Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsyttävää! Poikiani luullaan aina tytöiksi

Vierailija
12.12.2015 |

Minulla on kaksi 10-vuotiasta poikaa, identtiset kaksoset.

Heitä luullaan aina ulkonäön perusteella tytöiksi. Kummallakin on mustat, kiharat hiukset, toisella lyhyet (ei kuitenkaan mikään siili) ja toisella hartiapituiset. Pojilla on pitkät ripset ja muutenkin todella femiiniset kasvonpiirteet. Kumpikin heistä on ikäisekseen siro ja pienikokoinen.
Toinen heistä (lyhyttukkainen, jos sillä mitään merkitystä on) pukeutuu suht. poikamaisesti, tummiin huppareihin, lippiksiin ja farkkuihin sekä collareihin. Toinen taas käyttää vähän sellaisia "siistimpiä" vaatteita, ei kuitenkaan mitään, mikä olisi alunperin tytöille tarkoitettu. Mutta tuo ns. "poikamaisemmin" pukeutuva poika on luonteeltaankin enemmän sellainen vilkas räyhääjä, ja toinen sitten rauhallisempi pohdiskelija.

"Tyttömäisempää" poikaa ei ärsytä tämä tytöksi luuleminen niin paljon, mutta veljeään se haittaa ihan hirveästi. Esim. koulussa oli kerran apuopettaja luullut tytöksi (nimi ulkomaalainen pojannimi, loppuu kuitenkin a-kirjaimeen joten suomalaiset saattavat luulla tytön nimeksi), ja tuo oli harmittanut poikaa monta päivää. Ja kerran 8v. pikkusiskolta oli kysytty koulussa tämän "isosiskoista". On näitä tilanteita paljon muitakin, mutten nyt viitsi alkaa niitä selittämään sen enempää.

Minua ei muuten ärsyttäisi se, että poikiani luullaan tytöiksi, mutta kun asia haittaa heitä itseään! Miten pystyisin vaikuttamaan tähän asiaan? En nyt ihan viitsisi alkaa teippailemaan heihin lappuja joissa lukee "HÄN ON POIKA".

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
12.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Opeta lapset olemaan välittämättä. Voisit itsekin pohtia, mitä kamalaa tuossa on ja miksi siitä pitää kenenkään suuttua. Sukupuoliroolit ovat Suomessa ihmeellisen ahtaat edelleen, ja olisi hienoa jos olisi enemmän ns. rajoja rikkovia, kaiken ikäisiä ihmisiä. Mitä olette opettaneet lapsillenne sukupuolten eroista?

Itse olen ainakin "opettanut", ettei kumpikaan sukupuoli ole toista huonompi. Hyväksyisin myös täysin, jos lapsista joku kertoisi olevansa esim. homo- tai biseksuaali tai transsukupuolinen.

Mies on taas vähän tiukempi näissä asioissa, mutta itse hoidan "suurimman osan" kasvatuksesta.

Ap

Ihmeellistä kaartelua taas... Jos "tiukempi" tarkoittaa sitä mitä luulen, niin onnea matkaan, sitä tarvitsette koko lössi. Ja hienoa että ainakin toinen vanhemmista on avarakatseisempi.

Onko mies kenties muslimi?

Ei ole.

Ap

Vierailija
22/27 |
12.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttäreni oli pienenä puettu ihan vaaleanpunaiseen, ja silti joku puusilmä luuli pojaksi.... ja tytöllä on feminiiniset piirteet.... 😊

Ei auta kuin kasvattaa nahkaa....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
12.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vali vali

Vierailija
24/27 |
12.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on kaksi 10-vuotiasta poikaa, identtiset kaksoset.

Heitä luullaan aina ulkonäön perusteella tytöiksi. Kummallakin on mustat, kiharat hiukset, toisella lyhyet (ei kuitenkaan mikään siili) ja toisella hartiapituiset. Pojilla on pitkät ripset ja muutenkin todella femiiniset kasvonpiirteet. Kumpikin heistä on ikäisekseen siro ja pienikokoinen.

Toinen heistä (lyhyttukkainen, jos sillä mitään merkitystä on) pukeutuu suht. poikamaisesti, tummiin huppareihin, lippiksiin ja farkkuihin sekä collareihin. Toinen taas käyttää vähän sellaisia "siistimpiä" vaatteita, ei kuitenkaan mitään, mikä olisi alunperin tytöille tarkoitettu. Mutta tuo ns. "poikamaisemmin" pukeutuva poika on luonteeltaankin enemmän sellainen vilkas räyhääjä, ja toinen sitten rauhallisempi pohdiskelija.

"Tyttömäisempää" poikaa ei ärsytä tämä tytöksi luuleminen niin paljon, mutta veljeään se haittaa ihan hirveästi. Esim. koulussa oli kerran apuopettaja luullut tytöksi (nimi ulkomaalainen pojannimi, loppuu kuitenkin a-kirjaimeen joten suomalaiset saattavat luulla tytön nimeksi), ja tuo oli harmittanut poikaa monta päivää. Ja kerran 8v. pikkusiskolta oli kysytty koulussa tämän "isosiskoista". On näitä tilanteita paljon muitakin, mutten nyt viitsi alkaa niitä selittämään sen enempää.

Minua ei muuten ärsyttäisi se, että poikiani luullaan tytöiksi, mutta kun asia haittaa heitä itseään! Miten pystyisin vaikuttamaan tähän asiaan? En nyt ihan viitsisi alkaa teippailemaan heihin lappuja joissa lukee "HÄN ON POIKA".

Kuulostaapa ihanilta lapsilta!

Vierailija
25/27 |
12.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä on ongelma? Nainen ei ole huonompi kuin mies, eli ei pitäisi haitata.

Vierailija
26/27 |
13.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

vaihtakaa etunimet

ongelma ratkeaa once and for all

onpa hienoo sanoo näi jollekki

Vierailija
27/27 |
13.03.2016 |