustaan kappaleen nopeuden mukaan yhtenäisellä tavalla, heillä on siis jonkinlainen kokemus siitä mikä tuntuu hyvälle ja mikä ei ja ammattimuusikot jakavat tämän näkemyksen ilman että sitä on heille opetettu koulussa**. Tämä viittaa intuitiiviseen tuntemuksen siitä mikä on hyvää ja huonoa.

Miksi sitten ihmiset oletettavasti katsovat naiseksi pukeutunutta miestä (toinen mahd. on esm. että he lukevat kommentteja ja kuuntelevat)? Tässä on ehkä kaksi tekijää.

1) jos ei ole jonkinlaista "shokkiarvoa", on vaikea erottua isommin joukosta visuaalisesssa mediassa kuten youtube. Olen löytänyt youtubesta muutamia selvästi hyviä soittajia joilla ei kuitenkaan ole mitään visuaalista "koukkua" eikä heillä juuri ole katsojiakaan.

- kenties joku muu on soittanut kyseiset kappaleet yhtä pätevästi mutta se vain ei ole saavuttanut suurempaa tietoisuutta vielä. Katson kyllä itse pitämistäni kappaleista muutkin versiot jos niitä on mutta ilman tuota shokkiarvoa en ehkä olisi kys. kappaleista koskaan kuullutkaan.

2) kenties itse soittajan tai soittamisen näkeminen luo jonkinlaista lisäarvoa kuuntelijalle. Olen koittanut kuunnella kys. cover-kappaleita taustalla ja sanoisin että "soittotaitojen (p)ällistely" tuo siihen jotain lisää. I

3) Itselle se on kenties jonkinlaista haaveilua tai "toivoa" että vielä olemassa soittajia jotka ymmärtävät musikaalisuutta samalla tavalla kuin itse. Engl. termi jota käytetään on "playing in the pocket" bassoille ja rummuilla tärkeänä pitämäni asia on "shuffle". Kun nuo yhdistetään, syntyy sellainen jazz/funk/disco/dance genreille ominainen rytmi josta itse pidän. Onko tuollaisesta pitäminen sitten makuasia vai jonkinlainen tieteellinen fakta? Ehkä jotkut ovat geneettisesti sellaisia että pitävät rytmeistä ja jos rytmi puuttuu tai on jotenkin heikko, ei se tuota tyydytystä samalla tavalla?

*Frequencies of Inaudible High-Frequency Sounds Differentially Affect Brain Activity: Positive and Negative Hypersonic Effects

**Swing Ratios and Ensemble Timing in Jazz Performance Evidence for a Common Rhythmic Pattern

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat