APUA! Mitä tää on? Sukupuolitauti?
(Ja ensiks " sanon" että olen kyllä menos lääkäriin heti huomenna.)
Aamulla ihmettelin ku alapäätä alkoi kuumottaa ja kirvellä. En ajatellut asiaa sen enempää, mut pitkin päivää se alko vaivata enemmän ja enemmän. mun oli pakko kurkata et onks mulla siellä kaik kunnos, ja ei todellakaan ole. Häpyhuulissa on haavaumia ja valkoisia laikkuja jotka kirvelee nii hitosti.
Tietääkö kukaan mitä tää vois olla? Sattuu ja kirvelee nii pirusti ettei pysty edes kunnol istuu.
Voiko tää liittyy jotenkin siihen et mulla on tällä hetkellä joku kumma pöpö minkä takia mun ruumiinlämpö heittelee alilämmöstä korkeeseen kuumeeseen. Oon ihan paniikissa. Mies jäi puol vuotta sitte kiinni " ystävyydest" toiseen naiseen ja auta armias jos tää on joku sukupuoli tauti!!!!
Kommentit (18)
nestetäytteisiä patteja joihin ei voinu edes koskea kun sattui.....
Eikä ollut kuin herkistyminen pesuaineelle !!!!!! ja samalla myös huomasin, että kertakäyttöiset siteet pahensivbat asiaa ihan helvetisti. Ihotautilääkärillä ei ollut mitään neuvoja antaa !!!!!! Kärsin ainakin puolitoista vuotta
Pesuaineen vaihto zeoliitittomaan ja siteiden vaihto kestositeisiin ja HIRVITTÄVÄT KIVULIAAT VUOTAVAT patit on enää muisto vain. =)))
En kyllä muista että olisivat valkoisia olleet.......
Otan osaa. Se on vaan ikävä kyllä todella yleinen tauti.
Voisi tosiaan olla ihan vain hiiva, tai sitten se herpes, ikävä kyllä. Herpekseen voi liittyä just kuume, ja imusolmukkeet voi olla kipeät nivusissa, kun ne tuottaa vasta-aineita virukselle.
Kondylooma on virus- eikä bakteeriperäinen, mutta en tiedä, liittyisikö siihen niinkään haavaumat, tyypillisimmät oireet on käsittääkseni syylämäisiä muutoksia.
Mulla ei ole koskaan ollu mitään herppestä. Ei kummassakaan päässä? Yritän nyt epätoivosesti aatella etten saanu tätä juttua mieheltäni. Joten voiko herppeksen saada jotenkin muuten kun sukupuoliyhdynnästä?
AP
Vaikka peräaukon ympärillä tai silmässä tai vyötäröllä........
Mutta kyllä se vissiin tarvii sen kosketuksen siihen vuotavaan herpesrakkulaan.............
Mutta googlella löysin muistaakseni molemmista herpestyypeistä tietoa..... eikä se sen tiedon mukaan niin KOVIN harvinaista ole että alapään herpes onkin sitä huuliherpesperäistä........
Toki jokainen kantaa sitä virusta ja toisilla se puhkeaa vaikka aikuisiässä huuleen. Lapsikin voi saada sen (jopa imeväisikäinen) suuhun ja sitä kutsutaan suutulehdukseksi. Yleensä kyllä silloin äidillä on se omassa huulessaan ja varomattomasti saattaa levittää sen lapseen. Jos vauva saa sen suutulehduksen niin myöhemmin se puhkeaa hänellä ns. yskänrakkona.
Alapäähän mielestäni sen saa vaikka suuseksin yhteydessä eli jos partnerilla on se huulessa tai sitten hänellä on se herpes " päällä" yhdynnässä. Eli oletko huomannut onko miehelläsi ollut haavaumia? Ne voivat olla hänellä pieniä ja sinulle puhjeta voimakkaana.
t. 2 ja 3.
olen vaan niin totaallisesti pettynyt jos tämä on sukupuolitauti ja olen saanut sen mieheltäni. Luulis että olis edes sen puolen hoitanut kunnolla.
AP
ei ekas myötänyt mut sitten ei enää pokka pitänyt. Kyllähän tuo kovasti herppekseltä kuulostaa. Jotkut saavat siitä ikuisen usein toistuvan maanvaivan. Itselläni se on uusinut vain kerran... *koputtaa puuta*. Helvetin kipeäksi se kyllä alapään tekee. Jaksamisia!!
Kyllä on miehes tempun tehnyt, syrjähypyn vielä jotenki voi anteeksi antaa, mutta tautia siinä sivussa ei enää.
Jos siis olet saanut jonkun taudin. Toivotaan et ois vaan ärtsäkkä hiiva
Miesraukkaa on aina helppo syyttää ;)
pesuaineallergiaa kuten mulla..... T: 6
nimittäin mäkin epäilin pahasti herpestä ensin....... ja tosiaan kärvistelin puolitoista vuotta ennen kuin tajusin mistä kyse.....
ja miehelleni en ole vielä kertonut. en halua aiheuttaa turhaa riitaa, jos kyse onkin jostain muusta kuin s-taudista.
AP
itse sain tämän kivan vaivan silloiselta kundikaverilta.
Oireet täsmää, mullekin tuli raju kuume, alapää oli todella kipeä, valkoisia täpliä ym.
Menin lääkärille, antoivat reseptin joka tarpeeksi ajoissa otettuna ehkäisee vähän viruksen uusimista.
Ollut 5 vuotta, kaksi kertaa on rakkuloita tullut. Onneksi!
voi puhjeta silloin tällöin eli lopullisesti niitä ei koskaan saa hoidettua. Huuliherpes on eri asteinen.