Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vahvasti meikkaavat naiset

Vierailija
12.12.2015 |

Noniin. Eli itse olen nainen, ja meikkaan melko vahvasti. Rajaukset, luomivärit ja tekoripset kuuluu arkimeikkiin. Miksi ihmiset sanovat että naiset ketkä
meikkaavat vahvasti, että heillä on huono itsetunto ja tekevät sitä näyttääkseen hyvältä muiden silmissä, ja sanovat että luonnollisuus kunniaan.
Opiskelen sosiaali- ja terveysalalla ja siellä kyllä huomaa kun elovena tytöt puhuvat selän takana ja katsovat kuin roskaa maassa. Mistä lähtien ihmiset ovat olleet sellaisia että eivät hyväksy erilaisuutta.

Mielipiteitä?

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
12.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin tykkään meikata vahvasti arkenakin, ja olen aikoinaan meikkausta opiskellutkin. Mulle myös sopii vahva meikki paljon paremmin kuin kevyt. Vahvasti meikattunakin suurta meikkimäärää ei välttämättä huomaa.

Meikkaaminen todella vaatii harjoitusta ja siinä kehittyy jatkuvasti. Luulen, että jos meikeistäsi puhutaan yleisesti (mikä on toki huonoa käytöstä), niissä saattaa olla jotain "vikaa". Muistathan miettiä esim. mitkä sävyt sopii just sulle? Häivytäthän kunnolla? Osaathan meikata kasvonpiirteittesi mukaan? Ja etenkin kulmat! Ne voivat olla todella haastavat meikata ja muotoilla.

Tuo nyt vain tuli mieleen, sillä omalla kohdalla en ole koskaan kuullut huomautuksia meikin määrästä. Eri tilaisuuksiin ja paikkoihin kannattaa myös miettiä miten meikkaa. Esim. juurikin lähäri ja lastenhoitaja ei tarvitse mielestäni kovin näkyvää meikkiä, mihin huomio kiinnittyy ensimmäisenä. Meikkiä voi silti olla paljon ja ilme ihan eri kuin vähällä meikillä, mutta jos se on tehty taidokkaasti, se sopii juuri siihen tilaisuuteen/ammattiin eikä näytä liioittelulta

Vierailija
22/47 |
13.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi susta tuntuu niin hyvältä olla meikit naamassa? Mitä vikaa on naturellissa naamassa? Ei mitään pahaa, meikkitaide on upeaa, mutta meikkaavien ihmisten pitäisi pitäisi miettiä miksi he tuntevat olonsa paremmalta meikin kanssa kuin ilman meikkiä! En halua kuulostaa siltä että minulla olisi jotain op:tä vastaan, mutta oikeasti... miksi otat itseesi jos joku ei tykkää omasta taiteenlajistasi? Miksi juuri tämä taiteenlaji on sulle niin tärkeä? Jos et koe meikkausta taiteenlajiksi, pitäisi miettiä sitä kaksinverroin tarkemmin ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
13.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miesnäkökulmaa...

Miksi hyvin pukeutuva näyttää kivemmalta kuin huonosti? Miksi naiset käyttävät korkokenkiä? Koska ne ovat niin hyvä jalassa vai? Entä hajuvesi? Korut? Mitä vikaa on luonnonkauniissa? Ei mitään, mutta ei se tarkoita ettei kukaan saisi meikata. Vain idiootti voi väittää, ettei näin haluta näyttää kauniimmalta ja ettei siitä tulisi itsellekin parempi olo. Luonnonkaunis on kaunis joo, mutta siitäkin saa meikeillä vielä kauniimman. Ihan liikaa meikkaaminen kuuluu makuuhuoneeseen jos sellaisesta tykkää, mutta itse pidän kyllä vahvasta meikistä muutenkin. Kyse ei ole ulkonäöstä, vaan siitä mitä se kertoo naisen luonteesta. Nykymaailma vain on tällainen. Naisen täytyy saada olla sellainen kun hän haluaa. Missä on suvaitsevaisuus?

Ei tässä vielä kaikki, vaan se varsinainen juttu onkin naisten arvostelu toisia naisia kohtaan. Edes miehet eivät alennu sille tasolle. Tätä voi kuunnella ravintolassa naapuripöydän luonnonkauniiden leidien purkauksina. Jos sisälle kävelee merkittävän tyylikäs ja sen tietävä nainen niin parhaimmillaan jopa huoritellaan. Kateus ja kilpailu. Primitiivinen käytös. Tuo nainen veisi mieheni milloin tahansa. Eli sellaista naista on pakko mollata.

Mun mielestä on aivan upeeta kun nainen on, haluaa olla ja saa olla Nainen. Jokainen tekee sen tavallaan. Tai sitten ei tee. Se, että arvostelee toisia ei kohenna omaa tilannetta yhtään. Päin vastoin. Iso kiitos teille, jotka näette vaivaa ollaksenne kauniita oli se sitten kengät, asu, hiukset tai meikit.. jopa kaikki yhdessä!

Vierailija
24/47 |
13.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En meikkaa edes kovin vahvasti (meikkivoide, puuterit, rajaukset, kulmat ja ripset) mutta yhtenä aamuna en ehtinyt kuin laittaa töihin kuin just sitä ripsaria. No .... 4/5 sen päivän asiakkaasta luulivat että olen kipeänä ja huono vointisena töissä, koska "olin niin sairaan näköinen". Joo, siitä asti on ollu aikaa meikata aamuisin.

Vierailija
25/47 |
13.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miesnäkökulmaa...

Miksi hyvin pukeutuva näyttää kivemmalta kuin huonosti? Miksi naiset käyttävät korkokenkiä? Koska ne ovat niin hyvä jalassa vai? Entä hajuvesi? Korut? Mitä vikaa on luonnonkauniissa? Ei mitään, mutta ei se tarkoita ettei kukaan saisi meikata. Vain idiootti voi väittää, ettei näin haluta näyttää kauniimmalta ja ettei siitä tulisi itsellekin parempi olo. Luonnonkaunis on kaunis joo, mutta siitäkin saa meikeillä vielä kauniimman. Ihan liikaa meikkaaminen kuuluu makuuhuoneeseen jos sellaisesta tykkää, mutta itse pidän kyllä vahvasta meikistä muutenkin. Kyse ei ole ulkonäöstä, vaan siitä mitä se kertoo naisen luonteesta. Nykymaailma vain on tällainen. Naisen täytyy saada olla sellainen kun hän haluaa. Missä on suvaitsevaisuus?

Ei tässä vielä kaikki, vaan se varsinainen juttu onkin naisten arvostelu toisia naisia kohtaan. Edes miehet eivät alennu sille tasolle. Tätä voi kuunnella ravintolassa naapuripöydän luonnonkauniiden leidien purkauksina. Jos sisälle kävelee merkittävän tyylikäs ja sen tietävä nainen niin parhaimmillaan jopa huoritellaan. Kateus ja kilpailu. Primitiivinen käytös. Tuo nainen veisi mieheni milloin tahansa. Eli sellaista naista on pakko mollata.

Mun mielestä on aivan upeeta kun nainen on, haluaa olla ja saa olla Nainen. Jokainen tekee sen tavallaan. Tai sitten ei tee. Se, että arvostelee toisia ei kohenna omaa tilannetta yhtään. Päin vastoin. Iso kiitos teille, jotka näette vaivaa ollaksenne kauniita oli se sitten kengät, asu, hiukset tai meikit.. jopa kaikki yhdessä!

Jees, vihdoin kommentti joka vastaa mun ajatusmaailmaa. Muut kommentit jokseenkin negatiivisia...

Vierailija
26/47 |
13.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käy sellaisilla kampaajilla tai muissa hoidoissa joissa hoitajalla on hirveät kotkankynnet (=tekokynnet).

Todella inhottavaa, raapivat ja mikä bakteerien pesä !! Luullakseni myös leikkaussaleissa on meikkaus kielletty juuri hygienian, mahdollisten bakteerien takia. Minun mielestäni muuten ihmiset saavat meikata niinkuin tykkäävät. Itse en jaksaisi tekoripsiä joka päivä enkä kaikkia pakkeleita.

Kerran katselin mieheni kanssa erästä tv-ohjelmaa jossa oli hyvin meikattu näyttelijätär. Mieheni kehui että onpa kaunis nainen. Sama näyttelijätär esiintyi samassa ohjelmassa ilman meikkiä, mieheni tokaisi että kyllä maalilla saa paljon aikaan.. Minä haluan että minut tunnistaa myös ilman meikkiä ja uskallan olla myös meikitön.

Vierailija
27/47 |
13.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on sama asia kuin autolla ajo. Useimmat uskovat olevansa poikkeuksellisen hyviä kuskeja ja muita parempia meikkaajia. Not.

Vierailija
28/47 |
13.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jopas on tullut mielipidettä. Kiitos suht. asiallisista kommenteista...

Opiskelen sotella, joten tietääkseni opiskeluaikana koulussa saan näyttää miltä haluan, tietysti työssäoppimassa en edes meikkaa. En häpeä itseäni meikittömänä, uskallan tottakai olla ilman. Mutta minä pidän meikata, mitä sitten? Jotkut pitävät itsestään luonnollisena, ja siinä ei ole mitään vikaa eikä myöskään sellaisessa joka meikkaa. En tajua tätä että meikkaavia naisia haukutaan. Miten se kehenkään vaikuttaa miltä toisen pärstä näyttää.

AP

Vierailija
29/47 |
13.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on sama asia kuin autolla ajo. Useimmat uskovat olevansa poikkeuksellisen hyviä kuskeja ja muita parempia meikkaajia. Not.

Mites tämä liittyy asiaan? Kuka on sanonut olevansa ketään parempi. Hohhoijjaa näitä av ihmisiä...

Vierailija
30/47 |
16.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että nainen meikkaa ei tarkoita ettei hän uskaltisi mennä ulos ilman meikkejä. Mitä ainakin miehenä pidän erityisesti naisista jotka meikkaavat. Mielellään paljon. Makuuhuoneessa liikaa. Ihan sama kuin pitäisi hameesta enemmän kuin housuista. Ja makuuhuoneessa mahdollisimman lyhyestä.

Olen huomannut, että ne naiset jotka eivät pidä toisista naisista, jotka meikkaavat eivät myöskään pidä korkokengistä, pitkästä tuuheasta tukasta tai tiukoista farkuista. He eivät yleensäkään pidä toisista kauniista naisista. Ovat heti huoria. Tämä kertaa vain huonosta itsetunnosta tai jostain muusta.

Mikä on heteromiehelle upeampaa kuin naisellinen nainen, vaikka olisikin vähän ylikorostettu. Jopa parempi niin. Hyväksytään toisemme, eiks niin?

Vierailija
31/47 |
16.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vahva meikki arjessa herättää jonkin sortin myötähäpeää. Lukiolaistytölläni on luokkakaveri, joka kulkee silmät kummallisiksi mustiksi maalattuina pitkin ohimoita. 

Kaikki naureskelevat tälle takanapäin. Kyseessä on aivan nätti tyttö, olisi sata kertaa nätimpi ilman tuollaista outoa maskia Mutta jokainen makunsa mukaan tietysti. Ei voi muuta kuin ihmetellä tätä makua. 

Vierailija
32/47 |
16.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se, että nainen meikkaa ei tarkoita ettei hän uskaltisi mennä ulos ilman meikkejä. Mitä ainakin miehenä pidän erityisesti naisista jotka meikkaavat. Mielellään paljon. Makuuhuoneessa liikaa. Ihan sama kuin pitäisi hameesta enemmän kuin housuista. Ja makuuhuoneessa mahdollisimman lyhyestä.

Olen huomannut, että ne naiset jotka eivät pidä toisista naisista, jotka meikkaavat eivät myöskään pidä korkokengistä, pitkästä tuuheasta tukasta tai tiukoista farkuista. He eivät yleensäkään pidä toisista kauniista naisista. Ovat heti huoria. Tämä kertaa vain huonosta itsetunnosta tai jostain muusta.

Mikä on heteromiehelle upeampaa kuin naisellinen nainen, vaikka olisikin vähän ylikorostettu. Jopa parempi niin. Hyväksytään toisemme, eiks niin?

Höpö höpö. sinä selvästi halaut naisesi näyttävän maksulliselta naiselta makuuhuoneessa. Ei siinä, sehän on ok, nimenomaan ja vain makuuhuoneessa. Fantasiansa kullakin.

Minä olen aina meikannut kevyesti. Minulla on harvinaisen pitkät ja tuuheat hiukset, käytän aina vain korkkareita (paitsi lenkillä) ja farkkuni istuvat erittäin hyvin. Pukeudun usein myös kapeisiin hameisiin ja vartalonmyötäiseen jakkuun työssäni, koska ne imartelevt vartaloani. Minua on kehuttu kauniiksi niin usein, että en enää edes kiinnitä huomiota siihen.

En kadehdi muita naisia ja ihailen itseäni nuorempia kauniita naisia, en koe heitä uhaksi itselleni.

Minun mielestäni voimakkaat meikit, vaikka olisi kuinka hyvin tehty, saavat naisen kuin naisen näyttämään halvalta. Itse arvostan enemmän tyyliä ja tyylikkyyttä.

Vierailija
33/47 |
16.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö. sinä selvästi halaut naisesi näyttävän maksulliselta naiselta makuuhuoneessa. Ei siinä, sehän on ok, nimenomaan ja vain makuuhuoneessa. Fantasiansa kullakin.

Minä olen aina meikannut kevyesti. Minulla on harvinaisen pitkät ja tuuheat hiukset, käytän aina vain korkkareita (paitsi lenkillä) ja farkkuni istuvat erittäin hyvin. Pukeudun usein myös kapeisiin hameisiin ja vartalonmyötäiseen jakkuun työssäni, koska ne imartelevt vartaloani. Minua on kehuttu kauniiksi niin usein, että en enää edes kiinnitä huomiota siihen.

En kadehdi muita naisia ja ihailen itseäni nuorempia kauniita naisia, en koe heitä uhaksi itselleni.

Minun mielestäni voimakkaat meikit, vaikka olisi kuinka hyvin tehty, saavat naisen kuin naisen näyttämään halvalta. Itse arvostan enemmän tyyliä ja tyylikkyyttä.

Hmm? Elämänkokemukseni mukaan oikeasti kauniit eivät koe mitään tarvetta toitottaa kauneuttaan eli saanen nyt epäillä. 

Tullaiset: "imartelevat vartaloani" ja "minua on kutsuttu kauniiksi niin monta kertaa, etten edes enää huomaa" haiskahtavat kyllä joltain muulta kuin aidosti kauniin näppikseltä tulleilta kommenteilta. 

Vierailija
34/47 |
16.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse meikkaan myös vahvasti, dramaattisesti ja tummasti. Myös muu tyylini sopii asiaan: minulla on aina musta, graafisesti leikattu lyhyt tukka, ja käytän vaateväreinä mustaa johon yhdistetty esim. valkoinen, sähkönsininen, tulipunainen, tai kirkkaankeltainen. Tämä on tyylini, koska se ilmentää persoonaani. Ja se on minulle ihan sama mitä muut minusta ajattelee.

Vierailija
35/47 |
16.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harva osaa meikata vahvasti oikeilla värisävyillä. Usein vanhva meikki nostaa esille  ihon huonoja puolia, kun värisävyt on usiemmiten valittu liian kylmiksi ja yksipuolisiksi tai meikki tehty sotkuisesti.

Vierailija
36/47 |
16.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän olevani ihan nätti ilman meikkiäkin, mutta ihan eri tavalla kuin meikit naamalla. Meikattuna olen jotenkin enemmän osa itseni, ulkonäkö vastaa enemmän sitä mitä koen olevani sisältä. Joten ei, minulla ei ole huono itsetunto, kuljen kyllä ilman meikkiäkin, mutta kun haluan tuoda persoonaani esiin, meikkaan.

Vierailija
37/47 |
16.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pohdin sitä, minkälainen malli me annetaan jälkipolville. Toi naisten muoti on paljolti miesten sanelema ja esim korkkarit on todettu useissa tutkimuksissa tosi epäterveellisiksi ja jaloille huonoksi. Myös se ripsiliima on vaarallista, ja minkään näköistä pitkänajan tutkimusta siitäkään ei ole. Paitsi, että liiman ei tarvitse täyttää kosmetiikka tuotteen vaatimuksia, koska kyseessä on liima, eikä kosmeettinen valmiste. Mä ainakin näen nämä nykyajan kotkotukset vähän samoina kuin faraoiden aikaiset vaaralliset, ihoa syövyttävät meikit, hengen ahdistusta aiheuttavat korsetit jne. Naiset ei vaan koskaan opi.

Vierailija
38/47 |
16.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi, kyllä me meikittömätkin saamme kuulla vaikka minkälaista supinaa. Annettais vain kaikkien pukeutua ja meikata, kuten haluaa, kunhan on asiallista! (Toki joidenkin työt saattavat aiheuttaa rajoituksia, mutta se onkin jo toinen asia)

Vierailija
39/47 |
16.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse meikkaan myös vahvasti, dramaattisesti ja tummasti. Myös muu tyylini sopii asiaan: minulla on aina musta, graafisesti leikattu lyhyt tukka, ja käytän vaateväreinä mustaa johon yhdistetty esim. valkoinen, sähkönsininen, tulipunainen, tai kirkkaankeltainen. Tämä on tyylini, koska se ilmentää persoonaani. Ja se on minulle ihan sama mitä muut minusta ajattelee.

Kenellekään ei ole sama, mitä muut ajattelevat. Miksi ilmentäisit persoonaasi näin, mikäli ympäristöllä ei olisi mitään merkitystä? 

Ihan pihan pensaille persoonaasi ilmentäisit, vai?

Vierailija
40/47 |
16.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

37 jatkaa, et vahva meikki sinänsä oo mikään paha, kun se tehtäisiin turvallisella tavalla ja mietittäis muitakin pointteja siinä, kuin omaa ulkonäköä. Esim luomiväreihin tuotetaan glitteriä pikkulasten kaivamana. Ja oon kans miettinyt sitä, et nykyajan mimmit joutuu herää tunnin aiemmin kouluun ku pojat, koska on pakko olla niin tiettyyn tyyliin laitettu, ei missään tapauksessa luonnollinen. Univaje seurauksena pakonomaisesta tarpeesta olla laitettu, koska.. Jostainhan se johtuu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme viisi