Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kumpi on väärässä?

Vierailija
12.12.2015 |

Arvon keskustelijat, nyt pääsette erotuomareiksi miehen ja mun riidassa.

Eli siis miehen vaarin hautajaiset on parin viikon päästä. Mies on ollut vaarin kanssa tekemisissä ennen vaarin sairastumista Alzheimerin tautiin, mutta ei enää reiluun viiteen vuoteen. Tämän ajan vaari on ollut hoitokodissa, eikä ole muistanut miestäni, siksi ei ole vierailulla käytykään. Nyt miehen vaari menehtyi odotetusti.

No, hautajaisiin on noin 200 km matka. Meillä on kaksi omaa lasta, toinen pieni vauva, sekä miehen kouluikäinen lapsi. Näinollen yksi auto tulee omasta porukasta täyteen. Meiltä kuitenkin löytyy kaksi autoa. Mies sitten kysyi, että kai se käy, että mennään kahdella autolla, jotta toiseen voidaan ottaa miehen veli. Veljeä ei kuulemma huvita ajaa. Oletuksenani on (kun en parempaakaan tietoa ole saanut), että syy on illanistujaiset edellisenä iltana.

Minä sitten loukkaannuin siitä, että mun pitäisi ajaa toisella autolla kahden pienen lapsen kanssa ja maksaa bensat omasta pussista, jotta miehen veli pääsee edellisenä iltana viihteelle. Etenkin kun pelkään ajaa liukkaalla ja pimeällä. Mies taasen loukkaantui siitä, että olen tunteeton kun ajattelen itseäni vaikka heidän vaarin hautajaiset kyseessä. Kuka on väärässä?

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
12.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veli saakoot ajaa ihan itse tai jääkööt sitten kotiin jos on jo kovin suunnitellut ryyppäävänsä edellisenä iltana. Hieman epäkunnioittavaa ihan pelkästään jo vainajan muistolle että päätetään lähteä ryyppäjäisiin ensin. Paska syy semmoinen.

Vierailija
22/32 |
12.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos se kortti olis kuivumassa, niin se oliskin ihan ok syy. Koska sitten veli ei pääsisi omalla kyydillä. Samoin suru. Mutta kun en saanut muuta syytä kysyttäessä kuin että veli ei haluaisi ajaa. No, nyt homma tarkentui sen verran, että veljen autossa on ilmeisesti huonot talvirenkaat ja tämä se syy.

Lainaatte toista autoanne veljen käyttöön ja hän saa ajaa sitä. Ja menette itse perheenä sillä toisella autolla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
12.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos se kortti olis kuivumassa, niin se oliskin ihan ok syy. Koska sitten veli ei pääsisi omalla kyydillä. Samoin suru. Mutta kun en saanut muuta syytä kysyttäessä kuin että veli ei haluaisi ajaa. No, nyt homma tarkentui sen verran, että veljen autossa on ilmeisesti huonot talvirenkaat ja tämä se syy.

Normaalille ihmiselle riittäisi tieto, että toinen ei haluaisi ajaa lähiomaisen hautajaisiin. Aika empatiakyvytöntä alkaa tivata tarkennuksia.

Vierailija
24/32 |
12.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhtä oudolta tuo kuulostaa. Muuttuvatko ne renkaat sen paremmaksi jos joku muu ajaa sitä autoa? Enkä sellaista miestä ole vielä tavannut, joka ei mielestään ajaisi autoaan paremmin kuin kukaan muu. Ehkä miehesi veli on harvinainen poikkeus, minäkuvaltaan realistinen mies... Oletko varma, että olet valinnut veljeksistä sen oikean? Vieläkö olisi mahdollista vaihtaa?

Vierailija
25/32 |
12.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti sukumme säästyy ap:n kaltaisilta eukoilta.

Vierailija
26/32 |
12.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika ymmärtämätöntä. Veljellä voi olla tärkeät juhlat, joissa olisi kivaa juhlia ilman huolehtimista seuraavasta aamusta. Etkö toivoisi itsellesi samaa jos olisit hänen asemassaan?

Vierailija
27/32 |
12.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän kyllä itsekin, että kyseessä on naurettava riita, no worries :D. Mutta joo, syyllä on siksi väliä, että mun mielestä ei ole reilua jos joudun ajamaan toisella autolla lasten kanssa huonosti nukutun yön jälkeen vain siksi, että toinen ei ole ajokunnossa. Jos syy taas on vaikka se suru tai kortin kuivumassa olo, on tilanne ihan eri.

Vierailija
28/32 |
12.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos teillä itsellänne kerran kaksi autoa, niin miksi miehesi ei menisi lasten kanssa toisella autolla ja sinä miehen veljen kanssa teidän toisella autolla, jolloin hän voi ajaa ja sinä istut kyydissä? Jos kerran ei halua ajaa vain siksi, että oma auto huonossa kunnossa...

Vierailija
29/32 |
12.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisään vielä, että miksi sinä et voisi ajaa yksin? Lapset miesten autoon.

Vierailija
30/32 |
12.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän kyllä itsekin, että kyseessä on naurettava riita, no worries :D. Mutta joo, syyllä on siksi väliä, että mun mielestä ei ole reilua jos joudun ajamaan toisella autolla lasten kanssa huonosti nukutun yön jälkeen vain siksi, että toinen ei ole ajokunnossa. Jos syy taas on vaikka se suru tai kortin kuivumassa olo, on tilanne ihan eri.

Nukkuuko miehesi merkittävästi paremmin, vai miksi hänen ajamisensa ei ole ongelma?

Miehilläkin on tunteet, ja olisi hyvä naistenkin osata ottaa ne huomioon - ilman rautalangasta vääntämistä, että hei nyt meillä on surua. Sinä olisit nyt sukuun naituna se ihminen, jonka tehtävä olisi tukea surijoita. Vai olisiko ok, että sinun pitäisi ajaa oman isovanhempasi hautajaisiin?

Vierailija
31/32 |
12.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nukkuuko miehesi merkittävästi paremmin, vai miksi hänen ajamisensa ei ole ongelma?

Miehilläkin on tunteet, ja olisi hyvä naistenkin osata ottaa ne huomioon - ilman rautalangasta vääntämistä, että hei nyt meillä on surua. Sinä olisit nyt sukuun naituna se ihminen, jonka tehtävä olisi tukea surijoita. Vai olisiko ok, että sinun pitäisi ajaa oman isovanhempasi hautajaisiin?

Meillä siis vauva nukkuu huonosti ja herää noin 8-10 kertaa yössä ja hoidan nämä yöherätykset. Siksi olen aamuisin väsynyt.

Vierailija
32/32 |
12.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä voisit hyvällä omalla tunnolla jäädä vauvan kanssa kotiin. Itse en lähtenyt 150 km:n päähän oman mummoni hautajaisiin, kun oma vauvani oli sairaalassa hoidossa. Mielestäni oli tärkeämpää olla hänen luonaan. Kukaan sukulaisistani ei kyseenalaistanut. Tuskin sinullekaan kukaan motkottaa, jos et vauvan kanssa jaksa hautajaisiin jaksa lähteä. Vanhemmat lapset voivat jäädä kotiin tai mennä isänsä kanssa. Up to you.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan yksi