Pieniä huomioita annoksistani painonhallinnassani.

Vierailija

Olen tässä useita kuukausia taas laihdutellut, enkä toden totta voi syödä paljoa lihomatta.

Rakastan rahkaa mansikkakeiton kanssa, ja teinpä tuossa äsken huomion. Kun ostin pieniä purkkeja, yksi purkki oli yksi annos. Nyt olen viime aikoina ostanut 500 gramman purkkeja, ja se riittääkin moniin annoksiin. 250 g:n purkki on tuntunut yhdeltä annokselta, joten nyt syön huomattavasti pienempiä annoksia, ja nautinto on sama.

Ja rakastan myös paistettua kananmunaa, ja olen alkanut tekemään kahdesta kananmunasta munakkaan. Ja nyt olen huomannut, että munakas on paljon ruokaisampaa, kuin pelkät paistetut kananmunat. Pilkon päälle usein sellerinvarsia tai paprikaa, kaksi kananmunaa munakkaana tuntuu oikealta aterialta.

Niin, ketäpä tämä kiinnostaa, mutta minulle nämä ovat tärkeitä, tosin pieniä huomioita.

Onko muilla vinkkejä annoskokojen pienentämisestä?

Kommentit (8)

Vierailija

Munakas on oikea ateria. Laita nesteeksi vissyä, tulee tosi kuohkea.

Annoskoot saat pieneksi kun syöt ruokasi normaalirasvaisena. Silloin tulee pienemmällä määrällä kylläiseksi ja se kylläisyys myös säilyy pitkään. Syödyn ruuan määrä kokonaisuudessa pienenee itsestään.

Vierailija

Juusto on monissa ruoissa hyvä mauste. Mitä vahvempi juusto, sitä pienempi määrä päällel ripoteltua juustoa riittää muuttamaan jonkun vaatiman vihannesmössön maukkaaksi. Minun kohdallani puhutaan ihan muutamista grammoista.  

Vierailija

Kannattaa pitää kasvisviiikkoja välissä, kasviproteiinia mm kikherneet yms vastaavat...
Kanamuna ja kana kyllä pitää kalorimäärät kurissa ja nälkää, mutta jumittaa
Kuitenkin aineenvaihduntaa...

Ja jos aineenvaihdunta jumittaa jatkuvasti, mitä eläinproteiineilla aina tapahtuu, se ehkäisee keskivartalorasvan palamista hidastamalla soluaineenvaihduntaa...

Laihduttaessa on hyvä myös huolehtia toksiinien poistumisesta kehosta. Niitä kun vapautuu elimistössä rasvan palaessa. Eläinproteiinit sitovat ne uudelleen elimistön kudoksiin, kun taas kunnon setit vihanneksia ja kasviproteiinia sivussa auttavat puhdistuksessa.,,

Nimimerkillä entinen eläinproteiineilla laihduttanut, jonka vyötärö oli aina kuitenkin Paksukainen, vaikka bmi normaali.,,,

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Kannattaa pitää kasvisviiikkoja välissä, kasviproteiinia mm kikherneet yms vastaavat...
Kanamuna ja kana kyllä pitää kalorimäärät kurissa ja nälkää, mutta jumittaa
Kuitenkin aineenvaihduntaa...

Ja jos aineenvaihdunta jumittaa jatkuvasti, mitä eläinproteiineilla aina tapahtuu, se ehkäisee keskivartalorasvan palamista hidastamalla soluaineenvaihduntaa...

Laihduttaessa on hyvä myös huolehtia toksiinien poistumisesta kehosta. Niitä kun vapautuu elimistössä rasvan palaessa. Eläinproteiinit sitovat ne uudelleen elimistön kudoksiin, kun taas kunnon setit vihanneksia ja kasviproteiinia sivussa auttavat puhdistuksessa.,,

Nimimerkillä entinen eläinproteiineilla laihduttanut, jonka vyötärö oli aina kuitenkin Paksukainen, vaikka bmi normaali.,,,

Kaikkia neuvojia niitä onkin!

Vierailija

Kaikkia neuvoja on joo!! Itseäni vituttais "elää terveellisesti" fitness junttien eläinproteiinidieeteillä ja kuolla 65v hoikkana ja lihaksikkaana kuitenkin verisuonitautien tai syöpään ☺️... Kannattaa lukea myös muita ravintoneuvoja, kuin "hyvien eläinproteiinien" kanssa pelaamisesta kertovia...

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Olen tässä useita kuukausia taas laihdutellut, enkä toden totta voi syödä paljoa lihomatta.

Rakastan rahkaa mansikkakeiton kanssa, ja teinpä tuossa äsken huomion. Kun ostin pieniä purkkeja, yksi purkki oli yksi annos. Nyt olen viime aikoina ostanut 500 gramman purkkeja, ja se riittääkin moniin annoksiin. 250 g:n purkki on tuntunut yhdeltä annokselta, joten nyt syön huomattavasti pienempiä annoksia, ja nautinto on sama.

Ja rakastan myös paistettua kananmunaa, ja olen alkanut tekemään kahdesta kananmunasta munakkaan. Ja nyt olen huomannut, että munakas on paljon ruokaisampaa, kuin pelkät paistetut kananmunat. Pilkon päälle usein sellerinvarsia tai paprikaa, kaksi kananmunaa munakkaana tuntuu oikealta aterialta.

Niin, ketäpä tämä kiinnostaa, mutta minulle nämä ovat tärkeitä, tosin pieniä huomioita.

Onko muilla vinkkejä annoskokojen pienentämisestä?

Hienoa että olet saanut annoksia pienennettyä!

Itse olen pieniruokainen ja hoikka, mulle riittää 125g rahkaa annokseksi puolikkaan banaanin kanssa ja munakkaan syön puoliksi mieheni kanssa - teen sen 3 kananmunasta ja se riittää hyvin 2:lle. Mutta tosiaan harva syö näin vähän, sen olen moneen kertaan kuullut täällä av:lla. Mä en edes laihdu tällä määrällä mutta isommalla paino lähtee nousuun.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Juusto on monissa ruoissa hyvä mauste. Mitä vahvempi juusto, sitä pienempi määrä päällel ripoteltua juustoa riittää muuttamaan jonkun vaatiman vihannesmössön maukkaaksi. Minun kohdallani puhutaan ihan muutamista grammoista.  

vaatiman p.o. vaatimattoman

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat