Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Luottokortista...

Matkailija

Mikä kortti kannattaisi ottaa?
Entä kuinka nopeasti sellaisen saa, jos tiedot ovat kunnossa?

Kommentit (6)

Vierailija

Mikä vain. Monesta paikasta tarjotaan jotain korttia ilman kuukausimaksua tai jollain muulla eduilla. Pienellä käytöllä en ole huomannut korteissa eroja. Myöskin kaikki kortin on käyneet kaikissa paikoissa. Eri mantereilla yms. Kestää pari viikkoa. Jos olet hyvä pankin asiakas, niin sen voi saada nopeamminkin. Jos luottokorttia tai muuta luottoa ei ole koskaan ollut, niin silloin voi viedä kauemmin. Koska silloin kortinhakijan historiasta ei ole apua päätöstä tehtäessä.

Vierailija

Maksuaikakortti on kortti, jossa saldo maksetaan aina kuukausittain pois, jolloin varsinaista luottokorkoa ei peritä. Luottokortti on nimensä mukaisesti luottokortti, jota lyhennetään sopimuksen mukaan, yleensä minimilyhennys esim 20 % maksetaan kuukausittain. Luottokorttiin vaaditaan yleensä säännöllisiä tuloja tai ainakin osoitettua varallisuutta.  Vuosimaksut vaihtelevat ja nekin voivat olla sopimuksen ja asiakkuuden mukaisia. Joissakin korteissa voi kerätä lisäksi asiakasbonuksia (Finnair ym.). Pyydä tarjouksia eri pankeilta ja/tai tutki netistä korttien ominaisuustietoja. Jos on verkkopankki, kuten yleensä kaikilla on, kortin turvarajoja ym. on helppo muuttaa netin kautta esim. ulkomaanmatkaa varten. Kortin nettimaksuihin tai ulkomaanmaksuihin tai tietyn euromäärän ylittäviin maksuihin voi vielä saada ylimääräisen puhelinvarmistuksen, jolloin maksu toteutuu vasta puhelimella vahvistettaessa. Se on hyvä turvaominaisuus esim. Nordean korteissa.

Vierailija

Ainakin osuuspankissa luottokortti ja debit kortti ovat samanhintaisia. Kannattaa siis ehdottomasti ottaa luottokortti, vaikka käyttö olisi vähäistä. Itse käytän luottokorttia todella paljon etujen vuoksi. Itsellä käytössä Gold kortti joka sisältää matkan peruttamisturvan. Lisäksi kun maksaa credit puolella, saa ostoturvan ostamalleen tuotteelle puoleksi vuodeksi. En elä velaksi, maksan aina kaikki pois eräpäivään mennessä. Tilillä on mulla aina muutaman tonnin puskuri, mutta koska olen tarkan markan ihminen, maksan luottokortilla ja hyödynnän edut.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat