Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko Lakritsi kokonaan kielletty raskauden aikana?

Vierailija

?

Sivut

Kommentit (18)

Vierailija

Ei ole kielletty. Voi syödä lakupatukan päivässä. Suuret määrät läpi raskauden voivat vaikeuttaa verisuonten kehitystä.

Vierailija

Kaikkea kohtuudella. Itse söin lakritsia silloin tällöin, samoin graavisuolattua lohta, inkivääriä kinkku oli ruoissa, tartarinkin lomalla nautin, puhumattakaan kahvista... Olen huono äiti vissiin. Lapset jo 19v. 16v. ja 6v. Vanhin on opiskelemassa Otaniemessä, keskimmäinen lukiossa ja nuorin niin kaikkien lemmikki.
En ihan osta kaikkea tätä syötettyä tietoa KAIKISTA näistä vaaroista.

Vierailija

Ylenmääräinen lakritsin syönti ei ole terveellistä kenellekään. Lakritsi sisältää suolaa, joka switoo nestettä kehoon ja sitä kautta nostaa verenpainetta. Ja jokainen tietää, mitä korkea verenpaine aiheuttaa raskaana olevalle ja sikiölle.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Nyt se järki käteen! Kaikkea Kohtuudella on Ok, olit sitten paksuna tai et...

Kaikkea? Kuten tupakkaa ja alkoholiakin?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ylenmääräinen lakritsin syönti ei ole terveellistä kenellekään. Lakritsi sisältää suolaa, joka switoo nestettä kehoon ja sitä kautta nostaa verenpainetta. Ja jokainen tietää, mitä korkea verenpaine aiheuttaa raskaana olevalle ja sikiölle.

Saako leipää syödä?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Kaikkea kohtuudella. Itse söin lakritsia silloin tällöin, samoin graavisuolattua lohta, inkivääriä kinkku oli ruoissa, tartarinkin lomalla nautin, puhumattakaan kahvista... Olen huono äiti vissiin. Lapset jo 19v. 16v. ja 6v. Vanhin on opiskelemassa Otaniemessä, keskimmäinen lukiossa ja nuorin niin kaikkien lemmikki.
En ihan osta kaikkea tätä syötettyä tietoa KAIKISTA näistä vaaroista.

Tää on tää paras peruste.
Itse kävelin eilen punaisia päin ja olen vielä hengissä. Hurraa! Kertokaa lapsillenne, ettei liikennevaloista tarvitse välittää, turhaa hössötystä ja pelottelua!

Vierailija

Mulla verenpaine laski todella alhaalle parilla viimeisellä raskausviikolla. Huimasi ja meinasi taju lähteä. Verenpaine oli n. 80/55. Sain lääkäriltä määräyksen syödä salmiakkia ja lakritsia. Joskus näinkin! :D

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mitään ei ole kielletty syömästä/juomasta raskauden aikana. Tiettyjä juttuja ei  vain suositella.

Energiajuomissa lukee että ei suositella raskaana oleville, lakritsipaketissa, kahvipaketissa, tupakka-askissa eikä viinapullossa lue yhtään mitään raskauteen liittyvää.
Outo maa energiajuomako on muka kaikkein pahinta sikiölle?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitään ei ole kielletty syömästä/juomasta raskauden aikana. Tiettyjä juttuja ei  vain suositella.

Energiajuomissa lukee että ei suositella raskaana oleville, lakritsipaketissa, kahvipaketissa, tupakka-askissa eikä viinapullossa lue yhtään mitään raskauteen liittyvää.

Joissain pulloissa on kyllä kuva missä on nainen vauvamahan kanssa ja siinä viiva päällä. ;) 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Joissain pulloissa on kyllä kuva missä on nainen vauvamahan kanssa ja siinä viiva päällä. ;) 

Olen aina luullut sen tarkoittavan tyyliin "Saattaa aiheuttaa seksiä läskin kanssa!"

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat