Vahvasti meikkaavat naiset
Noniin. Eli itse olen nainen, ja meikkaan melko vahvasti. Rajaukset, luomivärit ja tekoripset kuuluu arkimeikkiin. Miksi ihmiset sanovat että naiset ketkä
meikkaavat vahvasti, että heillä on huono itsetunto ja tekevät sitä näyttääkseen hyvältä muiden silmissä, ja sanovat että luonnollisuus kunniaan.
Opiskelen sosiaali- ja terveysalalla ja siellä kyllä huomaa kun elovena tytöt puhuvat selän takana ja katsovat kuin roskaa maassa. Mistä lähtien ihmiset ovat olleet sellaisia että eivät hyväksy erilaisuutta.
Mielipiteitä?
Kommentit (47)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse meikkaan myös vahvasti, dramaattisesti ja tummasti. Myös muu tyylini sopii asiaan: minulla on aina musta, graafisesti leikattu lyhyt tukka, ja käytän vaateväreinä mustaa johon yhdistetty esim. valkoinen, sähkönsininen, tulipunainen, tai kirkkaankeltainen. Tämä on tyylini, koska se ilmentää persoonaani. Ja se on minulle ihan sama mitä muut minusta ajattelee.
Kenellekään ei ole sama, mitä muut ajattelevat. Miksi ilmentäisit persoonaasi näin, mikäli ympäristöllä ei olisi mitään merkitystä?
Ihan pihan pensaille persoonaasi ilmentäisit, vai?
Tarkoitan sitä, että ei se minua haittaa, että varmaan jotkut ajattelee, että onpa mauton tyyli tai kamalan räikeä ihminen. Tiedän että sellaisena perus farkunsiniseen ja beigeen pukeutuvana ja vähemmän meikattuna herättäisin enemmän sympatiaa ihmisissä. Mutta kun en ole mikään sympaattinen ihminen vaan tiukka ja kiivasluontoinen täti, niin haluan näyttääkin siltä. Sellainen virkanais / domina -tyylin yhdistelmä on aina ollut mun makuun.
Mä rakastan meikkejä ja meikkaamista, joskus meikkaan useita kertoja päivässä eri meikkejä pesten edelliset pois, luen meikeistä, meikkaan kavereita jne. Silti useimmiten olen niin epävarma, että pidän vahvimpia meikkejä vain kotona ja yritän meikata ulos lähtiessä hillitysti, niin useimmat kai pitävät ulkonäöstäni enemmän. Makuja on monia.. Onneksi mieheni tykkää huulipunasta ja tekoripsistä tietääkseni koska kehuu ulkonäköäni aina kun minulla on ne. Voi tosin olla niin sokea ettei muuta meikkiä huomaakaan :D
Ne jotka jaksaa laittaa joka päivä raskaan ja SIISTIN meikin saa multa ainakin hatunnoston. Itsellä laiskottaa jo pelkkä kulmakarvojen korostaminen, joten kuljen aika paljon meikittömänä ja lykkään lasit naaman peitoksi :D
En tiedä millainen meikki sinulla tarkalleen on, mutta joko meikkisi on suttuinen tai sitten muut kuiskuttelevat silkkaa ilkeyttään :-/ Ainahan ihmisillä on jotain sanottavaa toisesta. Varsinkin jos sattuu olemaan normista poikkeavan näköinen.
-poikatyttö
Piilossa on kulmakynä
pakkelit, ja muu
Ei rouva ole pyntättynä
kukas, innostuu?
Piilossa, siis meikit nää
sekä, huulipuna
Veltoksi, nää Heikit jää
kovetu, ei muna
Vahva meikki vanhentaa
Allergisena ei kehtaa silmiin mitään työntää,
varsinkin ripsivärit (vaikka allergisille)
turvottaa koko naaman.
Jokainen saa meikata miten tykkää, mutta kun niitä makuja on niin erilaisia ja paljon. Yhtälailla jos väitetään, että meikittömät haukkuvat runsaasti meikkaavia, niin kyllä ne runsaasti meikkavatkin niitä meikittömiä haukkuvat. Annetaan kaikkien kukkien kukkia sellaisena kuin kukin itse tykkää.
Eikös tämä ollutkaan ulkonäkökeskustelu?
Minulla on terve itsetunto, hyvien geenien ja omien elämäntapojeni ansioista ulkomuotoni on ok. Olen siis tytyyväinen, mutta se ei ole elämäni pääasia. Ja kyllä, ulkonäköäni on usein kehuttu. Sen toteaminen on täysin normaalia, en harrasta suomalaiskansallista vähättelyä edes itseni kohdalla.
Maamme on täynnä kauniita naisia. Minuakin kauniimpia. Vahva meikki ei ole kauneuden tae.