Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko Lakritsi kokonaan kielletty raskauden aikana?

Vierailija
12.12.2015 |

?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
12.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, mutta tutkimuksissa sen on huomattu vaikuttavan lapsen älykkyyteen. 

Vierailija
2/18 |
12.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni jossain...olikohan joku terveys.fi sivulla olis ollut et 50g ois sallittu per päivä..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
12.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kielletty. Voi syödä lakupatukan päivässä. Suuret määrät läpi raskauden voivat vaikeuttaa verisuonten kehitystä.

Vierailija
4/18 |
12.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkea kohtuudella. Itse söin lakritsia silloin tällöin, samoin graavisuolattua lohta, inkivääriä kinkku oli ruoissa, tartarinkin lomalla nautin, puhumattakaan kahvista... Olen huono äiti vissiin. Lapset jo 19v. 16v. ja 6v. Vanhin on opiskelemassa Otaniemessä, keskimmäinen lukiossa ja nuorin niin kaikkien lemmikki.

En ihan osta kaikkea tätä syötettyä tietoa KAIKISTA näistä vaaroista.

Vierailija
5/18 |
12.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylenmääräinen lakritsin syönti ei ole terveellistä kenellekään. Lakritsi sisältää suolaa, joka switoo nestettä kehoon ja sitä kautta nostaa verenpainetta. Ja jokainen tietää, mitä korkea verenpaine aiheuttaa raskaana olevalle ja sikiölle.

Vierailija
6/18 |
12.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas yksi syy pitäytyä vapaaehtoisesti lapsettomana.

Vierailija
7/18 |
12.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt se järki käteen! Kaikkea Kohtuudella on Ok, olit sitten paksuna tai et...

Vierailija
8/18 |
12.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitään ei ole kielletty syömästä/juomasta raskauden aikana. Tiettyjä juttuja ei  vain suositella.

Vierailija
9/18 |
12.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt se järki käteen! Kaikkea Kohtuudella on Ok, olit sitten paksuna tai et...

Kaikkea? Kuten tupakkaa ja alkoholiakin?

Vierailija
10/18 |
12.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ylenmääräinen lakritsin syönti ei ole terveellistä kenellekään. Lakritsi sisältää suolaa, joka switoo nestettä kehoon ja sitä kautta nostaa verenpainetta. Ja jokainen tietää, mitä korkea verenpaine aiheuttaa raskaana olevalle ja sikiölle.

Saako leipää syödä?

Vierailija
11/18 |
12.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikkea kohtuudella. Itse söin lakritsia silloin tällöin, samoin graavisuolattua lohta, inkivääriä kinkku oli ruoissa, tartarinkin lomalla nautin, puhumattakaan kahvista... Olen huono äiti vissiin. Lapset jo 19v. 16v. ja 6v. Vanhin on opiskelemassa Otaniemessä, keskimmäinen lukiossa ja nuorin niin kaikkien lemmikki.

En ihan osta kaikkea tätä syötettyä tietoa KAIKISTA näistä vaaroista.

Tää on tää paras peruste.

Itse kävelin eilen punaisia päin ja olen vielä hengissä. Hurraa! Kertokaa lapsillenne, ettei liikennevaloista tarvitse välittää, turhaa hössötystä ja pelottelua!

Vierailija
12/18 |
12.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla verenpaine laski todella alhaalle parilla viimeisellä raskausviikolla. Huimasi ja meinasi taju lähteä. Verenpaine oli n. 80/55. Sain lääkäriltä määräyksen syödä salmiakkia ja lakritsia. Joskus näinkin! :D

Vierailija
13/18 |
12.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitään ei ole kielletty syömästä/juomasta raskauden aikana. Tiettyjä juttuja ei  vain suositella.

Energiajuomissa lukee että ei suositella raskaana oleville, lakritsipaketissa, kahvipaketissa, tupakka-askissa eikä viinapullossa lue yhtään mitään raskauteen liittyvää.

Outo maa energiajuomako on muka kaikkein pahinta sikiölle?

Vierailija
14/18 |
12.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Energiajuomissa lukee että ei suositella raskaana oleville, lakritsipaketissa, kahvipaketissa, tupakka-askissa eikä viinapullossa lue yhtään mitään raskauteen liittyvää.

Joissain pulloissa on kyllä kuva missä on nainen vauvamahan kanssa ja siinä viiva päällä. ;) 

Vierailija
15/18 |
12.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joissain pulloissa on kyllä kuva missä on nainen vauvamahan kanssa ja siinä viiva päällä. ;) 

Olen aina luullut sen tarkoittavan tyyliin "Saattaa aiheuttaa seksiä läskin kanssa!"

Vierailija
16/18 |
12.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen aina luullut sen tarkoittavan tyyliin "Saattaa aiheuttaa seksiä läskin kanssa!"

:DDD ihan mahtava tulkinta. Itse en ajatellut sitä tolleen 

Vierailija
17/18 |
12.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin kommentoida tätä "kaikkea kohtuudella"-sanontaa. En ole lääkäri, mutta jos saa esim. listerian ei ymmärtääkseni ole suurtakaan merkitystä sillä, onko saastunutta ruokaa syönyt kohtuudella vai ei. Olisi hyvä, jos ihmiset ymmärtäisivät mitä eroa on syödä pieni määrä maksalaatikoa tai tilkka viiniä vs. syödä raakaa kalaa.

Vierailija
18/18 |
12.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla verenpaine laski todella alhaalle parilla viimeisellä raskausviikolla. Huimasi ja meinasi taju lähteä. Verenpaine oli n. 80/55. Sain lääkäriltä määräyksen syödä salmiakkia ja lakritsia. Joskus näinkin! :D

Sama. Mulla on aina ollut matala verenpaine, neuvolan terkkari kielsi ehdottomasti salmiakit ym. suolaiset, kun taas neuvolalääkäri vaan hymähti tälle ja käski syödä suolaista ihan huoletta.