"Jos siinä ei lue kenenkään nimeä, saan käyttää sitä vapaasti"

Vierailija

Tuohon teekeskusteluun liittyen: onko sinullakin tällainen periaate? Itse olen tuonut töihin kalliin hajuveden, jota säilytän naisten vessan kaapissa. Joku käy sitä aina vohkimassa ja laittaa oikein kunnolla, kun koko vessa tuoksahtaa tämän operaation jälkeen. Täytyy varmaan laittaa nimikyltti. Kehtaisitko itse käyttää kollegan hajuvettä?

Sivut

Kommentit (18)

Vierailija

En kehtaisi käyttää hajuvettä töissä ollenkaan. Työkavereissa voi olla hajusteyliherkkiä ihmisiä. Ehkä joku tällainen suihkii hajuvettäsi ilmaan, jotta saisi sen loppumaan ennemmin.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
En kehtaisi käyttää hajuvettä töissä ollenkaan. Työkavereissa voi olla hajusteyliherkkiä ihmisiä. Ehkä joku tällainen suihkii hajuvettäsi ilmaan, jotta saisi sen loppumaan ennemmin.

Meillä ei ole hajusteyliherkkiä töissä. Ja kuinkahan tämä vohkija heitä auttaa, jos vessaan mennessä lemahtaa vastaan valtava hajustepilvi? :D Itse käytän hajuvettä 1-2kk kuussa esim. mennessäni ulos asiakaskäynnille, ei pitäisi ketään haitata. ap

Vierailija

On tosi törkeää viedä yhteistä tilaa omilla tavaroillaan. Vessoja ei soteka omalla kosmetiikalla, keittiöitä ei täytetä omalla ruoalla tai juomalla. Pientä siistiä eväsrasiaa lukuunottamatta kaikki yhteisiin tiloihin jätetty on taroitettuyhteiseksi.

Mulla on omat teelehdet, pari hätävarapuuropussia, oma dödö ja varahammasharja sekä ylimääräinen terveyssided omassa kaapissa. Kuten muillakin meidän työpaikalla. Jos kaikki jöttäisivät lmansa vessaan ja keittiöön, niissä ei enää mahtuisi hoitamaan näihin tiloihin tarkoitettuja asioita.

Vierailija

Kuka ihme säilyttää omia tavaroitaan työpaikan vessassa? Voisinkohan säilyttää ylimääräisiä tavaroita firman varastossa? Kotona on vähän ahdasta. Tai ainakin pyörän talvisäilytys. Mutta oikeasti olettaisin, että joku on tuonut hajuveden koko työpaikan käyttöön. 

Vierailija

Jos siinä ei ole kenenkään nimeä niin käytän, jos tarvitsen. Meillä ei saa vessaan tuoda omia hajuvesiä, joten esimerkkisi on huono. Mutta jos vessassa on työkaverin tamponipaketti ja siinä lukee, että Liisan, niin en ota sieltä mitään. Mutta jos siellä on nimetön käsirasvatuubi, en kanna huonoa omaatuntoa, jos sitä rasvaa käytän. Luulin, että näin on kaikilla työpaikoilla (on tosin ollut kaikissa niissä noin kymmenessä, joissa olen töissä ollut).

Vierailija

No meillä niitä omia henkilökohtaisia tarvikkeita saa tuoda työpaikalle eli siinä ei ole ongelmaa, muutkin niitä tuovat. Mutta oletatte oikeasti siis, että kallis hajuvesi on niinkuin työnantajan tarjoama työsuhde-etu? :) ap

Vierailija

Lisään vielä, että naisten vessa on valtava ja siellä on monta tyhjää kaappia. Se yksi hajuvesi ei nyt varsinaisesti vie tilaa miltään. On siellä muidenkin henkilökohtaisia tavaroita - itse en ole niihin tietenkään koskenut. ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
No meillä niitä omia henkilökohtaisia tarvikkeita saa tuoda työpaikalle eli siinä ei ole ongelmaa, muutkin niitä tuovat. Mutta oletatte oikeasti siis, että kallis hajuvesi on niinkuin työnantajan tarjoama työsuhde-etu? :) ap

Jos sitä luullaan wc raikastajaksi kakan jälkeen?  :)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Jos sitä luullaan wc raikastajaksi kakan jälkeen?  :)

Meillä tuodaan ei-tykätyt tuoksut just tuota varten työpaikan vessaan :D

Vierailija

Olisiko tosi vaikeaa laittaa nimi? Joissain paikoissa on käsirasvaa, siteitä jne yhteiseen/hätävarakäyttöön. Ei kaikki tiedä mikä hajuvesi on kallista. Itse en käytä hajuvesiä, enkä ymmärrä niiden hienouksista mitään.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Meillä ei ole hajusteyliherkkiä töissä. Ja kuinkahan tämä vohkija heitä auttaa, jos vessaan mennessä lemahtaa vastaan valtava hajustepilvi? :D Itse käytän hajuvettä 1-2kk kuussa esim. mennessäni ulos asiakaskäynnille, ei pitäisi ketään haitata. ap

Mistä tiedät? En ikinä kehtaisi sanoa työkaverilleni tai asiakkaalleni, että saan migreenin hänen tuoksustaan. Kärsisin vaan hiljaa. Jos istuttaisiin niin lähekkäin, että homma tapahtuisi joka päivä, olisi pakko jotenkin varovasti yrittää kertoa asiasta. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Mistä tiedät? En ikinä kehtaisi sanoa työkaverilleni tai asiakkaalleni, että saan migreenin hänen tuoksustaan. Kärsisin vaan hiljaa. Jos istuttaisiin niin lähekkäin, että homma tapahtuisi joka päivä, olisi pakko jotenkin varovasti yrittää kertoa asiasta. 

No edelleenkin vaikka olisi, niin mitä se auttaa jos joku suihkuttelee sitä tuoksua ihan holtittomasti vähän väliä? Ainakaan varas itse ei voi olla hajusteyliherkkä, kun minäkin meinaan pyörtyä, kun menen vessaan tämän operaation jälkeen :) ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Olisiko tosi vaikeaa laittaa nimi? Joissain paikoissa on käsirasvaa, siteitä jne yhteiseen/hätävarakäyttöön. Ei kaikki tiedä mikä hajuvesi on kallista. Itse en käytä hajuvesiä, enkä ymmärrä niiden hienouksista mitään.

Ei se ole vaikeaa ja jatkossa laitankin. ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
On tosi törkeää viedä yhteistä tilaa omilla tavaroillaan. Vessoja ei soteka omalla kosmetiikalla, keittiöitä ei täytetä omalla ruoalla tai juomalla. Pientä siistiä eväsrasiaa lukuunottamatta kaikki yhteisiin tiloihin jätetty on taroitettuyhteiseksi.

Mulla on omat teelehdet, pari hätävarapuuropussia, oma dödö ja varahammasharja sekä ylimääräinen terveyssided omassa kaapissa. Kuten muillakin meidän työpaikalla. Jos kaikki jöttäisivät lmansa vessaan ja keittiöön, niissä ei enää mahtuisi hoitamaan näihin tiloihin tarkoitettuja asioita.

Meillä ei saa mitään elintarvikkeita säilyttää pukukaapissa, vaan ne pitää viedä taukotupaan niille varattuihin kaappeihin. Toki kaikki muut omat varusteet säilytetään omissa pukukaapeissa, eikä yleisissä tiloissa.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat